Söndagen 29 Januari.

Jag tog taxi till jobbet idag, bestämde mig redan inatt. Detta för det var lätt värt pengarna att få sova lite längre plus att jag slapp gå i den extrema kylan ;) 
 
Arbetsdagen har varit full i förberedelser inför imorgon. Och när arbetsdagen var slut så tog jag mig till gymmet för att duscha, ja förhoppningsvis är renoveringen här hemma snart slut. Jag kände att jag även sovit dåligt några nätter så tog tillfället i akt och ställde mig på crosstrainern för första gången sedan innan min semester. Höll på att dö efter sju minuter och när backarna kom kände jag mjölksyran i benen, men jag höll ut hela passet och jag hann 6,2km på 20 min så jag är absolut nöjd. 
 
Kom hem och lagade mat. Fått inspiration av min syster som gör så mycket varierad kost. Så jag tog kyckling, bambuskott, vattenkastanjer, purjolök, minimajs, kokosmjölk, kycklingfond och kryddor. Med detta gjorde jag en gryta jag hade ris till, ja det blev lyckat :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0