Lördagen 31 Mars.

Idag hann jag köra iväg och käka frukost och när jag var på väg till Mariell och Sebastian så började regnet vräka ner. Jag satt i receptionen och väntade ut regnet ett bra tag innan solen tittade fram igen. Eftersom klockan närmade sig två när regnet avtog blev det ingen åktur till Buddha som tänkt utan vi stannade kvar och hängde vid deras pool hela eftermiddagen istället. Så de har blivit lite sol, bad och yatzy.

Lite efter klockan 18 lämnade jag dem och åkte och lämnade ifrån mig scootern som jag hyrt fram till idag. För att spara in på mina små kronor och för att jag hade lite tid att ta dö på så gick jag faktiskt hela vägen hem idag. De tar inte lång tid och nu på kvällen var de ganska skönt att vara ute och gå.

Lite senare ikväll ska jag möta upp Mariell och Sebastian igen för att käka lite mat tillsammans.
Imorgon blir det nog att jag kommer ligga på Kata strand hela dagen eftersom det är min sista dag att sola på. Tidigt på måndag åker jag ju till flygplatsen och sen sitter jag på ett plan i all evighet innan jag är hemma igen.

Fredagen 30 Mars.

Igårkväll hade jag ännu en trevlig kväll med mat, drinkar och live musik. När kvällen tog slut tog jag en tuktuk hem och huvudvärken som smugit sig på under dagen blev ännu värre. På natten vaknade jag av att de gjorde så ont att jag fick huka mig framför toalettstolen igen. Vet inte om de är migränen eller annat för jag tycker att jag varit lite små kass hela vistelsen här borta i värmen. På ett sätt ska det bli skönt att komma hem och kurera mig med bra mat och dryck.

Pga natten och att huvudvärken varit med mig idag också har jag valt att stanna inne hela dagen. Nu börjar dock magen säga ifrån att det är dags att äta så får se om det blir en pizza någonstans här i närheten eller om jag möter upp Mariell & Sebastian och käkar något med dem. Oavsett vad så kommer det bli en lugn kväll.

Jag har förlängt mitt boende här fram till jag ska åka hem och imorgon ska jag lämna tillbaka scootern. Imorgon och i övermorgon blir det att pressa på stranden de sista innan jag åker hem igen. Har absolut inte fått så mycket färg som jag hoppats på, känner mig fortfarande otroligt blek för att vara jag. Aja lite färg har jag såklart.

Torsdagen 29 Mars.

Dagarna smälter ihop känner jag, jag har noll koll på någonting. Idag har vi varit ute på nya scooteräventyr, vi har till och med varit ute och kört på de stora vägarna. Jag tycker inte trafiken här är så farlig egentligen när man tänker efter. Ja de känns som dom kör väldigt galet när man åker taxi, men samtidigt så har trafiken ett bra flow här. Är det någon som behöver komma in i mellan så släpper man förbi och man har hänsyn mer till medtrafikanterna. Skulle samma sak göras i Sverige så skulle man stå på tutan och skrika jävla idiot. Här smälter de samman och jag tycker ändå det går bra att köra. Det är bara att hålla sig till vänster och bilar och andra trafikanter som vill köra om kommer göra när de finns möjlighet.

Även hunnit med en halvdag på stranden och var där till solen gick ner. Mysigt!

Denna sista vecka har gått jätte snabbt och snart är mina dagar slut. Jag har dock förlängt min hyrperiod med scootern till på lördag och jag har förlängt mitt boende här till lördag. Dock måste jag byta rum då dem enbart hade större rum ledigt. Han drog ner priset åt mig och de slutade med att de inte handlade om så stor skillnad mellan detta mindre rummet och de jag kommer få imorgon.

Nu ska jag smörja in kroppen sen ska jag åka över till Mariell & Sebastian och hänga med dem även ikväll. Enda sedan vår utflykt har vi hängt varje dag och de har varit riktigt roligt. Härliga människor och det känns verkligen inte som vi bara träffades för några dagar sedan.

Godkväll/Godnatt!

Vid åtta tog jag en tuktuk och mötte upp Mariell och Sebastian. Vi började med en iskaffe på ett ställe, sen gick vi vidare till massage. Jag tog rygg & fotmassage, de var faktiskt betydligt bättre än jag förväntade mig.

Efter att vi unnat oss själva med lite massage gick vi till Two Chefs och åt middag. Jag tog spagetti och köttfärssås och för första gången sen jag kom hit har jag ätit upp nästan allt. Jag blir mätt så otroligt fort och även trött på att äta, så de kändes skönt att för en gångsskull lämna en tallrik nästan helt tom, för personalen tror ju ofta att det var något fel på maten fast jag inte tycker det. Bara en mage som blir mätt fort.

Nu är jag hemma och ska lägga huvudet på kudden, se på lite serier och sova. Är ganska trött i huvudet idag, efter ännu en dag i solen.

Onsdagen 28 Mars.

Eftersom det blev en sen natt för min del, så blev det inte en tidig morgon. Jag tror jag sov till elva, sen låg jag kvar i sängen med lite serier. Vid tolv hörde Mariell av sig för dem skulle käka, så jag tog scootern bortöver. Åt lite brunch och sen tog vi scootrarna vidare mot en annan strand där vi spenderat hela eftermiddagen.

Om drygt en timme tar jag mig bort till Mariell och Sebastian igen, så ska vi gå på massage och sen ut och käka. Och eftersom det är roligare att ta sig bort från de vanliga stränderna till de lugnare och finare ställena så kommer jag mest troligt förlänga min hyrperiod av motorcykel, så att vi kan ta oss till någon fin strand även imorgon.

Kanske att en till utflykt hinns med, men snart är det roliga slut och jag är åter bland snön. För ja jag såg nog att Skåne fick drygt 7cm snö igår. Inte alls vad jag hade i tankarna, jag skulle ju komma tillbaka till vår/sommar hehe.

Mitt i natten, eller godkväll.

Jag och Mariell började kvällen på deras balkong. De är så sjukt kul att vi åkte på samma utflykt för vi har klickat så bra. De går i ett när vi är tillsammans. Jag tycker faktiskt att det är roligt att ha någon att prata med och de har jag med både Mariell och Sebastian, två riktigt härliga personer.

Ikväll vart de dock bara jag och Mariell som gick ut. Kom ut lite sent eftersom att vi hade så himla trevligt med ölen på balkongen. Därav fanns det bara ett ställe öppet när vi väl skulle ut och äta mat. De blev thaimat, öl och sen slog det mig att det var Mariells födelsedag så jag beställde in en tequila och ett ljus, ganska bra underhållning på stället för dem startade en happy birthday sång också. Så kul.

Jag har haft riktigt roligt ikväll/natt. Nu är jag hemma och ska slänga huvudet på kudden och mest troligt blir det en sovmorgon imorgon igen innan jag tar mig an dagen.

Tisdagen 27 Mars.

Godkväll!

Idag tog jag ytterligare en sovmorgon. Det känns som jag gör det varje dag nu, så vet inte om jag kan kalla det sovmorgon längre haha. Jag hade bestämt med Mariell och Sebastian att jag skulle komma förbi deras hotell vid ett idag, så skulle vi hyra scooter och köra till en strand.

Då jag såg på google maps att det inte skulle ta mer än tjugo minuter att gå till dem, valde jag att gå istället för att ta en tuktuk. De gick nog snabbare än tjugo minuter tror jag. Mötte Mariell och Sebastian precis i ingången till deras hotell, dem hade precis fixat en scooter till sig. Så vi gick in på deras hotell och hängde vid poolen lite. Åt lite och drack lite fruktshake. Efter ett tag kände vi oss redo att bege oss mot stranden så jag gick ner och hyrde en scooter jag med.

Det kändes osäkert i början, inte trafiken i sig då den väg vi körde på var ganska lugn. Jag har dock inte kört moped på länge, så jag var lite nojig att jag skulle slira och trilla. Svängarna i nedförsbackarna var läskigast att köra i, men jag tyckte ändå de gick bra. Körde dock inte snabbt eftersom vägarna var väldigt kurviga, hellre säkert och tryggt än att köra fort.

Vi körde till en strand som jag nu inte kommer ihåg namnet på, tog vars en iskaffe och vatten sen var vi på stranden till solen började gå neråt. Körde tillbaka hem och då började det även mörkna till lite. Jag följde med till deras hotell och sa hejdå, sen körde jag själv tillbaka till mitt hotell och såklart körde jag vilse de första jag gjorde vilket gjorde att jag hamnade på en större väg och desto längre bort jag kom desto mer vilsen blev jag. Tillslut stannade jag till på vägen och vände och körde tillbaka mot de håll jag kom ifrån, körde ner på någon mindre väg och frågade om vägen tillbaka till mitt hotell. Ett litet äventyr i sig att hitta hem haha.

Nu har jag duschat av mig salt och sand och känner mig återigen lite fräschare. Mitt brända ben fjällar och jag kan liksom dra av skinnet. De är roligt samtidigt som de ser lite äckligt ut. Bättre och få bort de nu så jag kan få tillbaka färgen på benen än att jag fjällar av de när jag väl är hemma.

Jag skulle egentligen checka ut från detta hotellet imorgon, men jag har valt att stanna två extra nätter. Inte för att hotellet är de bästa jag bott på (snarare så att hotellrummet luktar unket och är något jag inte riktigt trivs i), men jag orkar inte riktigt hålla på att flytta runt utan detta känns bekvämast för stunden och de kostar inte så mycket heller.

Nu blir det lite chill och om drygt en timme ska jag möte upp Mariell så ska vi käka tillsammans.

Måndagkväll/natt.

Natten är här i Thailand och det är dags för mig att sova efter en riktigt lång dag. Klockan 8 skulle min transfer till utflykten vara här, men det blev ungefär 30 minuter senare han rullade in framför hotellet. Resan vidare gick ganska snabbt och rätt som det var var vi framme vid uppsamlingen. Nästan direkt började ett svenskt par prata med mig och sen höll vi ihop hela dagen. Det var vi tre och resten var asiater på utflykten. Först åkte vi till en ö där vi fick möjlighet att snorkla en hel del, därefter gick vi i land så vi kunde åka traktor med vagn till vårt lunchställe. Efter lunchen hade vi lite tid kvar så vi tre gick ner till stranden och njöt av lugnet där nere i ca 1,5 timme. Vidare till nästa stopp där vi hade mer möjlighet till bad och sol , denna gången blev det inget badande för mig utan jag tog mig an skuggan och en öl istället. Och jag testade på fried ice cream som jag var tvungen att prova efter att ha sett flera ställen på gatorna här. Gott var det, och ganska coolt hur dom gör för att få fram glassen.

På vägen tillbaka till Phuket var jag helt slut i skallen, det blev en snabb transfer tillbaka till mitt hotell. Det var så skönt att få duscha av mig solkräm, salter från havet och svetten ifrån kroppen och därefter kröp jag ner i sängen och kollade på serier och halv sov lite. Vid halv åtta var det dags att göra mig redo för kvällen, därefter tog jag en tuktuk över till Marielle och Sebastian där kvällen började på deras balkong, sen drog vi vidare till two chefs en riktigt bra restaurang där jag åt plankstek - gud så gott det var och goda drinkar blev det också.

Efteråt delade vi på oss och jag tog en tuktuk hem igen och nu sitter jag här med avtvättat smink och redo för sängen. Det har varit en otroligt bra dag idag, och lång för att vara för mig. Imorgon ska jag möta upp Marielle och Sebastian igen och sen ska vi ut på nya äventyr. Spännande och se hur jag kommer hantera morgondagen, läskigt men kul samtidigt.

Måndagen 26 Mars.

Godmorgon, här är jag uppe otroligt tidigt. När larmet ringde ville jag inte riktigt gå upp, så de var skönt att jag fick snooza 30 minuter. Nu sitter jag i receptionen på hotellet och väntar på att bli upphämtad, de har blivit lite försenat då jag egentligen skulle bli hämtad för tjugo minuter sedan.

En vecka kvar på min semester och det känns faktiskt helt okej. Skönt ska de också bli att komma hem och mellanlanda hos mamma och pappa innan jag blir själv igen. För även om jag trivs bra själv kan de bli lite ensamt ibland. Ser framemot vad som komma skall när jag kommer tillbaka hem, kanske därför det är helt okej att jag ska åka hem om en vecka. För jag har saker jag ser framemot, saker som är spännande och kul.

Dags att krypa ner i sängen.

Jag har bokat in mig på en utflykt imorgon, blir en båttur till andra öar och besök på 2 stränder. Det blir möjlighet att snorkla och sola på lite mer avskild strand, dock osäkert om de blir så avskilt med tanke på hur många som säljer dessa utflykter, men det blir i alla fall att jag kommer iväg till andra ställen. Åka lite båt, snorkla och sola. Ska ha med mig kameran och hoppas att jag får se några fina fiskar.

Så larmet har jag ställt redan på klockan sju så jag kan snooza en halvtimme. Klockan åtta kommer dem och hämtar upp mig från hotellet och äventyret tar en början. De ska bli kul. Förhoppningsvis har min kropp fått tillräckligt med sol denna vecka jag varit här att jag inte bränner sönder mig helt när jag blir ute på havet en hel dag. För parasoll kan jag nog inte vänta mig där borta.

Nu blir det till att kolla lite serier sen ska lilla jag sova. Godnatt och tack för idag :)

Söndagen 25 Mars.

Goddag!

Idag har jag checkat in på mitt nya boende i Kata Beach. Rummet är okej, men lite mörkt om jag jämfört med föregående rum med fyra fönster som vägg hehe.

Direkt jag fått tillgång till rummet bytte jag om till bikini och smörjde in mig på nytt med solskydd. Jag gick sedan ut och käkade lite brunch, drack en sjukt god mango/bananshake.

Därefter har jag spenderat dagen på stranden. Hann knappt lägga mig ner innan jag saknade poolen. Jag tycker det är sjukt jobbigt med sand överallt haha. I övrigt var det skönt att komma ut bland mer människor och att få bada i havet.

Jag har sjukt nära till massage, matbutiker, marknader och stranden. Detta boendet har ett riktigt bra läge måste jag säga, de är jag jätte nöjd med. Nu ska jag njuta av eftermiddagen på rummet, sen är det dags att bege mig ut på gatorna i Kata :)

Godnatt.

Som planerat spenderade jag min dag vid poolen, där varvade jag solning/läsning med att bada i poolen. När solen knappt kändes längre gick jag upp till restaurangen och åt en macka och pommes till middag. Gick sedan hem och duschade av mig all värme och sen chillade jag med serier ett tag innan jag gick ut.

Ikväll har jag varit ute på gatorna i Karon, min plan för kvällen var att få massage och sen köpa en nutellapannkaka. Jag började med massagen och när jag låg där på mage och hon började så kunde jag verkligen märka av vilken stor skillnad det är på här och hemma i Sverige. Jag upplevde att oljan som användes var i den mängd att jag hade kunnat slänga mig på en gummimatta och glida i all evighet. Så halt. Tack och lov torkade hon ju av kroppdelarna allt eftersom hon var klar. När jag sen vände mig om och det var dags för framsidan så kände jag all olja igen. De som kom näst var jag inte riktigt beredd på, för jag kommer inte ihåg att de var så förra gången jag var i Thailand, men hon gick alltså all in på mina bröst och jag fick verkligen skärpa till mig för att inte börja asgarva där inne. Asså visst helkroppsmassage i all ära, men jag tror inte bröst behöver massage. Mina saknar i alla fall helt muskler, där är bara fett haha. Aja vi avslutade i alla fall med det bästa och det är huvudmassage. Låg i hennes knä och bara njöt.

Innan vi var klara så frågade hon hur många jag reste med och denna gången tänkte jag mig inte riktigt för utan jag sa att det bara var jag , hon tittade på mig och gjorde typ ett fy tecken med fingret mot mig. Sen frågade hon var jag bodde  & hur gammal jag var, sen gick ut och pratade med de andra och då hörde jag mitt hotellnamn flera gånger och jag tänkte "shit nu har jag sabbat detta, jag ska ju inte säga att jag reser själv. Nu kommer jag inte komma härifrån och mina organ kommer säljas på svarta marknaden" . Fast ja jag kan va lite dramatisk ibland. Jag fick ett glas vatten när jag betalade och sen gick jag därifrån och tackade så jätte mycket för massagen.

Gick åt motsatt håll jämfört med hotellet, dels för att inte visa åt vilket håll jag bodde (ifall mina tankar skulle vara sanna haha) och dels för att jag skulle ha pannkaka. Hittade tillslut en vagn och väntade medan killen skulle komma tillbaka. Fick min pannkaka och gick hem igen. Så även idag har det varit en kvällspromenad på ca 3 km, skönt att trotsa värmen och promenera ändå.

Nu blir det bara lite serier fram tills jag somnar och imorgon tar jag sovmorgon eftersom det enbart är utcheckning som väntar imorgon.

Jag måste erkänna att det är lite drygt att byta hotell, det känns som hela dagarna hinner passera eftersom utcheckning är 12:00 och incheckning är 14:00, du får liksom inte ha dina saker förvarade säkert under den tiden så nej det känns lite tröttsamt. Jag har därför valt 3 nätter på de nya stället bara för att hinna få lite mer tid. En av dagarna ska jag förhoppningsvis spendera på en utflykt om jag kan bestämma mig för vad jag vill göra. Eller egentligen handlar de mest om vilken ö jag vill besöka, för båtutflykt vet jag att de ska bli. Mycket sol, bad och chill vill jag ha. Precis som hela denna semestern handlar om.

Lördagen 24 Mars.

Grattis på 90års dagen fina ängel..

__
Det kändes okej att stanna kvar lite längre i sängen idag också, eftersom himlen är full med moln så solen lyser inte jätte skarpt än. Låg kvar till lite efter tio innan jag började röra på mig. Började dagen med ett glas resorb precis som varje morgon sedan magsjukan, jag vet inte om det är den som håller mig alert eller om jag skulle klara mig utan, jag chansar inte förrän alla resorb är förbrukade.

Smörjde in mig med solfaktor 50 som vanligt, näsan har börjat fjälla så jag kommer väl hem som Rudolf med den röda mulen. Efter att jag smörjt in mig, fått på mig kläder och packat strandväskan gick jag upp till poolen och lämnade min handduk sen gick jag vidare upp till restaurangen i "träkojan". Åt en brunch i form av tonfisksallad och en mangosmoothie, riktigt god dricka.

Sen började jag kolla lite på hotell och imorgon beger jag mig faktiskt vidare till Kata beach. Hittade ett bra "påskerbjudande" så jag bokade in mig tre nätter på ett hotell nästan tio minuter ifrån stranden. Så nu behöver jag inte tänka på boende på några dagar. Nu ska jag dock börja tänka på vart jag ska bege mig iväg på utflykt. För nu har huden ändå fått sol några dagar, så en dag på havet skulle vara nice.

Men först är det dags att avnjuta denna dagen och det ska jag göra uppe vid poolen, behöver min sol även om den just nu är gömd bakom molnen.

En regnskur.

Jag valde att prova den lilla restaurangen som ligger ovanför hotellet, upp för en jäkla brant backe. När jag kom dit var det enbart jag där så det var lite trist att dem inte hade fler gäster. Jag tyckte det var mysigt, jag satt mig ute med utsikt över staden och tack vare träden som omringade lite kändes det som att sitta i en trädkoja, mysigt.

När jag ätit klart satt jag fortfarande i lugn och ro och njöt av kvällen och lugnet. Sen hör jag något ljud och tänker vad är det? Så kommer servitören utspringandes och liksom har händerna och känner efter och då förstår jag också att det är regnet som är på väg och rätt som det är ökar volymen och regnet är ovanför oss. Servitören som ser ut att vara ensam på stället springer runt och ska samla in saker från borden som står ute, så jag hjälpte honom. Gjorde mer nytta än att bara stå och glo på.

Jag gick inte backen ner på vägen hem pga regnet, då hade jag säkert trillat och brutit benet eller något. Jag tog istället trapporna ner till poolområdet, regnet fortsatte att ösa ner och jag kunde bry mig mindre. De var skönt med regnet, de var inte ens kallt. Bara lite blött, så som regn är hehe.

Väl tillbaka på mitt rum har jag tittat lite på film, såg på the greatest showman och den var väl helt okej. Jag trodde inte den skulle innehålla så mycket sång, men musiken var bra så mig gjorde de inget.

Fick sedan en snilleblixt att jag skulle springa ner till hotellet en bit bort för att se om dem kunde ge mig ett bättre pris på 3nätter än vad bokning via nätet kunde, tyvärr gick jag på en nitlott för där kunde man tydligen inte boka direkt via receptionen så jag får helt enkelt boka via nätet. Så gick ut mitt i natten helt i onödan, men jag måste säga att det kändes skönt i luften efter regnet som kom ikväll.

För att inte sova bort hela dagen imorgon är det nog dags för mig att sova nu. Godnatt!

Fredagen 23 Mars.

Imorse gick jag upp efter att ha fått snooza lite. Jag såg framemot att gå ner till frukostbuffén och roffa åt mig mat. Idag kände jag att jag kan absolut äta igen och frukost utomlands brukar kunna vara gott. Kommer ner och de mesta är slut och det jag får tag på är typ vanliga mackor att rosta, smör och stekt ägg som jag saltade lite. Aja jag fick frukost och jag blev mätt så jag klagar inte, men jag tror jag målat upp en allt för bra bild på denna frukost att den inte riktigt levde upp till mina förväntningar.

När jag ätit gick jag upp och la mig i sängen igen en timme innan det var dags för utcheckning från hotellet. För att inte komma alldeles för tidigt till de ny/gamla boendet Manohra satt jag kvar i lobbyn ett tag och spelade lite mobilspel. När jag sen kände att nu orkar jag inte vänta längre gick jag ut på gatan i hopp om att hitta en tuktuk som kunde ta mig vidare, för att gå med mina väskor de kilometer de var mellan hotellen i den värmen - nej tack! haha. Gick förbi säkert fyra tuktuk som stod tomma och tänkte, va är de här? När jag inte letar, så finns dom överrallt, men idag kändes de som jag skulle bli tvungen att gå. Tillslut så hörde jag någon ropa på mig från andra sidan och han undrade om jag ville ha skjuts, så han kom över och hoppade in i sin tuktuk och tog mig till hotellet.

Tillbaka till Manohra Cozy Resort och här har jag bokat in mig över helgen, på söndag bär det vidare och just nu är det lite oklart vart jag tar vägen. Trots att jag kom till hotellet en bra tid innan incheckningen började slapp jag vänta allt för länge, mitt rum var redan klart. Eftersom hon sa att jag skulle få ett standardrum denna gång och de förra var ganska fint hade jag sänkt mina förväntningar och detta rummet var minst lika bra som de förra. Utsikten var dessutom lite bättre. Detta passar mig bra. Poolen bara en smal trappa upp så det är fortfarande nära. Och vid poolen har jag legat hela dagen, till en början mest i skuggan. Lite senare vågade jag mig ut i solen lite också. Har jag tur börjar jag väl få lite färg på kroppen nu. Skulle vara allt för tråkigt att ha spenderat 2 veckor i Thailand och komma hem och inte fått någon färg på kroppen.

En lugn dag.

Eftersom jag fortfarande inte kände mig pigg har jag legat i sängen hela dagen med serier/filmer igång på datorn. Fortfarande haft lite ont i magen idag, men de tror jag snarare beror på att jag inte ätit något på hela dagen. Pga natten har jag väl inte riktigt känt mig sugen på att äta någonting.

Bestämde mig ändå för att gå ut och försöka få i mig någon mat. Gick förbi poolen här på hotellet och det var ändå ganska fint med solnedgången och poolen. Havet är där bakom träden så det är otroligt nära.

Jag gick ner på stranden för att ta bild på solnedgången, men när jag kom fram så hade solen nästan gått ner helt, så det blev inte någon jätte bra bild. Efter strandbesöket gick jag upp på min gata igen, gick förbi restaurangerna och in i en butik istället. Köpte med mig nudlar i en plastburk , en cola och en isglass. Isglassen åt jag upp först och nu har jag faktiskt hällt på de kokande vattnet på nudlarna så jag kan försöka få lite mat i magen.

Kvällen fortsätter i samma stuk som dagen och förhoppningsvis är jag helt återställd och tillbaka på fötterna imorgon. Börjar morgonen med hotellfrukost och sen ska jag checka ut härifrån och ta mig tillbaka till Manohra Cozy Resort igen.

Torsdagen 22 Mars.

Glöm inte bort att ni kan börja deklarera på skatteverket från och med idag ;)
__

Sov ju inte jätte bra inatt och eftersom jag bara skulle checka ut idag valde jag att sova till nästan halv tolv. Klädde på mig, packade ihop grejerna och sen checkade jag ut. Fick hjälp av dem i receptionen att beställa en taxi till mig, allt för att slippa gå runt i solen och leta taxi. Idag är inte en sådan dag.

Jag har nu checkat in på de nya hotellet och de som är positivt är just de att jag fick checka in 1,5 timme tidigare. Idag uppskattas de verkligen att få komma in till ett rum med aircondition istället för att sitta i 1,5 timme i en lobby som är 31 grader varm.

När det kommer till hotellet så tror jag att jag fick för höga förväntningar av bilderna och beskrivningen. Jag hamnade i byggnaden längst bort från stranden vilket nog kommer göra att poolområdet inte får utsikt över havet som jag hoppats på, min balkong har inte delvis havsutsikt som det stod i rumsbeskrivningen. Det som dock är positivt är just att jag fick checka in tidigt, rummet är fräscht, dubbelsäng och fint badrum, poolen i vår byggnad är nästan vid mitt rum så det är inte långt att gå, dock lite negativt att det enbart finns 10 solstolar som redan är upptagna av andra. Frukosten serveras i denna byggnaden på bottenvåningen så de blir nice att käka frukost innan jag checkar ut imorgon.

Så idag blir det nog inte mycket mer än ligga på sängen, kanske tar mig ett dopp i poolen senare.

Magsjuka, så typiskt.

Denna kvällen har varit hemsk. Senast jag skrev mådde jag bara lite illa så som jag ibland kan göra så jag tänkte väl egentligen inte så mycket på det. Men när jag sen lagt mig ner och började kolla på TV då fick jag riktigt ont i magen, typ som tusen nålar och att någon högg mig i magen stundvis. Jag hade så ont så jag till och med för första gången i mitt liv tänkte att jag vill fan inte vara gravid för de känns säkert ännu hemskare än detta - jag hatar verkligen att må illa.

Efter någon timme med ont i magen så klädde jag på mig för att gå ner till receptionen för att se om dem kanske hade någon medicin mot detta som jag kunde ta, tyvärr var det inte en 24/7 reception så jag fick helt enkelt vända om i trappan och gå upp på rummet igen. Där stöter jag på en katt som var lite större än en kattunge, men ändå inte fullvuxen. Den hade ett halsband med en bjällerkula så jag antar den är någons på hotellet. Katten följde efter mig och jamade mot mig och jag tänkte bara låt mig va, jag har inte tid med detta. Jag försökte finta katten genom att gå lite fram och tillbaka i korridoren och helt plötsligt hoppar den liksom mot mig på baktassarna och jag skriker till lite, folk som känner mig vet att jag inte gillar katter. Jag brukar drömma mardrömmar om katter och framför allt att dom hoppar på mig och biter och river mig så jag trodde ju katten skulle hoppa på mig och ge mig någon sjukdom. Tror dock katten blev rädd för att jag hoppade till och fick ett ljud från mig för den stutsade iväg åt ett annat håll och det var fritt fram för mig att gå in på rummet igen.

Väl där inne fortsatte magkramperna så pass att jag fick huka mig framför toaletten och på en period av kanske 1,5 timme fick jag springa på toaletten två gånger. Nu har jag dessutom lyckats sova i drygt två timmar och mår lite bättre. Vet inte alls vad det var som kommit över mig. Jag trodde först de kunde vara matförgiftning, men då gick de för fort eftersom illamåendet kom innan jag ätit klart. Jag trodde de kunde vara vätskebrist (har druckit ett glas med resorb och kommer göra de igen några dagar framöver för att återställa värskebalansen), men söker jag på de står de inte att symptomen för detta är magont och att man kräks. Så vad det var vet jag inte, men jag hoppas att det är över. Jag har inte tid att fortsätta må såhär imorgon när jag ska byta hotell.

Jag som bott utomlands längre tider förr och klarat mig från detta. Och dessutom som gammal reseledare där jag vet att maten oftast inte är boven till att man blir magsjuk, de är att man dricker för kalla drycker eller har airkondition på för låg värme. Jag har inte gjort något av detta, bortsett från någon öl som varit kall visserligen.

Kanske jinxade jag det när jag skrev att jag förhoppningsvis skulle få sova gott i de nya rummet ;)

Aja, nu ska jag väl fortsätta sova för om drygt 6 timmar är det dags att snooza och göra mig redo för transfer till nytt boende.

Update om onsdagen.

Utan att riktigt känna av mer stämning på hotellet gick jag ner till receptionen och bokade in fredag-söndag här igen. Dock får jag inte samma rum utan ett standard rum en våning ner, får hoppas det inte blir allt för stor skillnad, för detta rummet kändes så bra :) Åtminstånde har jag poolen nära och det är väl alltid något.

Jag duschade av mig och kände mig någorlunda fräsch innan jag gick ut på en lång promenad. Jag hittade tillbaka till den gatan jag levde på några dagar när jag var här för 6 år sedan. Jag hittade även ett boende jag bodde på då och tänkte att jag skulle boka in ett rum till imorgon, men det fanns ingen i receptionen när jag gick förbi så jag fick vara utan.

Idag när jag käkade mat gick jag in på någon liten restaurang och de kändes nästan helt okej att vara själv. Medan jag satt där var vi väl totalt 6 sällskap och hälften satt utan sällskap, så det kändes inte wierd att vara själv. Dock saknar jag någon att prata med under tiden som jag väntar på maten, så de är ändå inte helt hundra de där med middag själv hehe. Efter maten mådde jag illa, vet inte om det beror på för lite vätska eller något annat. Jag stuntade i alla fall i massagen, delvis pga illamåendet och delvis för jag kände mig snål och ville ha oljemassage för 300baht.

Så när jag kom tillbaka till hotellet igen kändes det som jag behövde en ny dusch, shit svettigt att gå. Tror jag gick sammanlagt nästan 4km. Först var det läskigt att gå längst vägarna för trafiken här i Thailand kan vara rätt galen. Dock på vägen hem var det som att jag nästan vant mig. Jag till och med korsade vägen 3 gånger, fast jag vågade inget annat än att springa över. Så när jag kom tillbaka kom jag tillbaka utan att ha fått massage och utan att ha hittat nytt boende till imorgon.

Då är det ju bra att jag har datorn för återigen har jag bokat in mig på ett nytt hotell via internet. Detta hotellet som jag flyttar till imorgon var lite dyrare, men förhoppningsvis är det ett intragram vänligt hotell, plus det finns både pool och de ligger nära stranden. Och frukost ingår så jag slipper gå iväg och köpa. Lite lyxigare helt enkelt. Hoppas känslan också är lite lyxigare, för fint och lyx är ingenting jag brukar "unna" mig, jag är ganska enkel av mig skulle jag nog själv säga.

Resten av denna kväll kommer bestå av titta på film i sängen. Dricka lite Cola och hoppas att illamåendet går över helt innan det är dags att sova. Efter lite mer vätska har det i alla fall försvunnit lite. Note to self: Drick mer vatten om dagarna.

Onsdagen 21 Mars.

Eftersom utcheckning skulle ske senast 12:00 idag och incheckning på nya hotellet först 14:00 tog jag sovmorgon idag. Jag hade ingenting planerat förutom att checka ut samt att äta frukost. Blev en liten toast på stället precis bredvid hotellet och därefter tog jag en tuktuk-bil till Karon för att checka in på mitt nya boende för natten.

Manohra Cozy Resort heter de ställe jag bor på nu. Dom hade inga fler tillgängliga rum imorgon så jag är glad att jag bokade deras sista rum via nätet. Jag tycker rummet är riktigt fint, älskar att de är stora fönster (i alla fall på dagtid, får se om jag nojar något inatt eller om gardineran täcker bra). De jag har hunnit uppleva av hotellet so far är att det är lugnt, så jag skulle gärna stanna här längre. Speciellt då det är en pool bara en minut ifrån mitt rum OCH det går bussar varje morgon 10:00 till stranden om man hellre vill vara där, så jag ska nog försöka få mig några fler nätter på detta stället, fast då senare i veckan eftersom det är fullbokat just nu.

Incheckingen blev inte av förrän vid 14:00 (ibland är städningen klar tidigare och då får man såklart checka in när man kommer), så jag fick sitta vid poolen lite och vänta in att städningen skulle bli klar. Därefter inspekterade jag rummet och de är som ni ser på bilden ganska mysigt. Så här kommer jag förhoppningsvis sova gott.

Efter att jag packat ur lite ur väskorna och smörjt in mig ännu en gång med solfaktor 50 gick jag ut till poolen och la mig på en solstol, självklart under parasoll. Dock har det varit supertunna moln över himlen hela dagen så det har inte varit supervarmt, bara 31 grader. Doppade mig även i poolen två gånger och tack vare en barnleksak kunde jag flyta runt och sola ryggen i poolen. Efter ca 2,5 timme kände jag att de räckte med solande för idag.

Ikväll tänkte jag väl ta mig ner på gatorna i Karon, hitta någonstans att äta mat och sen ska jag väl även försöka hitta ett boende att checka in på imorgon. Går det som tänkt är jag nog tillbaka och spenderar helgen här. Beror lite på hur kvällen och natten blir, men dagtid är hotellet över förväntan i alla fall.

Update om tisdagen.

När jag kom hem från stranden tog jag bara det lugnt. En inte allt för skön dusch för att svalka ner mig och få bort all sand och salt från kropp och hår. Dock krävdes varmvatten för att få tillräckligt med vatten för att få ett ordentligt tryck så mycket till svalkande blev det inte direkt.

La mig sen på sängen och kollade på hotell och vart jag ska ta vägen imorgon, så nu har jag faktiskt bokat ett rum i Karon via nätet. De fanns bara ett rum kvar och endast en natt, så jag kände att jag inte vågade chansa att bara dyka upp imorgon. Jag hade gärna tagit två nätter, så jag kommer kontrollera med hotellet imorgon om det finns någon möjlighet att stanna en extra natt. Enligt beskrivningen så ligger hotellet ca 12 minuter promenad från stranden, men det går också en pendelbuss från hotellet till stranden varje dag. Dessutom har hotellet en pool och det är vad jag är ute efter denna gången. Stranden i all sin ära, men ibland är det skönt att slippa sanden som följer med överrallt. Så imorgon blir det poolhäng mest hela dagen tror jag.

Efter hotell letandet har jag varit ute och ätit middag. Idag blev det ris med någon currygryta innehållande kyckling, blomkål, minimaj och morötter. Jag hade dock ingen aning när jag beställde maten att den skulle vara så stark, jag är ganska känslig mot stark mat och de brände i hela munnen efter bara några få tuggor. Trots att de brände och jag trodde smaklökarna skulle försvinna var maten god och jag åt ganska bra av de. Sen kom svettningarna haha. Aja, jag kan inte hela tiden safe:a med att äta mat jag vet vad det är, ibland måste man prova nya saker och de gjorde jag idag.  Dock vet jag att jag ska äta något mer här som jag åt sist jag var i Thailand och de är deras pankakor med nutella (och kanske banan), hade glömt bort detta men gick förbi ett ställe precis efter jag ätit mig mätt på curry så ikväll stod jag över.

På vägen hem köpte jag med mig en Aloe Vera från 7 Eleven, så ikväll ska jag smörja in mig så brännan lägger sig till imorgon. De blev ingen massage ikväll heller, de där andra stället såg stängt ut idag och de utanför var också tomt så jag kände att nej, jag får ta det en annan gång. Jag har ju ändå drygt 12 dagar kvar så jag hinner nog fortfarande en massage eller två :)

Denna palmbild får avsluta min vistelse i Kamala Beach, för imorgon packar jag ihop mina saker och drar vidare.

Tisdagen 20 Mars.

Igårkväll efter att jag senast uppdaterat er satt jag på balkongen och hann kanske läsa ett kapitel sen vart de lite väl mörkt ute. Så jag valde att gå in och fräscha till mig lite sen gick jag ut för att hitta någon bra restaurang. Jag hamnade på Mamma Mia jag valde thaimat för det var de jag var ute efter, och gärna något jag vanligtvis inte äter hemma (så som wokade nudlar med kyckling eller friterad kyckling med ris). Blev någon sweet and sour kyckling med ris, väldigt gott och till de drack jag en pina colada som första klunken påminde om typ en glass. God dricka och god mat.

De jag dock kom på när jag satt där helt själv, är att just ut och äta mat är något jag inte tycker om att göra själv. Jag känner mig faktiskt obekväm när jag sitter där själv och nästan så jag känner att jag inte har där att göra, även om jag aldrig skulle tänka så om jag såg någon annan äta själv. Jag menar äta är något vi alla måste göra :)

På vägen tillbaka från restaurangen tänkte jag faktiskt ta en massage och jag hade hittat ett annat ställe jag tänkt ta istället, men där såg ganska fullt ut så jag gick förbi och istället knackade jag på precis utanför hotellet, men hon var upptagen med en egen kund och bad mig komma tillbaka en timme senare.

När jag kom upp på rummet så hade jag pga för lite sömn, för lite vatten och lite värme/sol och alkohol ont i huvudet så jag valde att krypa ner i sängen med datorn för att titta på serier. Ja jag var lite kluven till om datorn egentligen behövde följa med, ville helst inte, men då jag inte kan sova själv utan serier igång var jag lite tvungen att ta med den.

Jag sov inte jätte bra inatt pga att jag somnade direkt jag kom hem från restaurangen och vaknade sen ganska pigg vid 1 tiden. Jag var nog lite mörkrädd och inbillade mig att den där ödlan som jag sett längre bort i korridoren vid trappan skulle komma in i mitt rum och springa upp i sängen. Så ja jag nojade nog lite för mycket haha.

Hade tänkt gå upp redan vid nio, men jag snoozade till halv tio. Började med ett besök på 7 eleven för att köpa lite saker och sen gick jag mot stranden, stannade på vägen och åt frukost. Efter de har jag spenderat hela dagen på stranden. Eftersom jag legat under parasoll hela dagen utom de tillfällen jag doppade mig i havet trodde jag inte att jag fått någon färg. Återigen gör pappas ord sig påmind om hur han bränt sig trots han enbart varit i skuggan och lika så har nog jag gjort. Är lite rödflammig på benens framsida och lite vid axlarna och sen såklart lite i ansiktet. Jag som trodde jag skulle vara vit forfarande imorgon, jag som gått försiktigt fram för att inte bränna mig haha.

På vägen hem från stranden stannade jag till vid ett ställe och köpte med mig både annanas och mango hem, de är så sjukt mycket godare med frukt här och mangon var lika god som jag kom ihåg den. Söt, smakrig och mjuk. Mums!

Jag hade tänkt stanna här en dag extra för att slippa röra på mig, men dem ville ha mer betalt än vad jag betalade via nätet och jag inser att jag inte är så nöjd med rummet trots allt . Jag får handdukar som en gång var vita, men som nu är mest fläckiga. Jag får även skitiga lakan och jag hade nyss en myra på armen så nej jag tror jag beger mig neråt Paton, Karon eller Kata redan imorgon, jag orkar inte ens försöka pruta ner priset med andra ord. Känner mig trots allt stolt för att jag försöker - dock går de ju inte så bra för dem säger nej hela tiden haha.

Update om hotellet.

När jag googlade på hotell att bo på så fastnade jag ganska snabbt på detta hotellet tack vare läget. De skulle ligga typ på stranden, men ändå nära till "staden" vilket jag antar är gatan med butiker precis vid hotellet hehe. Plus att det inte skulle vara som mitt i typ Patong med ett festliv 24/7, för det är inte alls vad jag är ute efter. Jag hade läst både de bra och mindre bra recensionerna om hotellet och jag har full förståelse för de personer som klagar på att hotellrummen inte är super och att stranden är mindre bra.

När jag är ute och reser är själva rummet i sig ingenting jag lägger större vikt på, de enda jag vill ha egentligen är en dubbelsäng och eget badrum (och ibland balkong), men sen bryr jag mig inte så mycket för jag hade ju ändå inte tänkt vara på rummet hela dagarna. Så att rummen inte är top noch är ingenting jag bryr mig om, men jag kan förstå att vissa kanske skulle klaga för man kanske förväntar sig mer. Jag nöjer mig däremot bra.

Stranden då, om man kollar till vänster på stranden så är den faktiskt rätt dålig. Många stora stenar som är algtäckta som kommer fram när vattnet skjunker undan så är man just där och badar när vattnet väl finns kan jag förstå att man klagar. Dock finns det solstolar och parasoll bara 1-2 minuter bort åt höger och där såg vattnet fint ut. Jag har faktiskt inte varit i och badat i havet idag, jag kom ut till stranden för sent så jag solade bara under parasol i drygt en, en och en halv timme innan jag gick tillbaka till hotellrummet. Jag tänkte att jag tar de lite försiktigt första dagen. Smörjde in mig trots jag bara skulle runt bland affärerna och sen en gång till med solfaktor 50 när jag begav mig till stranden.

Imorgon ska jag dock pressa mest hela dagen på stranden faktiskt. 100 Baht för en solstol en hel dag, det är drygt 30 kronor, helt klart värt det. Speciellt då det finns öl & drinkservering där också. Jag kommer absolut gömma mig under parasol, men jag kommer också bada i havet så förhoppningsvis kommer jag få en liten fin bränna till imorgonkväll ;)

I övrigt blir det en lugn kväll för mig, sitta på balkongen och läsa lite och dricka Chang. Kanske jag unnar mig en massage redan ikväll då de ligger ett ställe precis utanför entren till hotellet. 300 baht för thaimassage eller 400 baht för oljemassage. Som hittat, så blir det inte ikväll kommer de absolut bli imorgonkväll.

En chilled Chang på balkongen i Kamala Beach, Phuket!

Måndagen 19 Mars.

Nu är jag här! :)

Jag kan dock erkänna att det var inte den bästa flygresa jag har gjort. Det börjar med att matserveringen försenas så jag höll på att dö (och jag åt varm tortillabröd med ost och skinkfyllning vid lunchtid till frukost). Serveringen var tänkt att dra igång runt 21:00, men pga att flygplanet flög i turbulens? så kunde dem ej gå ut med vagnarna. Jag blev åksjuk och tänkte stackars den som är känsligare än jag för den måste ju verkligen behöva kräka. Lite senare tittar jag av en slump bak och en stackars liten pojke sitter med en plastpåse framför sig som är fylld till hälften. Lite efter 23 kunde serveringen dra igång och jag tryckte i mig maten så otroligt fort, mådde illa pga av de och sen började de där jäkla gungandet igen. Jag försökte sova, men stundvis kändes det som vi aldrig skulle komma fram för tiden gick så sakta.

Tillslut landade vi och när jag kom ur planet så slog den där fuktiga, varma fläkten mot mig och det första som kom i mina tankar var Egypten. Passkontrollen tar ju en evighet, men jag kom ändå ut därifrån ungefär vid den tid jag räknat med innan flyget blev en timme försenat. Så de gick ingen nöd på mig. Jag hade kollat upp vad en förbeställd taxi skulle gå på och var därför beredd att pruta ner det ifall de skulle vara för mycket, trots priset var lägre än på internet försökte jag pruta, men taxichauffören ville inte så jag godtog priset. En taxiresa senare kunde han inte ge mig växel så jag fick de pris jag från början ville ändå. Snällt.

Nu är jag incheckad på mitt rum och jag bor typ 2 meter ifrån havet, jag har en lång balkong som i slutet av sig har havsutsikt. Jag är skit nöjd. Det enda som saknades var en flaska vatten, men då jag behöver både sandaler och handduk för strandbesök är det väl lika bra att jag går ut och ser mig omkring. Dock lär jag nog behöva sova middag för flygresan gav mig inte mycket sömn, otroligt trångt och skakigt hela vägen.

Bilden är tagen från min balkong, de här kan jag absolut leva med!

Söndagen 18 Mars.

Fick ett sms ifrån Tui vid middagstid att flyget var försenat drygt en timme. Eftersom syrran och Jonathan kom på besök kort efter smset passade det bra att flyget var försenat, för då hann vi ses lite längre.

Sen tog vi min bil och pappa skjutsade mig till Kastrup. Jag vill inte jinxa något men det tycks ändå vara ganska lugnt med folk på flygplatsen. Så jag tog mig tiden att sätta mig på Murphys och dricker en öl innan jag går igenom sista passkontrollen. Flyget ska lyfta om lite mer än 1,5 timme.

Nu är det officiellt semester för mig, skål :)

Lördagen 17 Mars.

Jag har redan varit tillbaka i Skåneland i mer än två veckor, dock känner jag fortfarande bara som att jag är på besök. De kommer nog kännas annorlunda när jag får tillgång till min lägenhet och när jag får vardagen tillbaka i rutin med ett arbete att gå till. Även om det är skönt med lite ledighet så längtar jag efter de nya utmaningarna som kommer komma med en ny arbetsplats.

Men först tar jag semester på riktigt, imorgon lyfter flyget och tar mig till Thailand. De ska bli så otroligt skönt att komma ifrån kylan, speciellt då de återigen blivit vitt på marken här fast solen varit framme hela dagen och jag börjat ana att våren är på ingång. Ikväll fick jag äntligen bokat boende för mina första två nätter, sen får jag se var jag tar vägen resten av semestern. Tanken är väl att börja i Kamala beach och sen ta mig vidare ner mot Patong, Karon och Kata, men jag vet ju också hur jag planerade min backpackerresa för 6 år sedan och hur ingenting blev som jag tänkt. Så det enda jag egentligen planerat för nu är att ha en lugn semester med många lata dagar på stranden. Jag ska komma hem med en fin solbränna och förhoppningsvis utvilad både i huvud och kropp, för massage de ska jag låta kroppen få :)

Torsdagen 15 Mars.

Det finns en del saker som jag verkligen ser framemot just nu.

Först ut är ju Thailandsresan, på söndag lyfter flyget och på måndag är jag framme. De ska bli två veckor av otrolig värme och massa lata dagar på stranden. Jag tänker Chang, jag tänker strand och bad, jag tänker frukter i stora lass, jag tänker thaimat, jag tänker massage och sen tänker jag no plans whats so ever. Bara ta dagarna för vad dom är.

När jag kommer hem kommer jag fortsätta jobbjakten. Fast de jag ser framemot mest måste ändå vara att flytta in i min nya lägenhet. Ja det är skönt att inte bo själv, men det är underbart att bo i sitt eget hem och inte bara "låna" en säng hos sina föräldrar. Tacksam är jag och de vet dem om också, men jag tror ändå att alla ser framemot när flytten är gjord för min skull :)

Tisdagen 13 Mars.

Godkväll!

Idag började dagen med ett besök på arbetsförmedlingen. Tror väl att vi båda två kände ganska snabbt att jag inte är i något direkt behov av en massa personliga möten, utan jag klarar mig ganska bra själv. Jag har ju lite saker på gång och benar inte det ut så får jag väl bara gå vidare, de går ingen nöd på mig och jag vet att jag kommer ha ett jobb snart.

Efter besöket i Klippan åkte jag vidare till Helsingborg och en sväng på Väla där jag först växlade lite pengar inför resan och sen käkade jag lite lunch, bakad potatis med kyckling curry - magiskt! Åkte sedan vidare in mot Helsingborg och gjorde ett besök på Ryds Bilglas där dem fick laga ett litet stenskott jag lyckades få på bilen förra veckan. Därefter körde jag typ raka vägen hem och har enbart umgåtts med familjen resten av dagen.

Den gula påsen har mitt startkapital för resan, bara fyra dagar kvar till jag sitter på planet mot värmen! :)

Måndagen 12 Mars.

Igår blev det en runda till IKEA med Hillevi och efter vår rundvandning där åkte vi hem till henne och Emil. Jag hjälpte till att få ihop hatthyllan och sen blev jag bjuden på mat och kollade lite på TV. Jag beklagade mig över priser och alla mellanladningar för att åka till Thailand och helt plötsligt hade Hillevi hittat en två veckors resa till Thailand med direktflyg så när jag kom hem bokade jag en resa via TUI. Jag hade tänkt att jag skulle vara iväg i 3 veckor egentligen, men två räcker gott och väl eftersom jag behöver vara tillgänglig ifall jag får ett jobb snart.

Så på 12 dagar har jag:
Flugit ner till Skåne, köpt en bil, skrivit in mig på arbetsförmedlingen, firat min födelsedag med släkt & familj, varit på lägenhetsvisning x 2 med mamma & pappa, åkt upp till Sundsvall med pappa där vi tömde och städade lägenheten samt körde ner igen på ca 42 timmar, jag fick besked att lägenheten jag tackat ja till blir min i maj och jag skrev på kontraktet, jag har varit och hälsat på Nathalie och hennes familj samt bokat in oss på 90-tals festivalen i Helsingborg i sommar, jag har bokat en resa till Thailand och jag har idag haft en Skype intervju som kändes bra så nu håller vi tummarna på att jag går vidare i rekryteringen.

Imorgon bär det av på möte på arbetsförmedlingen för att inskrivningen ska godkännas. På eftermiddagen ska jag till Helsingborg och fixa ett stenskott på bilen, sen blir det nog en sväng inom Väla för att växla lite pengar inför Thailandsresan.

Lördagen 10 Mars.

Inatt drömde jag för tredje gången att jag skulle sluta på Com Hem, enda skillnaden är att detta är enda drömmen som varit efter att jag faktiskt har slutat. Vet inte om det är mitt undermedvetna som vill få mig att inse att jag inte ska tillbaka. Det är slut med livet i norr.

Idag har jag varit och hälsat på Natha och hennes familj, passat på att gosa lite bäbis och druckit lite kaffe. Alltid lika härligt att komma på besök hos dem och tiden går så fort och helt plötsligt var det kväll och dags för mig att köra hem. Nu ligger jag i sängen med datorn framför mig och ska fortsätta se på American Horror Story, godnatt!

Fredagen 9 Mars.

Just nu sitter jag och kollar över flygresor till Phuket från Köpenhamn (och ibland Malmö), men jag förvånas över att det inte finns några direktflyg och att flygtiden i snitt är 20+ timmar vilket är sjukt. Du mellanlandar på en flygplats i nästan ett dygn innan du åker vidare - nej tack säger jag. Det jag skulle vilja ha är direktflyg eller max 15 timmar maxpris 90000kronor, verkar dock som jag får sträcka lite på alla gränser för annars kommer jag nog inte iväg.

Förutom kollat flygresor har jag inte gjort mycket idag. Jag har haft min "inte-göra-något-speciellt-dag" idag och det har känts skönt. Kollat på TV, varit och handlat med pappa, fått upp en klädställning samt packat ur resväskan och hängt upp lite kläder. Resterande timmar denna dag lär väl spenderas framför datorn, börjat kolla på American Horror Story igen. Den första säsongen är den enda jag sett tidigare och nu ser jag om den för att ge serien en ny chans.

Torsdagen 8 Mars.

Jag har hunnit vara nere i Skåne en vecka nu, jag har ännu inte förstått att jag nu bor i Skåne igen. Inte ens att tömma min lägenhet och se den helt tom gjorde någon skillnad. Det känns fortfarande som semester och att jag ska tillbaka och jobba på Com Hem snart igen. Kanske de kommer kännas annorlunda när jag väl flyttar in i min egen lägenhet, att jag inser att jag har ett nytt hem och inte ska tillbaka till Sundsvall igen. Om det inte är för besök vill säga.

Idag tog jag sovmorgon, gick inte ur sängen förrän kvart i elva. De blev en lång dusch, lite fix, lite frukost och sen fick jag borsta av snön från bilen innan jag körde till Helsingborg för att skriva kontrakt. Jag har blivit med lägenhet och den blir min 1 Maj. Det känns otroligt skönt att den biten nu är klar och inte längre känns som ett stress moment. Att jag vet att jag snart inte längre behöver bo i lådor och resväskor. Att jag snart har ett hem att kalla mitt igen.

Efter mitt möte i Helsingborg var det meningen att jag skulle hälsa på en vän, men vi fick skjuta på detta och tar det till helgen istället. Istället ska jag nog bara chilla med serier och hoppas på att huvudvärken går över snart.

Nästa vecka har jag ett möte och ett besök till Ryds bilglas som väntar, sen tror jag nog jag är redo att flyga till värmen. Semester såhär i de trista vädret. Göra mig redo att ta tag i vardagen igen och de nya utmaningar som kommas skall. 2018 har redan varit ganska händelserikt trots de precis börjat. Jag fortsätter att må bra och jag ska fortsätta tänka mer på mig och göra saker som jag mår bra av.

Onsdagen 7 Mars.

Snart blir det soffan resten av kvällen, ska bara vakta den vegetariska lasagnen tills den är redo att bli uppäten.

Imorse hade jag tänkt att sova länge eftersom jag och pappa kom hem inatt och för att jag valde att kolla lite på serier innan jag somnade. Senast jag kollade på klockan var den närmare tre. Dock vaknade jag redan runt åtta när andra i huset började röra på sig och snoozandet tog slut när mobilen ringde vid nio, bara lite information inför morgondagens möte.

Jag valde att inte sova längre utan startade istället serier igen fram till att Angelika sa åt mig att gå ut och flytta på min bil. När den var flyttad kunde vi börja lasta ur alla mina saker, vilket gick fort för vi var tre som hjälptes åt.

Lastbilen var verkligen fylld till max som ni kanske ser på bilden.

Sen lämnade vi tillbaka lastbilen och körde till City Gross och handlade. När vi kom hem fixade jag någon små sak och har sen roat mig med Wahlgrens värld medan jag lagat mat.

Nu e jag så redo för soffan och för att inte göra mer idag. Bara kolla på serier och chilla. Imorgon väntar möte i Helsingborg och efter de ska jag åka och hälsa på en vän.

Hejdå Sundsvall.

Imorse var vi uppe innan 8, så vi började morgonen med att äta frukost och titta på tv. Sen drog vi igång med att packa ut allting ur lägenheten och in i bilen. De var återigen svettigt och jag kan inte förklara hur mycket jag längtar efter en dusch nu. Mycket lyft och mycket spring, men det gick ändå bra. Hela lastbilen är proppfull med saker och jag tror inte pappa riktigt förstod hur mycket saker jag lyckats samla på mig under åren haha. Efter att allt kommit ut i lastbilen började jag städa av alla golv. Gud va lätt det är att städa utan möbler som står i vägen, de borde man göra oftare ;)  nycklarna är överlämnade till nya hyresgästerna och jag har ännu en sak att kryssa av på min to do lista. Hejdå sidsjövägen 33 och tack för de senaste tre åren som vi delat.

På vägen från Sundsvall stannade vi till på Biteline för att ha lite färdkost med på vägen ner. Nu kan jag checka av hela min lista på mat att äta innan jag flyttade ner haha.

Vi har kommit en bit på vägen nu, men vi har x antal timmar kvar innan vi är framme vid slutdestination.

Tisdagen 6 Mars.

Upp tidigt även idag. Igårkväll efter att vi kommit till lägenheten åt vi maten vi tagit med oss från donken sen tog vi ner alla hyllor och gardinfästen. Städat ur kylen och sen har jag skrubbat duschen och diskbänken. Jag tror absolut att jag måste börja träna för jag började lukta svett efter bara en liten stund haha, så får väl gå och stinka tills jag kommer ner till Skåne och kan duscha igen. Tur det bara är pappa och jag, han bryr sig nog inte.

Sovit otroligt bra inatt i min egen säng, men det dröjer inte jätte länge till jag får sova i den igen. Nu är vi vakna och det är snart dags att ta tag i allt,  blir att gå i massor med snö då det hunnit komma eh hel del under natten.

Idag ska vi packa ut allting i lastbilen, städa av lägenheten genom att dammsuga och skura av golven. Sen är jag nog ganska så klar att lämna Sundsvall. En lång bilfärd till Skåne sen ska allting packas ur igen. Efter de tror jag nog de där bli lite chill.

Måndagen 5 Mars.

Larmet ringde tidigt imorse och sen dess har jag varit sittandes i ett fordon. Först för att hämta lastbilen och sen hela vägen upp till Sundsvall. En lång roadtrip tillsammans med pappa och hela resan gick bra. Bra väglag fram till slutet, trots - 6 grader när vi kom fram kändes det varmare än i Skåne hehe.

Hämtade med oss mc Donalds hem och nu ska vi göra lite små saker sen blir det ta resten imorgon. Sen säger jag hejdå till Sundsvall. Känns fortfarande inte på riktigt.

Fick dessutom glada besked idag. Så blir kanske att resa till Thailand nästa vecka.

Söndagen 4 Mars.

Idag är jag mest bara trött. Jag vill bara ha en dag att inte göra någonting alls på, men de får vänta. Idag har jag varit på 2 lägenhetsvisningar samt varit iväg och handlat lite med mina föräldrar.

En tiidig morgon väntar imorgon och sen en lång resa tillsammans med pappa. Just nu måste jag erkänna att det inte riktigt slagit mig att jag ska lämna Sundsvall bakom mig. Det känns som jag är på besök hos föräldrarna och ska tillbaka till jobbet om en vecka eller så. Lär väl kännas på allvar när lägenheten är tom och jag lämnar över alla nycklar till nya hyresgästerna.

Jag får väl se om jag får tummarna loss att beställa en resa till värmen, för de står ganska högt upp på min önskelista just nu. Sol, värme och vila. Då framtiden inte är skrivet i sten bör jag passa på nu när jag vet att jag kan. När både tid och pengar finns.

Lördagen 3 Mars.

Idag har en del av släkten varit här och firat min födelsedag. Vi bjöd på god mat och hade det trevligt. Desirée fixade tårtan och den var också god. Det har varit en lång och bra dag och nu när kvällen är här känner jag mig helt slut i skallen. Så ikväll blir det bara en lugn kväll på soffan framför tvn med mamma och pappa.

Imorgon ska vi ut på ärende åt syrran och sen ska vi även på lägenhetsvisning, får se vad det ger för utfall.

Fredagen 2 Mars.

Igår var jag ju iväg och köpte mig en födelsedagspresent. Jag är nöjd och detta var något jag faktiskt behöver här nere i Skåne. Avstånd mellan allt och alla så bil är ju ett måste

Idag har jag mest varit hemma förutom när jag åkte till arbetsförmedlingen. Fyllde i uppgifter och bokade ett möte där. Inte för att det egentligen behövs, jag klarar av att söka jobb och få jobb själv, men om de tar tid behövde jag ersättning så då krävs inskrivning.

Ikväll blir det pizza, imorgon är det kalas och på söndag är det lägenhetsvisning.

Torsdagen 1 Mars.

Vilken lång och givande dag. Imorse tio i sex kom taxin och hämtade mig så jag kunde åka till flygplatsen. Flygresorna neråt gick bra och när jag landade i Ängelholm sken solen, var dock kallt ändå.

Kom hem till mamma och pappa och chillade en stund. Sen bokade jag en tid på en bilfirma och kom därifrån med min 30års present till mig själv.

Därefter åkte vi och handlade lite inför kalaset i helgen. Jag åkte även inom lillebror för att visa bilen. Blev där en stund och nu blir det bara chill på soffan, är helt slut.

Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.