Söndagen 1 Maj.

En tankeställare slog mig. När tex mamma säger till en att man inte gjort vad man ska under dagen så brukar jag påpeka "ja men du ser ju inte vad jag faktiskt har gjort". Men nu under natten så kom en mening in i mitt huvud. När jag var på fest för ett tag sedan så berättade en vän hur han inte hade hållt på med någon under den tid där han varit omringad av flickor, som om han skulle ha en klapp på axeln och orden "va duktig att du är trogen mot din flickvän fast ni är långt ifrån varandra", menar det är ju en självklarhet att han ska de. Hade de däremot hänt något så hade det blivit skrik, typ.

Det är väl samma sak med dom här sysslorna. Det är en självklarhet att dom ska göras, så man får inte beröm när dom är gjorda, men har man missat något så är det skrik. Så jag tror jag ser helheten nu..

The end, nu ska jag nanna kudden lite (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0