Min födelsedag för 1år sedan.

Förra året så började min födelsedag på en torsdag då var det partynight i 'Alpina', restaurangen jag jobbade i, så vid tolvslaget på fredagen 29e bestämde mina 'bossar' att alla skulle sjunga för mig så då blev d sång sen när de va klart så hällde någon något på mig, jag trodde de va vatten men nej då hade jag blivit duschad i öl sen fick jag också ta mina födelsedags shottar och efter de kan jag säga att jag minns inte mycket.

Vaknade upp på min födelsedag fick springa in och duscha då jag hade ölrester i håret och va helt sleden så de behövdes sprang ner till Aimiee och Arie (mina chefer) så fick jag min första present och de var en snowboardlektion så skulle man ut där, i värmen. Åka snowboard och bli svettig, må illa, va törstig och allt på samma gång men fy fan va roligt de var och fan va jag flög många ggr haha. Roligt :D

Sen fick jag jobba vidare efter det och på natten skulle jag dra med ett gäng killar till någon stripklubb men den va stängd och killarna försvann så jag drog till en karaokebar och hitta ett annat gäng så rökte vi vattenpipa och hade de roligt.
Dagen efter var en lördag så drog vi ut och åt på en restaurang i byn 5minuter bort. Sen blev de överraskningsparty i en karaokebar en liten bit ifrån Alpina och full blev jag men de va väl inget ovanligt^^,

Söndagen vaknade jag och mådde inget vidare och då slutade jag dricka i fyra dagar, fy fan inte alls sugen^^
Hade då druckit 80 något dagar i rad, men inte blivit full hela tiden såklart men kroppen tål väl inte hur mycket som helst heller. Men sen efter dom fyra dagarna var man på de igen^^,

Så nu efter den resan så förstår jag nog lite vad pappa menade med att Bartendrar har lätt för att bli alkisar, man dricker ju varje dag man jobbar så egentligen är de inte så konstigt. Okej visst man kan låta bli om man vill men de är ju som att sitta bredvid på en fest och inte dricka. Vissa tycker väl de är roligt andra kan hänga sig så tråkigt d är..
Men d är ju också upp till var och en.

Men dom tredagarna som vi firade min 20års dag var dom bästa födelsedagsdagarna i mitt liv. Aldrig kännt mig så uppvaktad förut, aldrig kännt att de är min dag och då är jag lite speciell. Hemma är de bara 'whatever' men där va d lite speciellare. Men d är väl för man ska ha en anledning att festa extra mycket ;D hahaha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0