Måndagen 1 Maj.

I morse vaknade jag av att min telefon ringde tidigt på morgonen. Jag kan säga att det hann snurra många tankar i huvudet på de få sekunder det tog innan jag svarade, typ "har jag försovit mig, har jag missat åka till jobbet, vilken dag är det". Fick ett ganska glatt godmorgon när jag svarade med min "låtsas att jag varit vaken i timmar"-röst haha. Så istället för att ligga på soffan hela dagen har jag hoppat in och jobbat för en kollega, klart man ställer upp. Idag är ju dessutom röd dag vilket innebär lite extra cash vilket är bra. Det blev en skön promenad till jobbet, trots tidig timme så var solen framme och det var ganska skönt väder.
 
Jag har hunnit med en del administrativa saker, lite planeringar inför kommande medlyssningar och utvecklingssamtal. Jag har massor med fjärilar i magen inför ett möte jag ska på imorgon. Jag kan inte heller förbereda mig för jag vet inte vad som komma skall. Jag ska dock ta med mig den nyfunna självkänslan och göra det bästa möjliga! 
 
Nu blir det inte mycket mer än soffan och ögonen i ännu en ny bok. Denna gången går jag in på Camilla Läckbergs Lejontämjaren. Varvat med lite tv-tittande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0