Xtra cash & inte lika mycket arbetslös.

Jag har det ganska bra i dessa dåliga tider ändå, jag menar jag bor hemma så jag är ganska tacksam över att jag inte fick flytta hemifrån då för kanske två år sedan då jag ville för jag också ville bo själv. Jag har ett litet extra knäck som barnvakt fram & tillbaka vilket ger lite extra slantar som kan sparas och ha i dom andra svåra tiderna.
Jag hjälper till hemma (lite sämre nu när barnvakten tagit störredel) och får typ månadspeng för det. Menar går jag bara hemma är det klart att jag städar undan allt som är synligt och gör nytta så dom arbetande slipper..

Jag har underbara föräldrar som ställer upp för mig och som ibland har förstående för att det inte är lätt.. Att jag säger ibland att jag vill ta en flygbiljett och åka någonstans och inte komma hem på ett tag är inte att fly från sina problem, det är snarare tvärtom, lätta trycket. Utomlands har en helt annan marknad och söker folk hela tiden och här hemma får man vänta tills man har tillräckligt med arbetslivserfarenhet (som jag då undrar när jag ska lyckas få)..

... nu råka jag sväva iväg från ämnet som var menat, inget ovanligt.

Vad jag tänkte säga är att dom där extra pengarna från barnsittningar, körningar o allt läggs undan och blir det lite större summor åker det i spar for real och dom pengarna ska jag minsann spara för nästa sommar så ska jag minsann åka iväg på en två veckors-sol-semester!! No doubt..

Men det har varit kul att åka tillbaka till Bulgarien och jobba en säsong, men undrar om jag vågar visa mig där igen^^ mohahah.

Nu kallar snart sängen på mig, det är ju LÖRDAG nu :D Happy Happy.
Räkor och kräftor ikväll tillsammans med familjen & grannarna.. Mumma!! ((:

Kommentarer
Postat av: Jimmie

Letar efter en RSS feed så jag kan följa den men hittar inget ^^

2009-09-12 @ 03:52:41
Postat av: mysaan

JIMMIE: Jag är lite dålig på Rss fattar inte sånt så vet tyvärr inte hur jag ska hjälpa. Jag lägger alla jag bevakar i favoriter så hittar jag tillbaka (;

2009-09-12 @ 16:01:04
URL: http://mysaansvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0