Siestan är över.

Jag är en person som inte går runt och hatar till höger och vänster men jag tror nog att flugor är ganska nära att hamna på den svarta listan. Ligger man skönt på en solstol så ska dom självklart flyga och sätta sig i ansiktet på en eller över benen eller armarna. AH! Utbrott. 
 
Sen saknar jag redan Hurghada. Måste säga att Hurghada är i mitt hjärta just nu. Skulle utanför El Gouna och kunde därför inte ta till tuktuk men att hitta en taxi i El Gouna var inte det lättaste. Snarare så att två försök gjorde jag, den första skulle ha 100 pund och den andra 50 pund. Jag betalar inte ens så mycket från Hurghada till El Gouna så jag började gå. Fick lite smått panik för det kom inga normala taxi bilar. Tillslut kommer en bil med en tourleder i, jag vinkar och får skjuts. Awesome! 
 
Fast på vägen från El Gouna till Sunny Beach (Nej inte i Bulgarien, hotellet Sunny Beach haha) så slogs dem lite om vem som skulle få bli min pojkvän. Den ena sa att jag behövde variation och därför en mörk pojkvän medan den andra sa att lika leker bäst och han var ljus så då kunde jag välja honom. Kom ifrån bilen utan pojkvän men med magen full av skratt så jag tackade så hjärtligt för skjutsen, fick ett nytt telefonnr till taxi så snart är alla kontakter i min mobil bara män som kan skjutsa mig över allt. Ibland känns det ganska bra.
 
Och här i Egypten finns den känslan med varje dag. 
__
The feeling you get when you're laying down in a sunbed and there is freaking flies landing in your face all the time. And all over your body, you go freaking mental!
 
I miss Hurghada a little bit right now, because in Hurhgada you can find a taxi. I was going from El Gouna to one of our hotels outside of El Gouna and couldn't take a tuktuk. So one of them we're going to call for a taxi, I could go to Sunny Beach (name of the hotel) for 100 pounds. Im like are you freaking kidding me? I walked away. Asked someone else where I could find a taxi, he was going to call one. I couldnt wait but the taxi found me and wanted 50 pounds. I dont even pay that to get to El Gouna from Hurghada. So I walked away again. Walking, walking its getting hotter and hotter. Didnt see a normal taxi anywhere. Panic. Finally I saw a car with a tourleder in and I waved and got in the car.
 
I had a good time in the car with laughters. They tried to get me to choose a boyfriend. But I got out of the car still single so I dont think they did a great job. Me on the other hand, I got a new number to call when I needed a taxi. Woop woop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0