Puhuuuuu!

Har inte hunnit färga håret, har fått packa om resväskan typ tre gånger pga övervikt och när vikten väl varit bra så har de saknats saker. Men nu får de minsann vara nog. Resväskan väger väl nästan 23kg och det är ju vad man får ha på intrikes flyg. Sen har jag min backpacker-ryggsäck som handbagage samt datorn i sin datorväska. Så jo jag tror nog jag börjar känna mig färdig och tur är väl det för om ca en halv timme är det dags att packa ut mig själv, mina väskor (eller ja Joakims resväska) och pappa så kör vi mot Ängelholm. 
 
Ångesten kommer när jag landar på Arlanda och ska sitta där och glo i 3½ timme. Kanske inte det roligaste men det var enda möjligheten att komma upp idag. Hade mitt plan från Ängelholm lyft typ en halvtimme tidigare hade jag nog hunnit med klockan sex flyget till sundsvall från arlanda men nu kommer jag ju landa tio minuter innan de tar av och de hinns ju aldrig.. 
 
Vad det känns konstigt. Rummet är ganska tomt. Visst möblerna tar fortfarande plats men de finns typ inga saker som fyller upp rummet. Men nu är jag redo att flytta ut ur mitt flickrum, låta syrran ta över det för att sen låta mina lådor ta plats i hennes gamla rum. 
 
Känns skönt att jag snart är uppe hos Joakim igen. Lägga extra energi på att söka jobb och förhoppningsvis snart få ett jobb också. Inkomst är ju något man gärna vill ha och tjäna sina egna pengar det är något jag gillar. För då vet jag att jag förtjänar varenda krona jag kan spara (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0