Fredagen 28 December.

Julafton firades tillsammans med familjen hos våra föräldrar. Förr var det min uppfattning att det var då hela familjen var samlad. Sedan jag flyttade tillbaka hem igen har det blivit fler träffar med hela familjen vilket jag verkligen uppskattar. De kommer ju dock minska lite med tanke på att ännu en syster flyttar från Skåne inom kort.
 
Julen var jätte mysig och jag passade på att gosa en hel del med min systerdotter. 
 
 
Igår spenderade jag dagen med Jenny i Köpenhamn. Trots att jag bor nära så har jag faktiskt inte varit där förut. Inte i staden. Så hon tog med mig på en liten utflykt. Jag provade bubble tea för första gången, väldigt speciellt men gott.
 
Vi hann även med lite shopping och jag fick med mig ett par nya skor hem. Dock lite osäker på om jag gillar dom med tanke på att de snygga detaljerna flyger av när skorna knyts. 
 
Efter rundan på stan gick vi till restaurangen där vi bokat bord. Vi både åt och drack gott . Riktigt trevligt avslut på Köpenhamns turen.
 
 
På vägen hem blev det lite kaos med tåget , men efter några tågbyten var vi tillslut hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0