Torsdagen 31 Augusti.

Så efter närmare 4 veckor hemifrån är jag nu hemma i lägenheten igen. Även om jag längtar tillbaka ner så är det skönt att sova i min egen säng igen. Sov som en prinsessa inatt ;)

Jag kom hem igår och Emma var snäll att hämta mig på flygplatsen. Inte nog med det, hon tänkte verkligen på mig och hade med en liten påse med frukost så jag hade något att äta idag när jag vaknade. Jag hade inte alls tänkt på sånt så det är tur jag har någon annan i mitt liv som tänker åt mig :) otroligt uppskattat.

Idag har jag varit på återbesök hos Petra för att fylla i mina eyebrows, hon har gjort ett bra jobb och jag kommer visa bild när de lagt sig lite. Så skönt att ha två hela bryn när man annars har ett och ett halvt pga ett jack jag fick när jag var liten. När hon var klar så gick jag på stan en kort stund, men tröttnade ganska snabbt och tog en kort sväng förbi kontoret och sa hej till några. Sen bar det av till runt hörnet för att fräscha till frillan, blev en bit som åkte av på längden och utväxten byttes mot slingor. Ser alltid så tunt ut just i ansiktet när jag klippt mig så jag får visa bild senare.

Efter jag gjort klart mina ärende hämtade Emma upp mig och vi tog en tur till Birsta. Kom därifrån med lite grejer och en mättare mage.

Nu har jag nästan precis startat 43 meters down som får roa mig denna kväll medan tvätten blir klar. Långt ifrån tagit allt, men sömnen är viktigare, så resten tar jag nästa vecka.

Måndagen 28 Augusti.

Ett ganska så lugnt avslut på helgen igår. Jag och pappa åkte iväg och handlade och käkade mat tillsammans. Sen bjöd jag in mig själv till lillebror och Hillevi på filmkväll igen. Kommer sakna min familj när jag återvänder hem igen, de känner jag redan.

Idag hade jag bestämt en dejt med Nathalie, så idag har jag umgåtts med henne och hennes dotter. Blivit bjuden på god mat, kelat med hundarna och busat lite med Wilma. Det känns alltid lika bra att komma hit och hälsa på.

Nu är jag hemma och ska bara chilla lite sen är det väl dags för mig att sova också, precis som resten av huset.

Söndagen 27 Augusti.

Helgen har varit bra. I fredags hade vi Kräftskiva hemma hos föräldrarna. Vi drack lite bubbel, vin och lite annat samt åt goda kräftor och räkor. Det var en trevlig kväll och natt.

Under kvällen kom vi också på att vi på lördagen skulle bege oss till Kungsbygget, men eftersom lillebror blev lite på gasen vaknade jag upp på lördagen och ringde och dubbelkollade om vi skulle åka. Planen höll i sig och vi åkte dit. Blev jag, lillebror, Hillevi, syrran och hennes Jonathan.

Kungsbygget var ju där vi åkte Zipline för första gången, de var ju besöket här som fick oss att ta oss till smålands stora Zipline äventyr. Sen vi var där förra gången (vilket kanske är två år sedan) har dem hunnit att bygga ut och fått nya aktiviteter. Så denna gång åkte vi dit för att testa Bungy Rocket och Bungy Slingshot. Riktigt kul, pirrade en del i magen, lite läskigt men mest kul och något jag rekommenderar andra att göra :)

Vi hann med både Zipline och sommarrodel också och de var också kul, bättre än förra gången då dem byggt om Zipline så den var högre och även rodel var roligare eftersom jag vågade köra snabbare än förra gången då jag hängde på bromsen då ;)

På vägen hem tog vi ett stop på McDonalds för lite mat. Jag bjöd då in mig själv till Emil och Hillevi för filmkväll. Så jag stannade där till runt två inatt sen gav jag upp för jag kände att John Blund börjat slänga sand i mina ögon. Körde hem och gick och la mig typ direkt.

Tisdagen 22 Augusti.

Längtar knappt till värmen igen. Så otroligt tråkigt när det regnar hela tiden, två dagar av dessa tre dagar hemma har det både regnat och åskat. Blä, ge mig sol tack.

Känner inte att jag får ut det jag vill ifrån min semester när jag blir "instängd" pga dåligt väder. För oavsett hur bra kläder man har på sig, så är de inge kul å va ute när det regnar. Det är min åsikt iaf.

Måndagen 21 Augusti.

Igår var vi alltså tillbaka på svensk mark igen, jag gjorde absolut inget mer än att ligga på soffan. Läste, spelade mobilspel samt kollade på tv. Världens åskväder drog över på eftermiddagen också och regnet kom och gick över hela dagen.

Fick ett kort besök av lillebror och Hillevi. När dem åkt så beställde vi hem pizza och de blev lite mer film /serie kväll med familjen.

Idag har det varit lite finare väder och idag är jag chaufför åt syster som ska till bilskolan för en teorilektion. I övrigt blir det bara lugnt idag. Nu önskar jag mig dock något fina dagar i veckan så kan bygga lite mer på brännan, så den inte försvinner helt innan semestern är slut.

"Lördagen 19 Augusti"

Om jag skriver igår så menar jag fredag även om vi slagit om till söndag nu. Så igår fredag började vi dagen med lunch och väldigt goda drinkar på Bondi Beach, kan verkligen rekommendera detta ställe för drinkar.

Efter att vi ätit tog vi oss ut på havet igen, denna gång var det vi som styrde båten. Eller ja trampbåten, hehe. Trampade ut till en liten ö som låg en vit ifrån stranden, gick ur och tog snabbt några bilder sen tog vi oss tillbaka i båten igen. Roligare att simma ute på de öppna havet direkt från båten. Två timmar var vi ute innan vi skulle lämna tillbaka båten.

Gick upp på hotellet och gjorde vid oss sen tog vi oss in till rum 619 och började dricka upp all dricka vi hade kvar eftersom de var vår sista kväll. Gick tillbaka till Bondi Beach eftersom jag sett en Instagram bild på sushi därifrån dock var klockan drygt haft tolv så de var för sent för sushi och vi tog enbart vars en god drink sen tog vi oss upp till Slingshot igen, Emil var taggad att åka och de är jag glad för. Så han och Lisette tog en runda sen gick vi ner till en pizzeria där jag fick köpt pizza sen tog vi oss hem.

Vi har haft det otroligt lugnt när det kommer till festande trots vi varit i Magaluf. Vi har druckit goda färgglada drinkar varje dag, men vi har inte blivit packade utan vi har kunnat ta tillvara på dagarna och fått något gjort varje dag. Betydligt roligare än att ligga bakis varje dag. Det kan man göra i Sverige istället, där finns ändå ingen sol att vakna upp till haha.

Idag när vi vakande packade vi klart väskorna. Checkade ut och lämnade våra väskor i hotellets väskrum. Så trots vi hade flera timmar kvar till vår buss skulle ta oss till flyget hade vi möjlighet att låta väskorna vara kvar på hotellet, de kallar jag service!

Idag gick vi runt i delar av Magaluf vi inte varit på tidigare, blev lite shopping och sen avslutade vi med att doppa fötterna i poolen sen tog vi bussen till flyget och resan hem gick hyfsat fort i min mening.

Torsdagen 17 Augusti.

Vi käkade frukost hos Emil och Hillevi imorse sen tog vi oss ut på båt utflykt. Riktigt roligt, vi åkte speedboat ute på havet längst kusten. Gick fort och mycket svängar för att göra resan roligaste. Sen stannade vi till i en vik där vi kunde gå in i en grotta, hoppa från klippor (inte lika höga som i Thailand, men lite pirr i magen innan man hoppade fick jag allt), snorkla och paddleboarding. Jag har haft en riktigt bra dag.

Sen råkade jag lämna strandväskan i fel väska på båten så den kom inte med av när vi var klara så vi fick roa oss på stranden i två timmar utan pengar, solskydd och allt annat nödvändigt som låg i strandväskan. Mötte upp båten när nästa gäng skulle på och då fick jag tillbaka väskan och vi kunde gå upp till hotellrummet för nu hade vi nycklarna.

Kom hem och duschade direkt, blev sedan att smörja in min brända kropp. Mötte sedan upp Emil och Hillevi så gick vi ner och käkade. Upp och spelade lite kort på balkongen sen gick vi över till oss igen. Tidigt i säng och nu ska jag alldeles strax släcka lampan och sova, helt slut idag.

Godnatt.

Så igår blev det en kväll på Emil och Hillevis balkong, spelade kort och drack och hade det allmänt trevligt. Satt uppe till kanske ett sen gick vi och la oss.

Imorse sov jag till typ halv tio sen var det dags att göra sig redo för stranden. Lillebror var seg ur sängen som vanligt. Vi gick och käkade frukost på ett hyfsat billigt ställe nära stranden. När vi ätit och druckit klart tog vi och hyrde in oss på solstolarna på stranden för att minska på ner sandade handdukar. Mysigt att sola, men då jag bränt mig låg halva jag i skuggan.

Efter några timmar på stranden gick vi hem igen. Duschade och gick ner på supermarket och köpte lite dricka. Gjorde vid oss och tog sedan och började kvällen på Emil och Hillevis balkong. Spelade kort och drack lite innan vi tog oss ner till pirates och åt god mat. Stor portion, men de var riktigt gott.

Sen tog vi oss till Slingshot. Jag hade inte tänkt åka eftersom lillebror inte ville åka och jag ville inte åka själv. Däremot kom det fram en fransman och frågade om någon skulle åka själv då han själv inte hade någon att åka med så jag ställde upp. De är en jäkla kick där i starten när man flyger upp i luften, så lätt värt att åka.

Nu är vi tidigt i säng eftersom vi ska upp ganska tidigt imorgon för att hinna äta frukost innan vi ska ut på en ny båttur. Ska bli riktigt kul. Jag hoppas jag kan skydda mig från att bli mer bränd såklart hehe.

Onsdagen 16 Augusti.

Redan första soldagen brände jag mig på ryggen, nu tre soldagar senare har jag bränt mig typ överallt. Det kliar nå jävulskt så de blir ju knappast mindre märke för det. Smörjer in mig med solskydd typ hela tiden, men känns inte som de hjälper trots jag gått över till att använda ansikts skyddet med solskyddsfaktor 30 på hela kroppen. Använder även After sun med aloe vera samt Hillevis aloe vera lotion för att de lägga sig. Jag brukar inte bränna mig, men å andra sidan har jag inte solat ordentligt på fyra år så kroppen är väl inte van vid detta haha. Hoppas jag har turen att de inte är bränt så jag fjällar av all färg innan jag hunnit till Sverige utan det är sån röd som blir jätte fin brun sen efter några dagar ;)

Gårdagens outfit

Tisdagen 15 Augusti.

Gårkvällen blev inte heller särskilt långvarig. Vi gick och åt på en restaurang runt halv tio efter att vi suttit och spelat kort och druckit lite på Emil och Hillevis balkong. Maten var okej och drickan var otroligt besk så jag fick typ slänga i mig mat efteråt för att de skulle gå att dricka haha. Så nej inga mer drinkar därifrån.

Vi hamnade på bargatan och visste inte vart vi skulle. Hamnade tillslut på glada Viking och drack två drinkar och en shot innan vi gick hem igen. Så jag två ungefär avslutade vi gårdagen.

Sov lite länge idag, vaknade lite efter nio men var trött och sov till typ tio i tio innan jag väckte syrran. Började smörja in mig massor då jag bränt mig haha, sen gick jag över och fick liv i lillebror som mest verkade vilja vara kvar i sängen.

Vi gick ner och käkade lite frukost på pirates, nog den mest smakrika mat vi ätit så förstår att restaurangen är fullsmockad på kvällarna. Efter vi ätit bokade vi in en båtutflykt och i väntan på att sen skulle dra igång låg vi på stranden ett tag. Blev några dopp idag också, skönt.

Åkte sedan ut med båt där vi egentligen ville se delfiner vilket vi inte gjorde. Men var ändå bra att få gjort någon aktivitet samt vi fick bada lite från båten och se på fina klippor och hus. På torsdag ska vi ut på havet igen och då blir de mer klippor, hoppa från klippor och kanske någon grotta.

Nu ska jag duscha av mig allt salt och smörja in mig innan det blir en liten siesta. Sen ska vi över och ha balkonghäng med Emil och Hillevi.

Måndagen 14 Augusti.

Denna morgon var jag och syrran uppe först. Vaknade igen lite efter nio. Satt på balkongen och käkade lite kex och ost som jag tagit med mig hemifrån.

Sen knackade vi på hos Emil och Hillevi och en kort stund efter gick vi ner till poolen och spenderade någon timme där. Sen har vi gått och käkat frukost på samma ställe som igår, även idag blev det strawberry and banana colada som igår. Gott med lite mat, fick även fri shot och när den var uppdrucken tog vi oss till stranden och solade och badade lite mer. Första riktiga havs doppet sedan sommaren 2013. Havet i Norrland är så kallt så jag sätter gärna inte ens fötterna i det, haha.

Nu är det dags för en dusch för att bli av med all sand och salt man har på kroppen och i håret. Lite After sun ska jag smörja in kroppen med sen blir det en liten siesta. Ikväll börjar vi för dricka på balkongen innan vi går ut och äter.

Söndagen 13 Augusti.

Imorse vaknade jag strax efter nio och de blev att gå över till Emil och Hillevi typ direkt. Spelade kortspel och käkade riskakor, syrran kom också över efter en kort stund.

Efter ett tag spelande gick vi ner vid stranden och letade efter ställen som hade hand om vatten utflykter. Fick bokat en utflykt till senare på semestern och därefter var det dags för lite frukost trots klockan redan hunnit bli tolv. Fick tag på ett ställe som serverade goda baguetter samt goda drinkar så dit går vi säkert igen.

Vi har även hunnit sola lite vid poolen samt doppat oss, jag har tydligen redan hunnit få färg vilket är sjukt nice :)  vi bokade in oss på en rolig åktur efter båt, den som heter twister åkte vi och den snurrade runt under åkturen, skit roligt var det verkligen!

Nu har vi hållit lite siesta och ska börja vakna till liv och gå ut göra kvällen här i Mallorca. Ha en trevlig kväll alla, för de ska verkligen jag ha.

Lördagen 12 Augusti.

Nu när kvällen börjar komma känner jag åter trötthet, men jag skiter i det ett tag till. Jag och syrran ska ut och roa oss lite till innan det är läggdags för oss haha. Har dock varit vaken i två dygn om man inte räknar med de powernaps jag fått på typ någon minut i taget.

Fick skjuts till flygplatsen vid halv tre inatt, flyget lyfte vid kvart över sju (försening för någon segmås inte kom i tid till flyget, eller rättare sagt fem stycken). Väl när planet lyfte köpte vi tjejer vars en liten flaska bubbel och bror köpte något mindre gott blandvirke hehe.

Flyget landade och efter ett bra tag kom våra väskor. Hittade transfer bussen och fick flashbacks från min tid som reseledare. Tog ett tag att komma till hotellet sen fick vi vänta ett tag på rummet att bli klart så incheckning här är först 14:00, fick dock rummet redan vid ett.

Riktigt fin utsikt från hotellrummen så helt klart värt att betala lite extra för det.

Efter vi beundrat de ett tag tog vi oss ner mot stranden och hitta ett ställe att äta på. Dock var den mesta maten smaklös tyvärr så nästa ställe lär ju vara bättre, antar jag. Köpte lite nödvändiga saker sen tog vi oss upp till hotellet igen.

Lillebror slocknade och vill sova resten av kvällen och eftersom vi som sagt inte sovit mycket mellan igår och idag så är det okej. Jag och syrran beger oss iväg på egen hand ikväll så kör vi på tillsammans imorgon igen.

Skit härligt att vara i värmen igen, sist sig var utomlands bodde jag i Egypten. Året var 2013 så det är på tiden att en resa blev av igen  :)

Fredagen 11 Augusti.

Igår var det en ganska lugn dag och vädret var inte det allra bästa. På eftermiddagen körde jag hem till underbara Natha och spenderade kvällen hos henne. Alltid lika bra när jag träffar henne, hon är en av mina anledningar till hemlängtan jag känner ibland.

Idag har jag packat klart min resväska så den står redo inför nattens resa. Och nu ikväll är tanken att få sova lite, vilket jag mest troligt inte kommer göra men försöka går ju alltid.

Onsdagen 9 Augusti.

Både igår och idag har jag varit iväg på shoppingrundor. Igår följde jag med bror och Hillevi till Väla, hittade ingenting. Fick dock lite mat innan vi lämnade stället. Idag tog jag med mig syrran till Familia, sen blev det en ny runda till Väla eftersom mina skor gått sönder och jag behöver nya. Deichmann på Väla har större utbud, plus jag fick med mig ett par klackskor som inte fanns i Hyllinge :)

Innan vi lämnade shoppandet bakom oss blev det bakad potatis med kyckling curry, så himla gott. Bakad potatis är underskattat. Börjat göra det själv hemma, är enkelt och vill man få de klart snabbare kan man köra potatisen i micron.

Måndagen 7 Augusti.

Idag har det ändå varit okej väder. Så när hela huset var tomt på folk tog jag och Angelika med oss Lasse på en kort promenad. Fick även borstat honom då han fäller så otroligt mycket päls.

När vi kom hem så öppnade jag en Corona och satt mig på altanen bakom huset och läste några kapitel ur boken jag läser nu.

Eftersom ölen  inte var lika kall som jag ville provade jag vatten+is+salt och de kylde ner den ganska snabbt.

Varit hos lillebror på ett kort besök idag, mer hund bus samt lite snack om resan. Nu börjar det nästan bli dags att packa väskan. Längtar efter sol och värme.

Söndagen 6 Augusti.

Så igår kom syrran hit och joinade mig på soffan, hon sov här för det skulle underlätta idag. Vi var uppe till sent och kollade på tv, men någon gång efter ett somnade jag. Halv sex väcktes vi och en halv timme senare började bilarna rulla härifrån. Som vanligt körde vi traditionen upp till Ullared. Eftersom vi var där för inte så länge sedan tror jag det blev ganska billigt för alla, gillar dock att vi gör något tillsammans och jag gillar att gå där under ett o samma tag i någon timme, hellre ullared framför ett vanligt shopping center där man går in och ut ur olika butiker.

Efter vi kom hem la jag mig på soffan och jag har haft skit ont i nedre delen av ryggen och ner i ena benet. Kanske jag som suttit fel och länge jag vet inte, men har tagit en värktablett och det känns lite bättre.

Nu önskar jag mig sol i några dagar så man kan vistas utomhus, göra någonting kul och inte bara sitta inne :)

Lördagen 5 Augusti.

I torsdagskväll hade jag bokat bord på Pinchos så vi åt god mat och de uppskattades verkligen. Mamma och pappa har ju inte varit där än så de va en bra upplevelse.

Igår gjorde jag en kort arbetsdag, fullt upp de timmar jag var på kontoret för att få klart allt så jag kunde lämna för fyra veckors semester. Tog ut någon timme arbetstidsförkortning och åkte hem och packade klart för bilfärd ner till familjen.

På vägen stannade vi på Biteline och hämtade med oss pizzor, även detta vart väldigt uppskattat så jag tror faktiskt mamma och pappa haft en bra vecka uppe hos mig i norr :)

Idag började min ledighet på riktigt och jag kan med glädje säga att jag äntligen har S E M E S T E R :)

Onsdagen 2 Augusti.

Asså idag är jag helt jäkla slut. Hade ju stängning på jobbet igår och kom hem runt tio på kvällen, försöka varva ner lite med tv och sällskap sen vart det sova och upp tidigt imorse då jag hade öppning idag. Arbetsdagen har väl ändå gått hyfsat fort, haft en del att göra hela dagen och imorgon lär jag ju ha ännu mer att göra på kortare tid. Spännande att se hur de ska gå, fast jag är grym så det är klart det inte är några problem :)

Selfie från gårdagens utflykt. Idag blir det ingen utflykt för mig, däremot blir det god mat om en stund.

Tisdagen 1 Augusti.

Idag blev det en tidig morgon och en promenad till jobbet. Några hyfsat lugna timmar på jobbet. Sen blev jag upphämtad och det blev dagsutflykt igen. Idag tog vi oss till norra berget, södra berget och sidsjön. Fin natur finns här uppe och det vill jag visa.

Bilden är från norra berget, nedanför ser ni Sundsvall.

Bild från södra berget.

Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.