Längtan efter sommaren.

Nästan varje dag som jag kör sträckan mellan jobbet och hemmet tänker jag på hur vägen skulle va i sommarlag. Och hur skönt det skulle vara att köra hem vid fem-tiden när solen fortfarande är framme och lyser upp himlen. Nu känner jag ändå att vi börjar gå mot ljusare tider då det inte längre är mörkt vid tre på eftermiddagen men det börjar ju fortfarande mörkna vid fem och är bäckmörkt en halv timme senare typ. 
 
Längtar efter sommaren, på något sätt känns det som man lever lite mer på sommarhalvåret än på vintern. Energin är också högre, glädjen. Ja det känns faktiskt som det mesta är bättre på sommaren. Så jo jag längtar. Värme och ljus det är då jag trivs som bäst så våren får gärna komma hit snart (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0