Law abiding citizen.


En vanlig man vars fru och dotter mördas i deras eget hem, sätter en manipulativ hämndplan i verket när den ena gärningsmannen kommer lindrigt undan. Men hämnden innefattar inte bara mördaren, utan också åklagaren och hela rättsystemet . Oscarvinnaren Jamie Foxx möter Gerard Butler, en av Hollywoods just nu hetaste stjärnor, i denna täta och extremt smarta storthriller. "Law Abiding Citizen" har nerven, spänningen och tyngden för att bli en av 2009 års mest hyllade biofilmer! (KÄLLA.)

Filmen var ruskit bra faktiskt, precis som jag förväntade mig. Men jag tror tyvärr att filmen lockade mig mest för att Gerard Butler var med i filmen och jag diggat han så mycket i andra filmer .. Men handlingen var bra och slutet var jag faktiskt inte alls beredd på så jag måste ju säga att filmen var bästa på länge nästan. Jag brukar inte vara så mycket för action/thriller filmer o sånt annars, mest skräck, komedi eller romantik så man kan gråta lite men denna va wow. (Få nu inte för höga förhoppningar om ni ser den för då blir den en besvikelse). Betyg 4 av 5 möjliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0