Måndagen 18 Januari.

Min lediga fredag innebar ett besök till Birsta City. Jag ville inom Ikea för att kolla efter hyllor till lägenheten samt en bordslampa att ha  sovrummet. Sen skulle jag även inom Systembolaget för att köpa vin till lördagens festligheter.
 
På kvällen fick jag besök och det blev lite tv tittande och sen begav vi oss ut på en promenad. Kan ju erkänna att jag fick tvinga mig till det för jag var så jäkla trött. När vi väl kommit ut fick jag ont i fötterna typ direkt för jag hade nya skor på mig och efter halva rundan hade jag hunnit få skoskav på båda hälarna. MMMMM.. Men efter att ha gått ett bra tag så tyckte jag de var lite skönt och inte alls påfrestande om man bortser från fötterna som gjort ont hela vägen runt typ. Ska försöka mig ut fler gånger, är ganska skönt ändå när man väl börjat även om de är ett helvete för mig att ta mig från soffans sköna hörna..
 
Dagen efter var jag på jobbet och jag hade inte sovit många timmar alls så jag var helt slut. Och under hela dagen kände jag mig hel konstig. Varm,kall, huvudvärk och illamående. Mat hjälpte inte, energidryck hjälpte inte och inte heller vatten. Så kvällens plan med vin och trevligt sällskap blev avblåst. Hamnade på soffan och efter en kort stund lyckades jag somna. Efter det mådde jag faktiskt lite bättre.
 
Dagen efter hade jag tänkt att jag skulle fixa lite i lägenheten eftersom jag var ledig. Dock blev det inte alls som tänkt då heller. Tydligen var soffan för skön och de blev inte mycket mer än så. Dessutom hade jag fortfarande skoskav så de blev inte någon promenad eller något.
 
Idag har jag varit uppe tidigt för vi har förmiddagspass denna veckan, trots att jag inte är en morgonmänniska erkänner jag att de uppskattas av den enkla anledning att man faktiskt kan göra något mer än bara sova och jobba. Ska försöka ta mig ut och gå någon runda så fort mina skoskav lagt sig, var till och med på apoteket och köpte salva och plåster så förhoppningsvis är de snart över.
 
Snön faller fortfarande här uppe och spåren i snön döljs återigen av ny snö. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0