Saw VI



Specialagenten Strahm är död och detektiv Hoffman har tagit på sig det stora ansvaret som krävs att ta över efter den berömda Jigsaw. När FBI börjar komma honom på spåren så tvingas han sätta igång spelets slutliga fas. Målet är att alla bitar ska kunna hinna falla på plats så att Jigsaws vision äntligen ska kunna bli verklighet och hans ideologi ska förstås av mänskligheten. (Källa.)

Jag kan hålla med att filmerna tappade lite när Jigsaw dog i tredje filmen men ändå känns det som ett litet måste att se filmerna. För i varje film så får man ju lite pusselbitar som får en att förstå och nya händelser som man får vänta på förklaring på. Efter andra eller tredje filmen sa jag att jag inte skulle se fler sen såg jag femte och ville verkligen se den sjätte nu väntar jag bara på sista filmen (för när första kom ut va de snack om sju filmer iallafall) ..  Filmen är värd en trea mer kan jag inte ge , så 3 av 5 möjliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0