Onsdagen 20 December.

Igår var sista arbetsdagen för detta året och självklart gick tiden otroligt fort. Taxichauffören som skulle köra mig till flygplatsen kändes inte säker, först försökte han köra mot enkelriktat och fick backa pga möte, vid nästa korsning tänkte han göra samma sak. Herregud säger jag bara. Sen körde han helt galet och jag var rädd att inte ens komma fram till flygplatsen.
 
Flyget var lite försenat, når vi väl landade på Arlanda stod vi drygt en meter från gaten hur länge som helst pga några lampor som inte fungerade. Trodde jag skulle åka från väskorna igen pga tiden mellan flygen. Mitt andra flyg var dock försening på pga underbemanning inne på Arlanda. Blev typ en halvtimme sen.
 
Ändå hann vi åka in till lillebror för att säga grattis och dricka lite kaffe. Väl hemma hos föräldrarna blev det lite tv och sen i säng. 
 
Vaknade tidigt imorse eftersom Hillevi skulle komma förbi med min telefon som jag glömde hos dem igårkväll. Har inte varit mycket idag, mest tittat på tv och läst. Dessa två veckor ska vara vila och familjen. 
 
Julgranen och julklapparna är redan framme. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0