Ingen söndagsångest idag inte.

Det är lätt att det blir att man får lite sånt när man vet att det är en måndagmorgon som väntar. Inte idag faktiskt, anledningen är simpel. Jag jobbar bara imorgon sen är jag ledig fram till lördag igen. Lite ledighet för jag jobbat under jul och sen ledighet för jag ska jobba helgen. Så nej jag tycker det känns okej..
 
I fredags hade jag stängning och kom ifrån jobbet 21:50, skulle slutat 21:15. Ibland blir det att samtalen drar över och det är ju kundens problem som ska lösas först. Så när jag kom hem blev det bara lite chill på soffan sen gick jag och la mig.
 
Igår hade vi Joakims föräldrar här på middag. Så vi började dagen med att åka till City Gross för att handla lite mat. Sen inom systembolaget för lite vin och dylikt. Hem och började på maten direkt. Hasslebackspotatis, kött, sallad, sparris och en blandsallad. Var hur gott som helst. Blev en väldigt trevlig kväll här hemma. Efter dem åkt så tittade jag och Joakim på tv. Jag gav upp först och la mig och somnade i sängen vid halv tre typ.
 
Sov till elva idag sen spelade jag lite mobilspel, facebookade och sen vart det dags att väcka Jocke. Sen begav vi oss iväg på lite ärenden. Och jag råkade göra en ofrivillig snöängel:
 
- Ja ni kanske förstod att jag flö i backen här. Lite pudersnö sen ren is på marken. 
 
Kom hem och gjorde lite mat. Jag gjorde morotspuré, friterad palsternacka, svamp och så stekte vi upp vitlöksbiffarna som vart över sedan igår . Skulle varit pepparbiffar, men jag råkade ta fel och vi ville inte bjuda på det igår så då hade vi god middag idag också!
 
 
Jag börjar ändra min kost lite för att jag känner att min kropp behöver förändring. Mest behöver jag nog träna upp min kondition för jag har redan ett dåligt hjärta och nu känner jag ju att det går i hundrasjuttio hur enkelt som helst. Och jag tror att träning och en bättre kondition skulle få hjärtat att slå normalt igen, men visst jag är ingen doktor så vad vet jag egentligen...
 
Friterad palsternacka är väldigt gott, eftersom jag använder potatisskalaren för att få de tunna skivorna så blir de ganska så smått och svårt att få upp på gaffeln så de blev inte så mycket sånt till maten. Dock tror jag att jag skulle kunna äta sånt som snacks. Typ istället för chips. Bara att salta lite o dom är hur goda som helst! (:
 
Ja nej annars har jag inte så mycket att säga, helgen kunde knappt varit bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0