Skåne, ljuva Skåne!

Eftersom jag enbart åt en baguette och en drickoghurt vid tio tiden innan tåget lämnade Sundsvall igår så vart jag jävulskt hungrig när jag åtta timmar senare anlände till Hässleholm. Så töserna som mötte mig fick hänga med till Mc Donalds, började trycka några pommes i ansiktet direkt. Sen åt jag resten när vi kommit hem.
 
Möttes av syrran och pappa och Lasse, ja Lasse är ju deras bamsing till hund. Satt och snackade skit några timmar sen tog jag plats i syrrans säng, blev att man startade någon film och somnade på fem röda. Och det betyder ju tack och lov att jag inte sov så länge idag. Vaknade för kanske en timme sedan och nu är jag även kommen ur sängen. 
 
Idag ska jag hälsa på hos lillebror som har skaffat hus! Sen i eftermiddag ska jag följa med mamma och syrran till Hässleholm. Kanske köpa nån hårfärg och bli av med utväxten som börjar bli väldigt synlig.
 
Imorgon ska vi åka till Ullared, som jag längtar! Jag älskar att gå runt och kunna titta på allt möjligt under ett och samma tak. Så jag hoppas väl att det inte är allt för mycket folk där så man ändå kan gå i lugn och ro utan att bli påkörd av vagnar hela tiden.. Inte för jag någonsin blivit det, men det finns ju alltid en första gång till allt (;
 
På lördag ska det bli god middag på dagen sen på kvällen blir det fest och på söndag så åker jag hem igen. Känns som den här veckan är alldeles för kort, som vanligt hinner man inte med någonting typ..
 
Aja, huvudsaken är ju att jag är med familjen. Det är därför jag kom ner så det blir nog bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0