Lördagen 30 Augusti.

Det känns verkligen inte som helg. Anledningen är enkel, jag var ledig i torsdags och jag jobbar hela helgen. Igårkväll/natt hade jag otroligt svårt att sova, hade en underbar sambo som låg och höll om mig en stund. Jag har svårt att somna utan honom så det känns som en otrolig trygghet att ha honom nära och det lugnar ner mig på något sätt. Jag lyckades ändå inte somna så bra. Gjorde väl det någon gång under natten sen vaknade jag ett antal gånger också. 
 
Så imorse när larmet ringde hade jag väl känslan av att jag hellre typ slängde ut mobilen igenom fönstret. Fast jag gjorde det inte. Istället stängde jag av larmet och masade mig ur den varma och sköna sängen. Jag gillar inte att gå ur sängen när det börjar bli kallt.
 
Morgonen på jobbet började ju inte så bra, första tre timmarna mådde jag ju hur illa som helst. Nästan så jag trodde jag skulle kräka. Vid lunch tid så kändes allting bättre. (Vet inte om detta är en bivärkning ifrån mina förebyggande migräntabletter som jag nu tar varje morgon när jag vaknar, visserligen bara inne på dag2 så vet inte om sånt händer snabbt eller om dom ens ger denna typ av bivärkning, om inte kan illamåendet lika väl komma ifrån sömnbrist) Dagen på jobbet rullade på ganska bra. Fick en del skrattanfall och det är väl meningen man ska ha roligt på jobbet så tummen upp!
 
Kom hem och min underbara sambo höll på med disken. Jag tog sedan över så ställde han sig och fixade käket. Vetifasen hur man stavar maten vi åt, men man kör tacobröd, kyckling och stark chilicreme fraiche med grönsaker. In i ugnen med ost på och få det klart sen serveras det med creme fraiche och en god sallad. Ja det var gott, trots jag är känslig mot starkmat. Desto mer creme fraiche!
 
En skön dusch och nu ska jag då försöka sova igen. Lite tidigare morgon imorgon. Ja sen bytte jag bort min sovmorgon & lediga dag på onsdag mot tre timmars övertid. Känns ändå som man sover bort de timmar så tänkte då kunde jag tjäna lite extra pengar innan jag kör hem och njuter av en ledig eftermiddag!
 
Ha en trevlig helg allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0