Sommaren är kort, det mesta regnar bort

Jag måste ju erkänna att detta året tycker jag inte sommaren hittat fram. Ska jag vara helt ärlig så sover jag fortfarande med en tjock filt under mitt täcke varje natt, och jag svettas inte ihjäl. Detta är ju helt sinnes. Lovade dem inte att det skulle vara en varm sommar, måste tagit fel på åren. Så nu är jag ju extra glad med min sena semester för har jag tur kanske sommaren hinner komma till Juli/Augusti och ner till Skåne räcker ju för där spenderar jag mesta delen av min tid.
 
Idag vaknade jag vid sju och ville som vanligt vid den tiden inte gå upp. Kände mig nästan som en tonåring och frågade mig själv om jag inte var sjuk idag. Det var jag ju inte så var bara att dra av täcket och börja dagen. Cyklade till jobbet och trodde nästan det skulle börja regna på mig, men de har vi klarat oss ifrån idag. Skönt! Arbetsdagen gick väl inte jätte fort, men veckan började iallafall okej så nu kör vi full fräs framåt ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0