Och om man redan har sitt drömjobb.

När jag stod bland kakorna och arbetade hemma i Sverige så drömde jag mig bort till ett liv som reseledare, att få ha världen som arbetsplats. Men sen då, vad ska jag göra med mitt jobb sen? Jag har ju mitt dröm jobb nu. Har absolut ingen aning vad jag vill göra mitt liv. Så nu står jag där igen och vet inte vad jag ska göra. Det är inte så att detta är ett jobb jag tänkt ha för alltid. Jag vill såklart också slå mig till ro någonstans, skaffa familj och hela den drullen och det känner jag inte att jag kan så länge jag inte har en fast punkt i livet.
 
Men först innan jag bestämmer mig för att lägga ner detta måste jag kanske ha en plan. För jag vill inte ta ett steg tillbaka när jag äntligen tagit två steg framåt. Så mycket vet jag iallafall. Men det är svårt. Framtiden vet man ingenting om och ibland vågar man kanske inte chansa. Fast ifs var det precis vad jag gjorde innan jag tog steget i den här riktningen.
 
Nej men nu ska jag faktiskt hygga med Mikaela så ska sluta tänka en massa. Ha en trevlig kväll där hemma för det tänkte jag ha nu (:

Kommentarer
Postat av: L.

Du skulle nog kunna skaffa familj och sådant som reseledare också :) En sådan flyttande familj.
vore ju dumt ifall man måste ge upp sitt drömjobb, för att göra något trist som "packa kakor" igen ungefär.

Svar: Jo men jag känner att jag vill ha stabilare tillvaro när familjelivet kommer, vill ha en fast punkt med ett ordentligt hem och en ordentlig inkomst (: Detta är ett bra liv när man inte har något som håller en fast..
mysaansvensson.blogg.se

2012-12-12 @ 19:14:35
URL: http://kornoholic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0