Music and moonlight sunset.

Fredag blir fri dag!

Yes så är det. Imorgon så har jag min lediga dag och det sägs att det ska regna men tills morgon dagen visar annat så tror jag på sol så jag kan ligga på stranden eller något (; Så idag har vi gjort allt välkomst material osv inför lördagen då vi har nya gäster som kommer hit. Denna gången ska jag inte va med på flygplatsen så mycket, eftersom jag har servicetelefonen är jag i hamnen och möter och skickar över gästerna till dom andra tre öar som vi har hotell på.

Nu ska jag lämna kontoret och ikväll ska vi på tapazkväll, ha det bra alla och en trevlig helg! (:

Torsdagen 31 Maj.

En liten bild på mig från music and moonlight kvällen. Sitter och väntar på maten i solnedgången.

Onsdagen 30 Maj

Uh jag känner hur himla trött jag är nu, det blir väl så i början eftersom det är så himla mycket nytt som ska matas in i hjärnan på en. Jag gillar att lära mig nya saker och utvecklas så jag gnäller absolut inte men jag känner ändå att jag vill ha tillbaka min energi. Känner mig lite vissen idag men det blir  bättre. Och på fredag är jag ledig så då ska jag sova ut och om solen skiner så blir det stranden!

Idag har jag varit på kurs, Jacob har pratat om lite saker som vi ska kunna. Och detta har varit hela dagen och på danska. Det är tur man kan hänga med för någon danska proffs är jag ju inte direkt. Men jag lär mig (: När jag kommer härifrån är en av mina planer att jag ska kunna snacka skandinaviska (och lite mer grekiska) hihi.

Music and Moonlight.

Åkte ju ut på båtutflykt igårkväll. Det var en mycket trevlig tripp förutom att jag var trött & båten var sen. Iallafall så åkte vi ut med båt, åt god mat och såg solen gå ner bakom Skiathos och moln. Fint var det. När dom sen bjöd upp på dans så var jag en av dom första upp och jag var med och dansade varje gång. Så tummen upp!

Tisdagen 29 Maj.

Imorse var vädret lite trist och det blev lite kallt att köra moppe, men nu har molnen försvunnit och solen tittar fram. Så har gjort min förmiddags runda, åkte inom vårt stora super market på väg till kontoret för att köpa en liten överraskning. Så hittar jag mini BABYBEL! Köper två påsar och en paket körsbärs tomater, det får bli min lunch. Till efterrätt tar jag oreo kakor (; mums.

Måndagen 28 Maj.

Det har inte egentligen hänt så mycket idag som är kul att återberätta till er men även idag har jag kört runt med moppen. Varit på några av våra hotell och hälsat på våra gäster. Även en liten liten regnskur kom förbi men slutade ganska fort.

Utflykten som vi skulle gjort igår men som blev inställd är back on idag. Så ikväll bär det ut på vattnt.

Nu är jag faktiskt lite trött.

Det blev aldrig någon båtutflykt, den ställdes in pga vädret. Det både regnade och åskade. Så jag fick ta min hotell service istället. Gick ut på papadiamantis och köpte en poncho-regnkappa och satte på mig hjälmen och kände mig as snygg när jag körde runt på moppen! haha.

Nu känner jag mig helt slut faktiskt, sova hade inte alls varit fel.

Söndagen 27 Maj.

Igår kväll så hade jag även min första City Walk och även om jag i vanliga fall inte har så lätt för att prata inför många personer på samma gång så gick min city walk faktiskt väldigt bra. Jag förstorar nog upp sakerna innan det är dags för det var ju inte så farligt som jag trodde. Återigen bevisar jag för mig själv att jag kan mer än jag tror och inte ger mig själv så mycket creds som jag borde. Fast det kanske är lite bra för då blir man glatt överraskad och inte besviken.

Idag har jag haft hotell service själv för första gången och även det gick bra. Jag känner att det här kommer att gå bra. Jag kan om jag vill och jag vill. Så säge jag.

Ikväll ska jag iväg på music and moonlight, ännu en båt utflykt som ska obsas bara för att vi ska få se vad det är vi kan ge våra gäster. Och nu har jag skrivit in alla viktiga saker på datorn så nu är vi redo för frukost/lunch/middag what ever.

Min första transfer.

Den är gjord nu. Min andra också. Har varit på flygplatsen hela dagen. Först fick jag checka alla som gick på min buss och efter det så blev det en kort transfer som jag knappt minns ens. Jag var lite nervös men det kom ljud från munnen iallafall.

Sen åkte jag tillbaka, fick stå och visa Apollo vid ankomst och visa vart alla skulle ta vägen. Sen var det åter ett nytt flyg och jag fick ställa mig vid bussen och checka av alla mina gäster innan jag tog den långa transfern. Tyckte den gick bra. Inte alls så farligt som jag trodde.

Nu har jag min city walk för första gången idag, då ska jag gå runt med en grupp människor och verkligen stå och prata inför dom så det känns också lite läskigt. Men kommer jag bara förbi första gången så kan jag ha saker att tänka på till nästa gång.

Måste dock ge mig själv creds för att jag faktiskt inte darrade på rösten när jag hade min transfer. Kanske att jag prata lite fort på första men inget darr. Hoppas att det går lika bra på City Walken.

Lördagen 26 Maj.

Jag har bara drömt om transfer och vaknat hundra gånger inatt. Så sovit ganska dåligt. Nu har vi precis haft morgon möte och gått igenom dagen. Min allra första transfer ska göras direkt på morgonen och Cille ska åka med vilket gör mig ännu mer nervös. Hade helt klart hellre gjort den själv, men hon ska åka med halvvägs för att släppas av med dom flesta gästerna.

Efter första rundan åker jag tillbaka sen blir det flygplatsen hela dagen och avsluta med en lång transfer. Jag hoppas verkligen att det går bra för mig. Klumpen i magen kommer bli större ju närmare flygplatsen jag kommer, men sen i eftermiddag blir det bättre. Det är bara den här biten med att stå o prata inför en mängd med människor som skrämmer mig, men det är nu jag börjar jobba bort de.

Ha en bra dag allesammans! Nu börjar min stora personlighets utveckling (:

Snart hejdå kontoret.

Har hållt på med förberedelser för imorgon hela dagen. Först hållt på att skriva transfer papper men lär väl inte använda mig av det imorgon för jag kommer va så nervös. Sen har man hållt på att vikt och packat välkoms material hela eftermiddagen. Känner mig lite trött i huvudet nu faktiskt.

Kommer få en stor klump i magen imorgon men har man väl gjort det en gång så tror jag nog att det kommer kännas bättre sen. Eller det är vad jag hoppas iallafall. Så nu tar jag snart ledigt för kvällen. Äta lite mat med kollegorna kanske och imorgon är min stora dag. Aaaaaaaaah! Jag är faktiskt nervös redan.
- Det kommer gå bra, det kommer gå bra, det kommer gå bra ..

2 bilder från Skiathos by night.

- Lite solnedgång.

- Hamnen in the dark!

Klätterapa.

I förgår när jag var ute och körde runt på ön med bilen så stannade jag till vid vägkanten ganska ofta. Vid ett tillfälle klättrade jag t.o.m upp i ett träd och tog kort. Jag gillar fina utsikter och ju högre man kommer desto finare är det ju (;

Fredagen 25 Maj.

Igår var jag ledig men det var inte så värst fint väder så jag låg faktiskt bara och sov och kollade på film på laptopen. Sen på kvällen så samlades vi ett litet gäng på El Greco och åt mat och kollade på Eurovision. Efter det så gick vi hem, hade lite svårt att somna men tillslut så.

Idag förbereder jag mig inför morgon dagen, nerverna kommer väl i natt skulle jag tro.

En av många bilder från idag.

Lite ego även på denna sidan jorden.

Onsdagen 23 Maj.

Igår var jag på mamma Mia utflykten och observerade medans Johanna guidade. Solen sken så båtturen var riktigt härlig. Blev en hel del bilder också. På vägen tillbaka till Skiathos sjöng vi även karaoke, de var roligt!

På kvällen åkte vi iväg och åt middag, var tillbaka i byn lagom till att se vilka som gick vidare på Eurovision. Inte för jag har den blankaste aning om någonting gällande eurovision men jag jobbar med personer som följer det. Så på lördag sitter vi bänkade och ser finalen.

Idag har jag haft bilen och kört runt på ön för att lära känna den. Fått se en del fin utsikt och även hittat någon lite avskild strand. Gick i vattnet för att ta mig förbi en klippa men vände ganska fort när jag såg ett naket par på stranden. Kan varit en nudist strand eller också tog dom bara tillfället i akt eftersom det var så gömt.

Har kört runt, ätit glass sittandes på en parkerings plats med havet som utsikt. Gått runt i byn för att gå runt i bland gatorna eftersom att jag på lördag ska ha min första city walk, även min första transfer så jag är lite nervös kan man väl säga. Men efter första kan man sen tänka vad man ska göra annorlunda, vad man ska tänka på osv osv. Så jag ska försöka hålla nerverna i styr.

Ikväll ska jag med på Skiathos by night som är en båtutflykt. Och imorgon är jag ledig vilket känns ganska skönt. Fast jag ska faktiskt använda tiden till att gå igenom allt som behövs inför lördag. Så man ändå känner sig lite förberedd.

Grekisk afton.

Ätit god mat och har underhållning. Jag har även varit med och dansat folkdans två gånger, kul att vara delaktig och inte bara kolla på (: känner dock att det varit en lång dag men sitter med en filt runt axlarna och håller mig varm. Imorgon ska jag ut på båt utflykt igen, vädret ska vara fint och det hoppas jag på så de inte blir som sist hehe. Hoppas ni alla har de bra!

Måndagen 21 Maj.

Då har det varit en hel dag på kontoret idag. Först skrev jag lite anteckningar för på lördag ska jag göra min första City Walk. Sen hade jag förmiddagen med Cecilia där vi gick igenom bl a boknings systemet, för att snart fäller jag ju ut mina vingar för att flyga själv.

Åt lunch och efter det så spenderade jag eftermiddagen med Dennis för att gå igenom ekonomi och hur de systemet fungerar. Det har varit en lång dag och det känns. Nu tänkte jag springa hem och blunda ögonen, tror dock inte jag hinner, för sen ikväll ska vi på grekisk afton. Det låter lite spännande tycker jag.

Halva Apollo gänget.

- Snodde bilden från Marika. Här har vi oss när vi är ute på Sea and sun. Jag, Cecilia "Cille" & Marika. Mycket härlig bild vill jag ju säga!

Mitt första Sverige samtal.

Helt plötsligt började mobilen ringa och det står mamma på displayen. Hinner säga "Hej mamma" sen blev det lite svårt o prata. Ni som känner mig vet att jag är ganska känslig av mig så det var ingen konstighet sen var jag inte riktigt beredd på det i heller, men såå uppskattat. Fått prata med mamma, pappa och lillebror. Nästa gång får det bli syrrorna också hoppas jag (:

Sitter kvar med Johanna after hours och lyssnar på dansk musik; Dig og mig for altid.

Fick min hamburgare.

Vi gick iväg till Porto Bello och åt lunch, det blev hela gänget som samlades. Såg hamburgare på menyn och tyckte de va så bra eftersom jag var sugen på det förut. Efter lunchen fortsatte hotellservicen. Jag och Johanna gick till ställena för dom var på gång avstånd så bilen fick Cecilia & Marika ta.

Sitter på kontoret och går igenom dagens alla anteckningar. Börjar faktiskt känna att jag börjar få lite koll på vart hotellen ligger och det känns väldigt bra.

Jag är sugen på allt.

Känner att jag börjar bli hungrig och är sugen på allt från glass & kakor till Hamburgare och Lasagne.

- När jag snackar kakor menar jag främst dessa.

Söndagen 20 Maj.

Goddagens!
Det blev en väldigt lång dag igår. Gick upp vid 8, hade möte vid 9 och sen var vi på flygplatsen hela dagen. Jag tyckte det var jätte kul även om jag inte gjorde så mycket mer än checkade av personerna som gick på transfer bussen.

Sen hade vi City Walk vid 6, åkte med bussen och plockade upp gästerna och sen gick vi en runda i Skiathos town. Avslutade på Limanaki en restaurang som har ute servering precis vid vattnet. Klockan hann passera 21 innan vi var färdiga så det blev en lång arbetsdag.

Mötte upp Cecilia & Cecilia på Dionysos och fick spise lite mat med dom. Även Marika & Johanna joinde oss en sväng. Gick upp till kontoret och hämtade min väska sen gick jag hem. Duschde och sen gick vi ut och tog en drink.

Idag har jag varit med Johanna och Cecilia på hotell service hela förmiddagen. Sitter just nu på kontoret och arbetar lite. Ska snart ut och lunca lite sen är det hotell service igen i eftermiddag.

Hur har ni det i Sverige? Jag har ju inte direkt någon koll alls, såklart (;

Solen tittar fram.

Har precis kommit hem från El Greco där vi åt lite lunch efter att ha kommit tillbaka från flygplatsen. Idag har våra nya gäster för veckan kommit, tre flyg. Jag skulle obsa eftersom jag lär mig jobbet men fick vara lite mer delaktig genom att checka transferlistorna så att alla som skulle med kom med osv. Jag tycker det va riktigt kul med flygplatsen, och nästa vecka börjar jag for real. Lite pirrigt.

Lördagen 19 Maj.

Godmorgon!

Hade en lite mysig kväll igår, jag & Cecilia gick ifrån kontoret och skulle äta på en restaurang så möter vi Johanna & Cecilia (Ja det blir kanske lite förvirrande för er men jag jobbar med två som heter Cecilia) när dom satt på nagelsalongen.

Efter att vi ätit god mat hade vi en lugn kväll och jag satt inne hos Johanna och gjorde manikyr och snackade en massa. Avrundade kvällen och somnade till en Beck film. Nu sitter jag på kontoret och väntar på att morgonmötet ska börja.

Det är så fint här.

- Ni kommer troligen bli trötta på mig o mina bilder, men här så otroligt fina utsikter.

Det är väl tack vare att det är så bergit här på öarna, men tar man sig väl upp så får man så fin utsikt ut över stället. Havet ligger så fint mot klipporna o stränderna. Jag är lite kär faktiskt. Och då har jag ändå inte sett allt. En vecka imorgon, och det har hänt så sjukt mycket på denna veckan. Och jag är inte trött, inte så som hemma. Här har man energi och på kvällen känner man av att man är trött för man hållt i gång hela dagen men gud va jag trivs bra.

Idag har jag varit ledig men gick till ju till kontoret, och Marika såg ut att behöva hjälp med välkomsmaterialet som vi lämnar ut till gästerna imorgon när dom anländer så jag har suttit och hjälpt henne. Det kallas teamwork av en anledning och det är klart man hjälper till om man kan.

Tänkte väl snart gå och äta för jag har bara fått i mig lite chips, cola o några godisbitar idag. Det börjar märkas, hungrig och huvudvärken börjar tränga fram. Blir en lugnkväll ikväll med film o sånt.

Känner mig som hemma nu.

- Kylen börjar fyllas på lite.

- och jag lagat spagetti & köttfärssås till middag (;

Fredagen 18 Maj.

Goddagens!

Igårkväll när vi skulle gå ut så började det verkligen att vräka ner regn så det blev att springa till en taxi och åkte till förfesten hos Sebastian. Det var riktigt trevligt! Sen gick vi ner till stan och regnet bara vräkte ner så det blev att springa för glatta livet.

När vi sen skulle hem så öste det fortfarande ner så de var bara att springa igen, in ibland alla gångar som finns här på Skiathos, samtidigt skulle man va försiktig så man inte trillade och slog sig. Jag gjorde lite spagetti & köttfärssås när jag kom hem och började kolla på The killings säsong 2, somnade gott och sov sen till typ elva idag.

Har legat och kollat flera avsnitt nu på eftermiddagen och nu sitter jag på kontoret. Eftersom att det är lite halv kasst väder så hade jag bara legat hemma och glott på serier eller filmer så därför tänkte jag att jag lika gärna kunde komma hit och vara social. Gå igenom mina papper och göra lite nyttigheter.

Imorgon kommer vi vara på flygplatsen för imorgon kommer våra nya gäster.

Nu får det vara nock.

Nu går vi in på kvällen så det har varit en fullspäckad dag och snart är det dags att lämna kontoret. Vi behöver ju lite ledigt också. Ska hem och laga lite spagetti & köttfärssås sen är det ut ikväll. Blir nog en trevlig kväll tillsammans med några reps från ön och gänget härifrån såklart.

Jag hoppas att ni har det bra där hemma, jag håller på att utvecklas här. Lär mig lite grekiska osv. Bla bla bla, jag e trött så jag bara vimsar. Vi hörs, simma lugnt!

Torsdagen 17 Maj.

Uh jag är nog fortfarande lite sjösjuk, tror jag.

Har varit ute på båtutflykt idag igen. Fått besöka Skopelos där vi gått på en liten stadsvandring och sen åkte vi till en annan ö som heter Alonissos där vi åt lunch. På vägen hem blev havet lite vilt och båten gungade ganska mycket så jag blev lite illamående men nu börjar det bli lite bättre.

Imorgon är jag ledig så det blir väl att gå ut lite med jobbgänget ikväll. För övrigt ett väldigt bra team jag hamnat i. Kändes bra redan från början fast jag är en liten efter slänting som kommit in efter dom andra.

Hihi happy and alive.

Idag har jag spenderat hela min dag runt havet, (och då skulle väl pappa säga att det gör jag väl ändå eftersom jag bor på en ö men iallafall) har varit iväg på båtutflykt och haft himla skoj. Njutit av solen, badat fötterna, även första doppet snabbt som attans. Såg inga delfiner men får väl chansen en annan gång.

Kom på det att igår körde jag ju faktiskt bil här för första gången, aaah. Nej det gick bra (;

Imorgon är det en annan utflykt jag ska observera och sen på fredag är jag ledig. Så ser mitt liv ut just nu. Sen har jag ingen hemlängtan, har väl inte riktigt tid med det för dagarna är ganska fullsmockade. Så lite dåligt samvete för jag inte hinner sakna er, men älskar er ändå (;

Och en tanke går ut till mormor som skulle fyllt år idag

Onsdagen 16 Maj.

Första bilden från Skiathos visas här. Obs! Inte första bilden jag tagit i Skiathos men den första som visas på internet.

Tisdagen 15 Maj.

Igår så började dagen på ett Café tillsammans med C & C, vi gick igenom lite service information. Sen på eftermiddagen var jag ute med Cecilia och Johanna och kollade in våra hotell, få lite bättre koll på vart våra hotell ligger osv.

Hann knappt hem innan vi helt plötsligt skulle ut och springa en runda. Det blev jag Cecilia, Johanna och Dennis. Jag som har världens sämsta kondis kom inte mega långt innan jag började gå. Sen hann vi inte hela rundan innan regnet bara öste ner. Kom hem, duschade och gjorde vid sig sen gick vi ut och åt.

Blev en ganska så tidig kväll och idag började dagen klockan 9. Jag och Cecilia skulle följa med Johanna på Hotell service för att få en liten inblick till vad som händer på dom. När vi kom tillbaka så åkte vi med Dennis på Hotell check där vi skulle gå igenom så att hotellen stämde överrens med beskrivningen.

Så jag tycker det har varit två lärorika dagar och långa. Men det känns ändå som att man börjar få en uppfattning av sakerna som händer här omkring. Imorgon ska jag och Cecilia med Marika på sea and sun, som är en utflykt för att få se hur det går till.

Men där har ni lite av vad jag har gjort, och till något helt annat. Det är jobbigt ibland när drömmar verkligen limmar sig fast i ens hjärna. Jag har drömt en förbjuden kärleksdröm inatt så jag går runt och är låtsas kär nu. Haha.

Måndagen 14 Maj.

Godmorgon alles!

Nu har jag kommit fram och tillrätta här i Skiathos, det är verkligen jätte fint. Och fullt med vita hus! I lördags landade jag med mitt flyg och möttes upp av Apollo som tog emot sina gäster. Fick åka till kontoret och se hur det ser ut och sen åkte vi hem med mina väskor så jag kunde lägga av dom. Väldigt skönt och lägga av sig.

Åt en god sallad på El Greco och sen lite arbete. På kvällen firades en jobbarkompis bror som fyllde år. Åt god mat och hade väldigt trevligt. Halv 3 gav jag upp och gick hem för att sova, riktigt skönt efter den lilla sömn jag fått under mitt resande.

Igår åkte jag med två kollegor och kollade var våra hotell ligger sen var jag ute på kvällen och gick en runda på 7,2km med två andra kollegor. Åt lite och sen blev det en tidig kväll. Sov riktigt gott inatt och nu sitter jag på kontoret, äter lite frukost och snart börjar dagen.

Lördagen 12 Maj.

Godmorgon! Kanske inte riktigt ännu för er del men för min del så. Har sjukt ont i mina armar, vet inte om det är för väskbärningen under gårdagen men försöker sträcka på dom och hoppas det går över snart. Kände mig lite förvirrad när klockan ringde men har nu vaknat till liv.

Oh min väska är såå tung, bara längtar tills jag kan lämna in den och någon annan får bära runt på den.

Godnatt från Stockholm.

Tog varm vatten över kroppen och det var riktigt skönt. Även gjort en kopp varm choklad så nu tänkte jag krypa ner under täcket njuta av den samtidigt som jag kollar på Transformers sen är det snart sovdags som gäller. Godnatt!

10 minuter senare: Kommer verkligen sova som en kung, überskönt täcke som jag vill ta med mig och en jätte skönt kudde. KUNG SA JAG! Godnatt.

Aj, Im hurt.

Först var det när jag damsugade rummet och damsugaren bet mig i fingret så jag nästan fick en blodblåsa. Och nu verkligen ogillar jag min väska eftersom den är så tung och inte en riktigt resväska utan en thailandväska som är jätte bra för man kan göra den stor och göra den liten men den går minsann inte att bära eller dra särskilt bra när den är fylld. Så mitt armveck har tagit stryk och har snart en bula och blåmärke där. Även om det inte syns så bra på bilden. Ont gör det iallafall.

Kommer nog sova som en kung inatt för huvudkudden var dö skön.

Min dag i bilder.

- På tåget mot Kastrup.

- Ett dystert Stockholm, blir konst på bild. (själv nöjd med bilden)

- Mitt boende för natten.

- Jag trivs!

Up in the air.

När vi började ta fart med planet var jag ganska glad över att inte vara flygrädd, det skakade en aning. Nu är vi snart framme i Stockholm så mobilen ska stängas av. Hejdå.

I heart you.

Mamma skulle vara snäll och bära ut min stora resväska men det gick inte så bra för hennes lag. Tanken var god men hon råkade dra sönder remmen och fick därför sy laga väskan innan vi kunde köra vidare. Love you!

På tåget, nu lämnar jag Skåneland.

Hade ont i magen på vägen till Hässleholm men det har försvunnit nu. Antog det var den där hejdå-klumpen. Stod på Hässleholms station och lät tårarna falla ner över mammas axel. Jag tror nog att de kommer vara en bit jag aldrig kommer vänja mig vid. Att säga hejdå.

Men nu är det över och nu är jag på väg. Först tåg till Kastrup. Sen flyg till Stockholm. Blir Taxi till mitt hotell och sen ska jag slänga mig på sängen och bara blunda. Några timmar sömn hinner jag förhoppningsvis med innan jag ska upp och ta flyget till Skiathos!

Sen blir det väl att införskaffa sig Skype också.

Snart lämnar jag Skåne.

För 5e gången detta året, och för 4e gången bär det upp till Stockholm. Jag förstod väl inte riktigt varför jag inte kunde flyga direkt från Kastrup men jag antar att det inte går några flyg och därför får jag ta en sväng om till Stockholm där jag ska sova på hotell inatt. Eller så mycket sovande blir det nog inte, flyget går klockan 6 imorgonbitti vilket betyder att jag nog måste gå upp vid 3 inatt, landar i Stockholm vid 8 ikväll. Tur jag bor på flygplatshotell och nog inte har så långt dit.

Nerver, ont i magen. Det är hejdåna som spökar. För jag är super glad över att få åka iväg. Fy fasen vilken rolig sommar jag ska ha, inte ett dugg avundsjuk på någon annan för jag är precis där jag vill vara. I'm living the dream!

Packning för ett halv år.

Fredagen 11 Maj.

Sovit riktigt dåligt inatt, mest rullat runt en massa. Pappa lovade att komma in och säga hejdå innan han stack till jobbet och det gjorde han. Stod sen i köket och såg klockan 5.38 sen kunde jag i princip inte somna om igen. Töserna kom in och sa hejdå innan dom gick till skolan och efter det lyckades jag väl somna.

Lite innan 10 kom mamma in och väckte mig, då fick jag tydligen inte sova mer. Sen åkte vi och handlade i Örkelljunga. Sen fick hon köra en vända till byn också för att handla ostsnitzlar. Så god mat idag igen.

Nu har jag fixat alla sista saker på internet, har städat undan liten och fixat med tvätten. Köra dammsugaren över golvet en snabbis, gå in och duscha och sen packa färdigt handbagage-väskan och sen är jag redo för take off!

Skärpt till mig, utan skärp.

Istället för att hålla det inne så kan man släppa ut det, man mår bättre sen. Jag kunde inte ens packa utan att känna en sån jobbig känsla. Slängde mig i mamma & pappas säng och lät tårarna rinna lite. Just för att jag inte kommer få säga hejdå till pappa imorgon då han jobbar när jag åker. Så det är lite jobbigt.

Sen efter min lilla tårattack kunde jag börja om packningen och det blev nog helt okej. Nu är jag typ färdig, bara lite små saker med handbagaget imorgon. Så det känns skönt. Nu tänkte jag börja avrunda kvällen/natten. Godnatt!

Nu känns det lite tungt.

Tårkanalerna är över fyllda så packningen går inte bra, ingenting går bra. Så jag tar en paus istället. Och andas.

Jävulskt rolig kväll.

Jag tog fram mitt sällskapsspel "med andra ord" och innan vi började äta så frågade jag om vi inte skulle ta och spela efter maten. Efter att verkligen övertalat lillebror att slita sig från datorn iallafall en spelomgång så satte vi igång. Det var jag, pappa & lillebror mot syrran, töserna och mamma. Vi vann. Skrattade så mycket att jag inte fick luft att säga rätt ord så den gick ner i påsen igen. Blev mer skratt. Lillebror gick iväg och nu bildade vi nya lag. Jag syrran och mini D mot mamma, pappa och mellansyrran. Mitt lag vann igen, syrran sa att det var tackvare mig, yeay. Spelet ska ner i påse och följa med mig till Grekland. En väldigt rolig underhållning måste jag säga!

Så en hel perfekt avslutning tycker jag. Återigen tänk att det ska krävas att man ska åka iväg under en lång period för att samla alla till sånt här. Vi har så kass humor så det blir en massa skratt och flumm. Jag kan inte annat än säga att jag verkligen älskar min familj. No doubt!

Nu har jag kvällen att packa om väskan, titta på TV och chilla. Sista natten i sängen på väldigt väldigt länge.

Middag med hela familjen.

- Riktigt gott var det också.

Torsdagen 10 Maj.

Har hittat en lösning på mitt packnings problem, jag tar en ryggsäck som handbagage så får jag nog plats med allt jag behöver. Att packa för ett halv år är annars inte det lättaste, kommer garanterat glömma saker, och säkerligen ha med mindre nödvändiga saker men äsch (;

Varit iväg och försökt lösa ett problem med ett kommande paket på ICA men eftersom jag behöver både pass & körkort med mig ner till Grekland fanns det bara en lösning och det är att ingen kan hämta ut paketet & det skickas tillbaka. Kändes mindre kul men men.

Sen handlat fläskfilé på Netto. För idag kommer vi äta en god middag tillsammans, sista chansen innan jag åker. Att det ska behövas att man lämnar landet för att få familjen samlad runt matbordet (eller julafton).

Puh, nu säger jag godnatt.

Min resväska är snart full och jag vet inte om jag är klar än. Känns som jag måste packa om allting och verkligen använda varje liten hörna jag bara kan. Just nu tar jag alla små saker och bara pressar neråt i hörnerna, haha. Fast börjar känna mig lite trött så tar och fortsätter imorgon.

Nu blir det krypa under täcket och läsa lite innan jag ska sova. Godnatt!

Varit hos farfar idag.

Om jag ska citera en sten som jag tyckte var bra så blir det:
"Det jorden gömmer, ej hjärtat glömmer!".

5 minuter kvar till maten.

Potatisgratängen står i ugnen och har väl ca 5 minuter kvar sen är det färdigt. Blir med rostbiff och sånt som vanligt. Magen skriker snart av protest för den inte ens fått frukost idag. Två babybel har jag dock mutat den med för att hålla den tyst. Så går det när man har problem med att komma på vad man ska äta till middag.

Så nu springer jag mot ugnen, maaaaaat.

Onsdagen 9 Maj.

- För ett år sedan lämnade du oss, men för mig kommer du alltid att vara den starkaste person jag någonsin mött. Bara man vill så kan man, mot alla odds. Saknaden är stor, och även om jag inte tror på något så för mig sitter du och mormor och vakar över oss.

4 dagar kvar i Sverige.

Eller man ska kanske egentligen säga tre och en halv, men vem räknar? (;

Jag får en liten klump i magen när jag tänker på att säga hejdå, jag tror det kommer bli ett tårkalas rent ut sagt. Sen kommer väl min lillebror säga någon ful kommentar för att lätta på stämningen, och pappa kommer säga "men vi finns kvar när du kommer hem" eller något liknande. Men själva hejdå'et är ändå lite jobbigt tycker jag.

Tanken på att vara iväg länge, den skrämmer mig inte, inte egentligen. Jag har varit borta från Sverige i fyra månader förut, då när jag jobbade i Bulgarien och då var jag inte ens fylld 20. Så att vara borta ett halv år och jobba med människor, träffa nya vänner, få sol & värme typ varje dag. Det känns som jag kommer leva i paradiset. Jag kommer sakna familjen, det vet jag, men är det någon jag kan lita på att finnas där när jag behöver så är det dom. En stor familj fyller ett stort hjärta.

Med ett leende på läpparna kan jag drömma mig bort mot hav och stränder, det är med lite nerver jag tänker på allt annat. Det kommer bli en spännande sommar & jag kommer förhoppningsvis inte hem som den person jag var när jag lämnade.

Tisdagen 8 Maj.

Vaknade med möjlighet att andas genom näsan, förhoppningsvis är det på bättringsvägar nu då. Woop woop. Har skickat iväg mail och ringt samtal och sen lagt mig i sängen och läst lite. Var nere i byn precis med min lillebror, skulle låsa upp min mobiltelefon på gamla audio video men som vanligt kan dom inte göra någonting utan skickar en till affären där man köpte mobilen. Leta sen fram mina papper och inser att låsa upp den inte kommer gå o göra, har bara haft mobilen i drygt ett halv år. Jaja.

Fixa mat och greja lite här i eftermiddag men först blir det läsa några sidor i pocket boken.

Jag & min kopp.

Blev en stor kopp eucalyptusmjölk när jag kom hem från klippningen för jag frös så mycket. Har skickat iväg en del viktiga papper idag, fått lite info om hur jag ska gå till väga imorgon för att fixa några andra ärenden. Fått mat i magen, även lite choklad och nu myser jag ner mig under lammullsfilten och täcket för att få värme.

Snart slipper jag frysa.

Klipp till mig.

Med tanke på hur slitet mitt hår faktiskt är, eller var. Så märker jag absolut ingen skillnad på längden :o (Ja jag vet bilderna är också skit dåliga)

Måndagen 7 Maj.

Var precis nere i byn och bokade en klipptid, behöver klippa mina toppar för dom är så extremt slitna. Jag har ingen koll på frisörsalonger, alltså vilken man ska gå till o vilken man ska undvika men eftersom jag inte klippt mitt på hår år och dar känner jag att det spelar ingen roll. Topparna kan väl vilken frisör som helst göra, hoppas jag.

Sen har jag ännu en sak att stryka av från to do listan.

Dagarna springer förbi nu, snart så är det dags att åka. Har nog inte riktigt fattat att det är ganska länge jag ska vara borta. Ett halv år typ. I sol och värme. Jag kommer vara som fisken i vattnet och trivas så bra!

Om jag varit kille,

och någon sett vad min soptunna som står precis bredvid sängen innehåller hade dom nog trott något helt annat. Men jag har min anledning, det heter förkylning och den blev knappast bättre av att jag spelade fotboll idag. Så jag burrar ner mig under filtar och täcken och dricker eucalyptus mjölk och tänker på refrängen. Godnatt!

Och nu är jag hungrig.

Så får väl slänga ihop någonting så magen blir nöjd. Men måste säga att trots förkylning och världens sämsta kondis så var det riktigt kul att spela fotboll idag. Jag kan ju inte heller säga att jag var bäst, långt ifrån men roligt var det. När jag kom hem blev det spola upp varm vatten i badkaret och sen dyka i för man blev liten frusen när man inte längre rörde på sig.

Så nu blir det fixa något att äta sen myser jag ner mig i min renbäddade säng med ny tvättad My och ny tvättade kläder. Det är ju först nu som jag kan ta in att det är söndag och man får slappa utan att ha dåligt samvete, nu har jag ju dessutom rört på mig.

Dagens inköp.

- In need av vanliga ankelstrumpor med lite mindre bomull.

- Hoppas nu att dessa är bra, ska göra så fötterna kan andas så de blir nog bra.

- Härliga somriga färger.

Ingen söndagsvila.

Varit och växlat lite pengar på forex, även fått växlat mina överblivna pengar sen Thailandsresan. Sen varit inne och letat efter bra strumpor på intersport, kommer väl gå ganska mycket i mina tennisskor så ett par strumpor som andas lite är väl bättre för fötterna än vanliga bomullsstrumpor. Sen lite mer nya underkläder, love it!

Nu har jag precis tryckt i mig lite mat, dock inte så vidare hungrig. Tror förkylningen gör att man tappar matlusten pga att det är jobbigt att äta. Så det är ju super bra att jag ska spela fotboll om typ en timme. Förkyld och dålig kondition och springa. Jo men jag känner att jag kommer va bäst! (;

Yeay bättrings vägar.

Halsontet har nu nästan försvunnit, hostar bara lite men förkylningen är ju fortfarande på max känns det som. Tänkte dock ta mig an dagen, äta lite frukost och sen köra iväg och göra mina ärenden. Hinns det, blir det kanske Perstorp senare och spela lite fotboll. Men bara kanske.

Söndagen 6 Maj.

Var redo att krypa under täcket förut men då fick jag ett sms från lillebror, festen hade blivit nerstängd efter att grannarna klagat så dom ville hem. Så fick klä på mig och köra och hämta dom. Vägen hem var ju ganska roande, skrattade så jag fick tårar i ögonen.

Nu har jag dock gäspat vad jag ska, är lite nannig så jag tänkte krypa ner under täcket och sova. Godnatt & Sovgott!

Packningen har börjat!

Satt som en smäck.

- Gott var det minsann.

Sen har jag kört lillebror och hans vänner till Hässleholm för dom skulle festa. Hem vägen var skönast med hög musik och att sjunga med, ingen bror som ska ändra låt om och om. Väl hemma har jag suttit och snackat en massa med pappa, men nu ska jag fortsätta kolla på Supernatural samtidigt som jag plockar fram saker som ska packas ner i väskan, men först läggs det på en filt för att kolla mängden osv. Japp, börjar gå framåt..

Musiken fyller rummet.

Har fixat med tvätten, hängt upp lakan & påslakan utan pappa hjälp. Kommer dock ändå bli skrynkligt som alltid när jag försöker, men va är det för lönt att låta mamma & pappa att sköta sängkläder bara för jag inte kan. När jag flyttar hemifrån måste jag ändå kunna så skrynkligt eller inte så måste jag göra det själv. Kan själv!

Har legat och läst några sidor i boken, samtidigt blev jag lite sugen på att festa. Det är trots allt sista helgen i Sverige, ett litet hejdå men inte de heller. Istället blev jag sugen på kebabrulle och idag är det bara jag & pappa hemma så vi passar på att festar till det lite. Han är just nu iväg och hämtar maten. Alla andra höns från huset här i OD är utflugna. Fest, jobb, kompisar. Bara jag & pappa som inte har något sånt, hähä. Men vi har varandra!

Så ikväll blir det fetta i sig god mat, kolla på TV, bäla i sig läsk och bara njuta av lugnet.

Lördagen 5 Maj.

Solen skiner men va gör det, jag är ändå inne och gör sysslor. Har renbäddat sängen och slängt dom gamla sängkläderna i tvättmaskinen, ska hängas ut snart då dom borde va klara när som helst. Resväskan har börjat packats, lagt ner alla Apollo kläder så nu är nästan halva väskan full så det blev inte så mycket plats över till mina egna fritidskläder haha. Det pirrar ändå i min mage, jag har inte många dagar kvar här hemma. Och tiden går fort.

Imorgon ska jag köra iväg och fixa några ärenden.

Tonight it's you and me.

It's time for change.

As soon as I walk out that door, everything will change. And it wont change back, not to the way it is now.
__
Helgens planer har ännu en gång blivit slängda i soporna, men jag är inte bitter. Jag ligger nu med ont i halsen och ska pyssla om mig själv. Bara vanligt fredags mys med eucalyptus mjölk och serier. Vad som händer imorgon, får se vad jag känner för.

Så vackert.

(- Lagt in min egen bild i efterhand.)

Tänk att jag snart flyttar hit. Jag tycker det är så mysigt med deras hus, tänk att få ta in det på riktigt och inte bara genom tv-rutan eller på bilder. Jag längtar, men längtan är snart över. Börjar känna av att det snart är dags. Iiiiie (:

Fredagen 4 Maj.

Hade visst glömt sätta larmen på mobilen så jag lyckades sova till 12, men jag blev ju helt utvilad så. Har dock fortfarande ont i halsen så idag ska jag införskaffa mig fler halstabletter så jag kan leva på varm mjölk med sånna i. Är inte fullt så fint väder idag, precis som väntat så jag ska ta tag i saker här hemma idag. På tiden.

Myser ner mig under täcket.

Jag är lite sjuk at the moment. Ont i halsen, ganska så snorig och har nu börjat hosta så jag avslutade kvällen med en kopp varm mjölk med halstabletter i. Mammas special måste jag kalla den, känner mig ompysslad även om jag gjort det själv. Nu avslutar jag denna dagen helt med att krypa ner under täcket och kolla lite TV.

Ännu en underbar dag i solen.

- En ny bok att börja läsa, ett par solbrillor för bästa läsbarhet i solen.

- Jag sa "kattafan" och klickade och fick denna bilden, haha.

- Jag gillar fortfarande babybel.

- Mmm glass i solskenet.

- Jag njuter.

- Fint väder, Im inlove.

What's wrong with me?

Seems like I always love the wrong people. Or I love the wrong way. Or I am the wrong way.

Stämmer så otroligt bra redan!

Period 3-16 Maj.

Torsdagen 3 Maj.

Har legat ute i solen och gottat mig mest hela dagen, kommer garanterat bli solfrossa ikväll. Något jag brukar få varje sommarkväll i Sverige, men konstigt nog inte utomlands. Har iallafall börjat läsa en ny bok, Dykaren som är fortsättning på boken jag nyss läst ut. Har busat med hunden, hon blir inte så glad när man häller vatten på henne men det är tvunget när hon ligger mitt i solen. Ätit glass och läst lite svaller blaska.

Imorgon ska det tydligen regna och då tänkte jag väl ta tag i livet här. Skriva en handlelista och börja packa. Veckorna går snabbt och snart kommer flygdagen stå och knacka på dörren, bäst och va färdig tills dess.

Även denna dag glider mot sitt slut.

Avslutade kvällen med att grilla och det var lika gott idag som igår. Ett tips är att lägga små köttbitar med potatissallad & sallad i korvbröd, det var faktiskt gott haha. Har sen spenderat kvällen framför tvn. Ont i halsen fortfarande men varit mildare under dagen men irritationen i halsen är fortfarande kvar och jag befarar att halsontet ska öka under natten, vill inte!

Så nu tänkte jag säga godnatt, och hålla tummarna på att det är fint väder imorgon också.

Vågar sig ut när solen är framme.

- Till frukost åt jag lite potatissallad med tomat och skinka.

- Drack Cola och läst deckare.

- Mmm babybel!

- Älska solen!!

Onsdagen 2 Maj.

Har sovit jätte dåligt inatt för jag helt plötsligt har fått jätte ont i halsen. Solen skiner och det är riktigt skönt väder ute så jag tänker inte klaga. Ska ta och äta frukost ute, leta upp en filt och sen ligga ute och läsa i min bok o ha det allmänt chill idag.

Sen får jag ta tag i verkligheten i morgon, för då har jag bestämt mig att halsen ska vara finemang igen.

Godkväll.

Trots lite baksmälla imorse så har det varit en riktigt bra dag. Hoppas att vädret är lika fint imorgon också, personligen så blir jag gladare och mår bättre när solen är framme. Nu tänkte jag fortsätta kvällen med några sidor ut boken Släke som är första delen ur en serie om kriminalpolisen Fredrik Broman. Väldigt spännande faktiskt. Sen blir det några avsnitt supernatural innan jag ska sova.

Lite senare var magen full.

Friheten under fötterna.

Idag har jag varit ute en del i det fina vädret, sprungit runt på mina bara fötter. Tänkt att säga att det varit första gången i år men eftersom jag spenderat en månad i Thailand detta året så har jag redan gått barfota massor. Men det var första barfota-utomhus-vistelsen i Sverige i år. Woop Woop.

Premiär grillning idag också, på pappas egna ihop snickrade grill haha. Potatissallad, mixsallad och grillat kött. Korv med bröd. Mums säger jag bara!

Tisdagen 1 Maj.

Kvällen igår var väldigt trevlig. Dom grillade fortfarande när jag kom och vi satt och drack och hade trevligt. Kul och se många av dom eftersom det verkligen var länge sedan sist. Imorse vaknade jag innan 8 och mådde lite illa, ovanligt säger jag eftersom jag alltid blir bakis fast jag inte dricker så mycket. Så jag har sovit halvt om halvt fram till 12 och nu mår jag faktiskt bättre.

Dessutom är det så himla fint väder ute, man blir glad idag igen. Så idag ska vi grilla, mums!

Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.