Hitta sin väg att gå.

Man ska ju följa sin dröm och göra det som man känner passion för, göra det man verkligen brinner för. Men ifall att man inte vet vad man vill har man ingen väg att följa då?

Jag har kommit på fötter igen genom att börja på AM i Helsingborg, jag börjar komma igång och jag söker jobb titt som tätt. Har fått en del praktikplatsförfrågningar som dom skickat iväg intresseanmälningar till. Just nu är det så att jag tar det jag kan få, jag vill inte vara kock men ändå är det 90% av jobben jag söker. Jag vill bara få ett jobb & tjäna mina egna pengar så att jag kan flytta hemifrån, få ett liv och kanske senare tänka ut vad jag vill göra med mitt liv.

Menar, jag är 22år. Visst jag har åldersnoja och känner att jag inte hunnit göra något trots att jag är så gammal som jag är men jag har hunnit resa, utbilda mig, jobbat lite, så jag har ändå gjort lite betydelsefulla saker så vad gör de om man går på stigen bredvid en stund.

Jag har ju hela mitt liv framför mig där jag kommer att formas och ändras som person så rätt väg idag kanske blir fel väg imorgon. Så jag följer hellre fel väg nu när jag ska på fötter och senare i livet resa mig och göra vad jag verkligen vill för just nu känner jag mig som ett barn. Helt ovetande på vad jag verkligen vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0