Fredagen 30 Oktober.

Fredagkväll och jag ska snart byta ut soffan mot sängen eftersom jag måste upp och jobba imorgon, arbetshelg väntar mig. Det känns helt okej eftersom jag haft min helg i två dagar nu. Har visserligen inte gjort så mycket aktivt dessa dagar, men jag behövde nog vara själv med mina tankar också. Sen har jag varit o handlat, haft seriemaraton samt pysslat med lägenheten. 
 
Tanken som gnagade på mig för några dagar sedan har nog blivit mätt för de har släppt lite. Även om jag kanske inte gjort ett hundra procentigt val än så känns det ändå som hjärnan fått ro. Vilket är otroligt skönt!
 
Längtar fortfarande till schemat för jul kommer så jag kan börja söka efter flygbiljetter, vågar inte titta mer innan dess. Tänk om priserna skulle skjuta i höjden, de inte så kul o veta vad jag kunde ha fått betala om jag köpt resorna tidigare. Så jag väntar. Jag är positiv och hoppas att jag får ledigt. Jobbade ju förra julen o detta år vill jag ner till Skåne, ner till familjen. Speciellt då det kommer va helt nytt för i år att vi kommer fira jul i lillebrors hus! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0