Lördagen 17 Mars.

Jag har redan varit tillbaka i Skåneland i mer än två veckor, dock känner jag fortfarande bara som att jag är på besök. De kommer nog kännas annorlunda när jag får tillgång till min lägenhet och när jag får vardagen tillbaka i rutin med ett arbete att gå till. Även om det är skönt med lite ledighet så längtar jag efter de nya utmaningarna som kommer komma med en ny arbetsplats. 
 
Men först tar jag semester på riktigt, imorgon lyfter flyget och tar mig till Thailand. De ska bli så otroligt skönt att komma ifrån kylan, speciellt då de återigen blivit vitt på marken här fast solen varit framme hela dagen och jag börjat ana att våren är på ingång. Ikväll fick jag äntligen bokat boende för mina första två nätter, sen får jag se var jag tar vägen resten av semestern. Tanken är väl att börja i Kamala beach och sen ta mig vidare ner mot Patong, Karon och Kata, men jag vet ju också hur jag planerade min backpackerresa för 6 år sedan och hur ingenting blev som jag tänkt. Så det enda jag egentligen planerat för nu är att ha en lugn semester med många lata dagar på stranden. Jag ska komma hem med en fin solbränna och förhoppningsvis utvilad både i huvud och kropp, för massage de ska jag låta kroppen få :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0