Dagens skrivpuff!

Öva dig i att observera små detaljer. Gå till ett ställe där det finns gott om folk och notera vilka gester de använder. Skriv sedan en kort berättelse där några av dess gester ingår.

Solen skiner skarpt och inga moln syns så långt ögat kan nå. En hund haltar runder vid vägen, ser inte bilen som kommer så en flicka med pyjamasbyxor springer och säger till hunden att springa in på gården. Sen återgår hon till bilen där en annan tjej står, hon har mörka byxor på sig, klackskor och en jeansjacka, det är perfekt väder för jeansjacka idag.

Dom öppnar motorhuven och fyller på vatten, en granne visslar och tjejen med pyjamasbyxor vinkar glatt och fortsätter sedan med sitt arbete. Stänger motorhuven och vinkar hejdå till tjejen med jeansjacka som kör iväg med bilen.

Pyjamasbyxan springer fram till hunden och kelar lite sen går dom in och gatan blir tom igen. Det ända man njuter av nu är solen som skiner och att molnen är flera mil borta. Idag är en härlig dag att spendera utomhus, var är allt folk?

(finns inte så mycket att observera här ute i ingenmansland, men det funkar väl)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0