Torsdagen 12 Juni.

Inatt ska jag sova ensam för första gången på flera månader. Lägenheten har aldrig känts mer tom, även fast jag liksom haft kvällar själv förut. Jag känner mig typ som den ensamaste människan på jorden just nu. Så det är tur jag är en serienörd så jag har något att roa mig med. Sen återstår det ju att se om man sover bättre inatt eller om man blir helt sömnlös. Menar nu har jag ju hela stora sängen för mig själv. 
 
Återigen kommer den där nykär känslan krypandes upp längst ryggraden på mig. Den där saknaden. Jag antar att det är ett bra tecken. Och jag har ju hört att vara ifrån varandra är bra. Så man får bygga upp längtan efter varandra lite. Sen kommer han ju visserligen tillbaka imorgon så det är ju egentligen bara ikväll jag är själv. Så jag överlever ju. Hoppas jag (;
 
En dusch sen ska jag mysa ner mig i sängen. Förhoppningsvis kanske man somnar tidigt för en gångsskull. Sista arbetspasset för veckan imorgon sen tar jag helg vilket jag ser framemot, lite sovmorgon, oh ja!  
 
Ja och sen gjorde jag hemmagjord potatismos och ugnsstekt falukorv till middag idag för första gången. Blev hur bra som helst, och lilla jag blev alldeles för mätt som vanligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0