Roadtrip, Härnösand och husmanskost.

När jag satte mig i bilen för att köra till Härnösand så ville inte usbn i stereon fungera och jag hade gett Joakim min enda skiva till bilen, så jag fick köra hela vägen under total tysnad och det var kanske inte jätte kul. Såg lite fallande snöflingor också under min bil färd.
 
Sen gick jag iväg och hade mitt lilla möte och när jag kom ut ifrån byggnaden igen så var det ganska så mörkt. Trots att klockan bara var fyra så man känner att vintertiden är på väg nu när mökret tar större delar av dygnet. Handlade en liten snabbrunda också innan jag hoppade in i bilen och körde hem igen. När jag börjat köra en bit så börjar det regna en hel del och så var det mörkt samtidigt så trafiken rullade inte på i max hastighet.
 
Väl hemma började jag skala potatis och när sista potatisen blivit skalad kom Joakim innanför dörren. Så vi hjälptes åt med resten, gjorde pannbiffar, stekte lök, kokade potatis och gjorde gräddsås. Nu så här efter maten så känner jag att soffan är bästa platsen att jäsa på. Åt väl lite för mycket haha..
 
Härnösand i mörkare tider..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0