Fredagen 15 November.

Det är minsann helg nu, iallafall för min del. Vaknade lite senare än planerat, gjorde en scone(s?) till frukost och hade ett glas chokladmjölk till. Scones med marmelad (sylt) och ost är underskattat, fy sören va gott det är. Och simpelt att tillaga är det också. (2dl mjöl, 1tsk bakpulver, 1krm salt, 25g smör och 1dl mjölk. Blanda torra ingredienser, finfördela smöret i blandningen blanda sen i mjölken. En bulle på bakplåtspapper, in i ugnen i ca 10-12min på 250grader. TADA.. ps lägg märke till att detta är för EN jag har delat receptet.)
 
Sen har jag roat mig med lite Greys Anatomy eftersom internet inte fungerat. Joakim håller på att försöka förbättra internet vid TVn, men just nu har jag inget internet där alls så jag har smugit mig in i Joakims datorrum och sitter här med min dator istället. Fungerar ju super bra.
 
Ska hänga upp lite handdukar som jag tvättat idag sen blir det byta kläder och sminka sig lite för jag ska åka in och fika i stan vid tre. Och ikväll ska vi kanske in till stan och titta på fotboll, är ju Sverige Portugal första matchen ikväll (andra är på tisdag). Är absolut sugen på att fira lite extra ikväll! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0