Söndagen 21 December.

Dagarna bara springer förbi, ändå tycker jag inte det har hänt så mycket. Sprang ju runt och shoppade i torsdags, sen på fredagen tog jag lite städning här hemma. Igår var det åter ett arbetspass och lika så idag. Nu är veckan slut och vi tar ännu ett steg mot julafton. 
 
Imorgon har jag lång lunch så tänkte tittade lite efter nyårsklänning i stan. Sen på tisdag är jag ledig och tänkte dra på sista minuten julklappsjakt hehe. Och sen är det ett kort arbetspass på julafton efter det åker jag hem till Joakims föräldrar och firar jul där. Jag och Joakim träffades i Egypten för lite mer än två år sedan, trots detta blir årets jul den första jul vi spenderar tillsammans. Mysigt. 
 
Saknaden känns dock extrem stor till familjen, speciellt nu under jultider. Känns då väldigt skönt att fått beviljad semester så om x antal veckor är jag nere i Skåne på snabbbesök. Länge sedan jag fick kramat mamma, pappa och syskonen nu så det känns som det är på tiden!(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0