Kamelturen igår.

Jag var ju i Kairo igår och då brukar det ofta bli en kameltur ner mot pyramiderna. Det blev det igår också trots det extremt kalla vädret. Jag fick en kamel som kamelfösaren sa var en snäll en. Sen lät dem mig gå helt själv, alltså ingen som höll i repet. Jag försökte "sparka" igång min kamel. Jag tror man gör så med hästar, jag har aldrig varit en hästtjej så vet inte hur hästar fungerar men skulle gissa att det var något liknande.
 
Kamel rörde sig inte men tillslut så. Men så började den hoppa och ha sig, jag sitter där uppe och skriker. Sen lugnar den ner sig och vi går mot pyramiderna. Sen börjar ju kamelfösaren göra ljud så min kamel börjar få för sig att den ska springa vilket återigen får mig att skrika där uppe på sadeln. Jag dog nästan. Trodde jag skulle trilla av. Fast de va väl lite kul också, haha.
 
Kamelfösaren frågade om jag var rädd och jag svarade ja då var hans svar det är inte din första gång. Precis som de skulle göra att jag är redo för en galopperande kamel? No I dont think so. Men vi kom fram till vår buss utan att jag trillade av så slutet gott, allting gott . Det var en spännande kameltur vill jag säga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0