Söndagen 12 Oktober.

Hur packar man bara väskan och lämnar sitt liv bakom sig? Vissa gånger är enklare än andra. Det mest "vågade" jag gjort var nog faktiskt när jag packade väskan och köpte en tur och retur biljett till Thailand utan något hotellrum ens första dagen. Så när jag gick av flyget i det främmande landet visste jag inte alls vart jag skulle ta vägen. 
 
Men den resan blev ju bra. Den blev kanske inte riktigt vad jag hade fantiserat, när man väl är där i värmen så är det inte så mycket äventyr som faller i smaken. Att ligga på stranden och steka är ju hur bra som helst. Fick ut på ett litet safari, forsränning och såg mina tigrar så jag var nöjd efter resans slut och fin färg hade jag ju fått också. Och mycker trevligt sällskap!
 
- Ja sen hoppade jag ju ner i havet från en klippa också, jäkla adrenalinkick alltså! 
 
Jag brukar drömma mig bort till värmen för det är i värmen jag trivs som bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0