Torsdagen 15 Februari.

Mitt mående den senaste tiden/veckan har inte varit de bästa faktiskt. Jag känner nu att kroppen nog tagit lite stryk av allting som händer runt omkring och jag känner mig lite små sjuk. Allting som jag hållit inom mig och som nu äntligen blivit något att prata om. Det är en stor förändring som kommer ske. Jag menar jag har ju bott här uppe i Sundsvall i snart fem år, det är väl klart att det inte bara är att flytta. Det ligger många saker bakom som tynger ner beslutet.
 
Jag har ju på sätt och vis vetat i tre års tid att jag ska flytta tillbaka till Skåne någon gång. Bara att jag inte riktigt känt att det varit läge. För att bo kvar i Sundsvall, då vet jag att Skåne finns alltid kvar och dit ner kommer jag alltid att åka. Att lämna Sundsvall, ja de känns som färre besök mellan ställena kommer och det har också försvårat allt. Nu är det dock saker som händer nere hemma i Skåne och då känner jag att det var vad som behövdes för att ta detta beslutet. Det gör inte beslutet enklare, men jag vet till 100% att det är rätt beslut.
 
Jag gjorde rätt val för tre år sedan att inte flytta direkt förhållandet sprack. Hade jag inte stannat hade jag aldrig fått prova på rollen som teamledare och hittat ett yrke jag vill fortsätta med, så jag är otroligt tacksam för den chansen. På samma sätt som de var rätt beslut att stanna då, är det rätt beslut att lämna nu.
 
De tuffaste är dock personerna - finns så otroligt många personer som korsat min väg här i Sundsvall genom åren som jag kommer sakna. Härliga människor som gett så mycket glädje, ni får mer än gärna flytta med mig ner till Skåne hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0