Söndagen 9 September.

Hallå mitt i natten eller tidigt på morgonen. 
Denna helgen har gått fort, som vanligt är helgen för kort. 
Under veckan har jag åkt på en förkylning och den har inte riktigt gjort sitt. 
 
I fredags efter jobbet åkte jag hem till Natha och hälsade på hos hennes familj. Blev bjuden på god mat och hann med lite snack innan jag körde hem. 
 
Igår åkte jag hem till min faster och hennes man som hade bjudit in till middag då dem båda fyller år i september. Blev god mat och lite hygge hemma hos dem. Därefter åkte jag till Hyllinge och stor handlade. Blev riktigt dyrt haha. Köpte dock kräftor också som ska ätas på fredag.  Och ett besök på apoteket för att köpa saker att kurera mig med. 
 
 
Väl hemma sen blev det en filmkväll på soffan. Gick sen och la mig i sängen efter midnatt och råkade somna med linserna i ögonen. Vaknade upp nu och behövde gå på toaletten och tänkte "ja men jag tar ut linserna nu också" . De satt ju som klister, blev riktigt röd i ögonen och ingenting fungerade. Tack och lov finns internet så fick börja googla. Jag provade med ögondroppar och tårar, men de fick inte linserna att röra på sig. Sen tog jag och kupade handen och förde ögat mot vattnet och tittade en stund. Då hände något och jag kunde äntligen ta ur linsen, gjorde samma sak med andra ögat. Ja nej sova med dessa linser ska jag nog aldrig göra igen. Usch var riktigt hemskt att dom satt fast som en del av sitt eget öga.
 
Nu blir det sova några timmar till innan jag tar mig an denna dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0