Måndagen 16 Juni.

Gårdagen blev väldigt lugn. Skulle väl egentligen gått ut och njutit av solen, men vinden var så kall så jag höll mig inomhus i princip hela dagen. Om man bortser från rundan till stan med saker till min glömske man eller rundan till ICA för att handla lunch och middag. Blev lite serier på soffan och jag börjar närma mig slutet på andra Mr Grey boken.
 
Arbetsdagen passerade förbi ganska fort tycker jag. Gjorde dessutom så bra ifrån mig i början av dagen att det liksom gjorde hela min dag. Sen delade vi en hel del skratt också imellan åt. Jo stämningen i mitt nya team är underbart. Och hela jag känns som en ny person på jobbet. Det går faktiskt bra nu måste jag säga. 
 
Kom sen hem och det blev väl lite mys på soffan, sen kom Joakim hem och det blev lite mat och veckans avsnitt av Game of Thrones. Jag tyckte nog faktiskt serien var bättre i tidigare säsonger. Fast en scen i detta säsongsavslut var faktiskt bra och jag tror det för mig räddade hela avsnittet. Mer än så säger jag inte..
 
Fått undan tvätten sedan igår och har varit i tvättstugan och slängt in sista tvätten i maskinerna. Det är nackdelen med bara ett tvättstreck, det får liksom inte plats så mycket när man ska hänga upp så de blir inte mer än två maskiner åt gången. Dock skönt när man blir av med det, så nu dröjer det några dagar innan det är dags att tvätta igen (;
 
Midsommar på fredag och det är lite synd att jag ska jobba hela eftermiddagen. Jag fick ju veta för ett år sedan ungefär att jag hade ett år på mig att förbereda mig inför midsommar, och när det väl kommer så missar jag halva dagen för jobb. Fast ja det är ju lite extra pengar att jobba så jag får le och ta emot mina samtal sen åker jag och joinar hela stora gänget i stugorna och firar midsommar med dem. Ska bli kul (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0