Fredagen 14 April.

Det har varit en enda överraskningsfest idag känns det som. Allting började väl egentligen redan igår. Jag tog mig till jobbet och gjorde en riktigt rolig arbetsdag. Kändes bra att lämna teamet för några lediga dagar i påsk. Så efter jobbet gick jag till Subway och köpte med mig deras goda kakor innan jag gick vidare till tåget.
 
Första tåget gick väl hyfsat snabbt, fick dock lite ont i baken av allt sittande och även lite ont i benen. Tycker dock att SJ har ganska bra med plats vid sina sittplatser på tågen så det var inget där som påverkade värken jag fick. Tog sedan mina väskor och tog en kisspaus på centralstationen i Stockholm innan jag hoppade på nästa tåg. Då hade jag fått plats i en liggvagn så jag böjde mig ner till min lilla plats och bäddade innan jag tog av mig skorna och bäddade ner mig själv. Käkade en riskaka och sen la jag huvudet på kudden och sov mig genom natten, fick dock ryck och vaknade varje timme för att kolla klockan eller kolla Facebook. Vet inte varför jag nojade, men var så rädd att min överraskning skulle förstöras av någon. 4:50 ungefär kom någon och skrämde skiten ur mig när hon tog tag i min axel och sa att det var en halvtimme kvar till vi var framme vid min slutdestination. Visste inte att dem väckte en, jag hade ju ställt larmet haha. Aja tog mig upp och ur min trånga hytt, in på en trång toalett för att lätta på trycket. En stund senare stannade tåget och jag gick längst med perrongen och hörde bara ljudet av min väska som rullade mot asfalten. Tog trappan upp och sedan rulltrappan ner till väntsalen där jag satt mig och väntade på min skjuts.
 
Första överraskningen kom när bilen kom och passageraren hade ögonbindel på sig, med orden om en god middag som väntade, överraskningen var att jag kom ner. Jag hoppas hon blev glad ändå haha. Jag och mina två systrar åkte vidare hemåt. Jag hälsade först på hunden och sen gick jag in till pappa som hade sin vanliga plats i soffan med tvn igång. Sa Hej pappa och han mumlade ett svagt hej tillbaka innan han öppnade ögonen och såg mig, då såg han så glad ut. Efter att ha sagt hej gick jag vidare till deras sovrum där mamma sov. Knackade på dörren ganska högt och sa hej mamma, hon lät inte så himla glad för jag väckte henne så jag svarade henne med "hör du inte vem det är mamma" när hon öppnade ögonen och vaknade till liv och såg mig så blev hon så himla glad och jag fick världens kram av henne. Sen tog jag mig tillbaka till tv-rummet och tittade på TV med pappa till jag råkade snarka till på soffan.
 
Vid tio tiden var det inget mer sovande och dagen började. Pappa har stått i köket halva dagen och gjort efterrätten till morgondagens middag och sen även gjort lite köttbullar, jag påbörjade potatisgratängen som fick grädda vidare i ugnen medan jag och minisyrran skulle åka och hämta min tredje lillasyster och även överraska henne då hon inte heller visste att jag skulle komma hem. Så jag tog plats bak i bilen och gömde mig under min jacka när vi närmade oss hennes lägenhet. Precis innan jag var beredd på att hon skulle hoppa in i bilen så hör jag minisyrran som kör bilen skrika "PIERRE!!" och jag bara jaha då går jag väl ur bilen då. Syrran blev lite överraskad av att se mig, men att Pierre var och hälsade på blev den största överraskningen och minisyrran stod och bölade mot hans bröst ett tag innan jag fick säga hej och kramas lite. Vi hoppade alla in i bilen igen och åkte tillbaka hem och då fick pappa sig en överraskning att se Pierre igen.Det var några år sedan sist så det blev helt enkelt en bra överraskning även detta. Kul att vi gör det samtidigt tycker jag. Hehe..
 
Vi åt lite påskmat allihop, har en jätte trevlig dag sen kommer även lillebror och Hillevi för att hälsa på Pierre och jag står och gömmer mig i en hörna i köket och lagom till att dem hälsat på honom så ser lillebror mig och säger "Jaså är du också här?" så blev lite mer kramkalas med dem och lite mer kaffe och prat innan vi ska åka och lämna Pierre på tågstationen och syrran hemma hos sig.
 
Nu har det varit en otroligt lång dag med tågresor och full rulle med familjen så jag ska bara vila lite på soffan en stund innan jag ska krypa ner i sängen. Tack och godnatt mina vänner! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0