Valborg.

Så medan alla firar på så har jag haft stängningspass på jobbet. Och imorgon väntar ett öppningspass. Måste erkänna att jag känner mig sugen på att dricka jag med, men tror inte jag hinner i helgen.

Nu blir det lite äta, läsning sen ska jag sova så jag orkar upp imorgonbitti. Godnatt!

Onsdagen 29 April.

Igår skruvade jag ihop vinställningen. Nu kan sommaren börja (; Köpte in två flaskor idag bara för att börja, finns plats till några fler flaskor (;

- man ska kunna bjuda sina gäster på nått (;

Söndagen 26 April.

Igår städade jag lägenheten, tvättade upp all smutstvätt och bakade kladdkakemuffins med center i. Sen chillade jag med serier innan jag sprang in i duschen. Tog lite senare bussen till Sörberge och hämtades upp av Anette. Var medbjuden på tjejkväll hos hennes syster. Blev bjuden på god mat, dricka och trevligt sällskap.

Idag har jag i princip bott i min säng, kollat på serier o film mest hela dagen. Lyssnat på lite musik också. Annars har jag som vanligt inga ideer till mat så får väl äta riskakor eller något. Är för lat för o ta cykeln till ica idag. Även om solen tittat fram lite tycker jag de ör dåligt väder (;

Jag älskar min säng (:

Lördagen 25 April.

I veckan har vi haft lite möten, fått reda på när vi har semester, fått lönehöjning, haft utbildning och skrattat tillsammans. Det är det bästa med jobbet, att teamet är så underbart och vi har kul tillsammans.

Igårkväll hade jag ett sug efter öl, men jag  valde att ligga hemma på soffan och titta på film. Detta för att jag idag tänkt hålla på med lägenheten, sen ikväll så är jag bjuden på tjejkväll så de ska bli skoj.

Och imorgon blir det väl en sväng ut till lägenheten o göra klart en del saker där.

Helgen känns som vanligt för kort (;

Snart helg igen.

Veckan har gått snabbt även om jobb är det enda som egentligen gjorts. Imorgon är det löning sen väntar en hyfsat lugn helg.

Dags för storstädning av lägenheten, lite planeringslistor ska skrivas och sen lär det vara måndag igen (;

Helgen är över.

Det har trots fredagens afterwork ändå varit en lugn helg. Igår låg jag ju typ i sängen till klockan sju på kvällen, orkade inte flytta datorn så blev serier i sängen hela dagen istället. Såg hela säsong ett av girlfriends guide to divorce, en bra serie!!

Idag har jag också sett på serier. Solen har varit framme men guuu va de har blåst. Världens storm. Cyklade till Ica idag för att ha något att dricka o äta hemma, hann inte komma fram innan jag hoppade av cykeln. Det var som att trampa som fan, men kom ingenstans hahah. Vägen hem vart lite lättare, ja tills backen kom för den orkar jag inte upp för. En dag ska jag klara cykla upp hela vägen till lägenheten utan att hoppa av cykeln, ett av mina små enkla mål haha (;

Myst på med serier o sånt här gotte

Och imorgon är det måndag igen. Kvällspass vilket betyder lite sovmorgon imorgon och de gillas på måndagar (:

Hej, kom o hjälp mig.

Lite så kändes det imorse när jag vaknade. Sprängande huvudvärk, detta trots det inte blev helvilt igår.

Började kvällen med tacobuffe', sen gick vi till himlabadet och njöt på deras relaxavdelning. Bubbelpool, bastu, utomhusbubbel, öl och trevligt sällskap. Sen drog vi vidare hem till Fredrik och drack några fler öl innan vi drog vidare till oscars. Hade en mycket trevlig kväll och vägen hem sen vart mindre kul då de va ganska kallt.

Selfie på toaletten när man är ute är ju en klassiker.

Sängliggandes fortfarande så dagens Ikeaplan kanske blir inställd. Kan ju va att man hinner må bättre till dess.. Och imorgon är det bara en chill söndag.

Tycker livet har varit i fullrullning sedan jag flyttade in till stan och det känns väldigt bra. Trivs bra här i min lägenhet o jag tycker den börjar bli fin (:

Underbar dag.

Började dagen med solsken, bara det gör ju att allting blir bra. Sen efter jobbet kom Emma hit och hälsade på. Inte nog med det hon bjöd på nybakade kakor, gott! (:

Livet känns bra och snart är det fredag igen.

Tisdagen 14 April.

Arbetsveckan har börjat och man längtar ju redan till helgen. Inte för det att jag inte vill jobba, utan för en afterwork är inplanerad på fredag med teamet och de ser jag framemot (:

Annars har inte mycket hunnit hända denna vecka. Igår vart det jobb sen kom jag hem och åt upp resterna av pulled pork o de var ännu godare igår. Sen vart jag helt slut och runt sju råkade jag somna på soffan och vaknade halv nio igen haha..

Idag cyklade jag till jobbet, tog typ tio minuter. Insåg dock att sadeln inte var så skön, men vänjer mig kanske (; jobbet rusade på med samtal o möten sen cyklade jag hem igen. Vägen hem var jobbig för de är uppförsbacke haha. Mjölksyra i benen. Jag e så jäkla otränad (;

Imorgon tar jag bussen igen då Emma sa att det skulle regna och sen efter arbetsdagen så ska vi ses. Får hon se mitt lite hemtrevligare hem.

Måste försöka mig upp till ica längre upp på backen också då jag har ett paket med bla gardiner till vardagsrummet som väntar på mig. Vilket kommer ge mer hem-känsla.

Maten blev god!

Kryddningen kunde jag dock vågat mig på mer, men eftersom man blandar med annat så gjorde det ingenting. Gott käk och trevligt sällskap i lite gane of thrones. Ja vra avslut på en super bra helg! (:

Tacobröd, pulled pork, majs, rödlök, tacosås, barbecuesås och creme fraiche. Gott!!

Pulled pork.

Idag testar jag att göra egen pulled pork. Köttet har nog någon timme kvar innan det är klart. Jag hoppas verkligen att det blir bra. Jag har ju sällskap som kommer senare och de skulle väl va för tråkigt om allt gick åt pipan.

Bölunge.

Mamma o pappa har precis åkt mot Skåne. Jag hinner ta två steg in i lägenheten sen blir jag ledsen. Ensamhet, kommer jag någonsin trivas med det igen?

Har iallafall haft en fullsmockad helg med massa åkturer fram o tillbaka från affärerna. Vi har bärt grejer, köpt saker, byggt ihop grejer. Måste erkänna att det blev mycket hemtrevligare o jag är sjukt nöjd med hur bilden i huvudet blev i verkligheten. Super nice.

Mest av allt är jag glad att mamma kommit upp o fått se hur jag bor också då hon inte varit här uppe förr. Pappa däremot, han har kört denna sträcka fler gånger än jag haha.. Älskar mina föräldrar (och syskon) så sjukt mycket, ställer alltid upp utan några krav. Och jag gör desamma för er..

Lördagen 11 April.

Idag har vi monterat en del möbler. Även fått upp gardinstängerna, nu saknas bara gardinerna till vardagsrummet. Sängen har kommit upp o nya kuddar har jag köpt idag, så inatt kommer jag sova som en prinsessa (:

Tack mamma o pappa ni är bäst! 💜

- i full färd med byrån (:

Mamma o pappa är här!

Tidigt imorse kom mamma o pappa hit till Sundsvall. Visade dem runt i lägenheten, sen var det en sväng till ikea. Fick med mig en säng o lite andra små saker. Blev sedan bilfix och pappa är bra duktig, men måste ändå in på verkstad. När vi kom hem sedan så köpte jag och bjöd dem på mat. Lite film nu, men har varit en lång dag så snart sover vi nog allihop (:

Onsdagen 8 April.

Ett kvällspass imorgon också sen är det helg och mamma & pappa kommer hit. Ska bli lite bilmeck, ikea besök och sen bara hygge med världens bästa föräldrar (:

Tisdagen 7 April.

Alltså det känns så jäkla lyxigt. Förut hade jag tio minuters promenad till busshållsplatsen, sen mellan 35-45min bussresa (om jag slapp byta o vänta på ny buss då kunde de ju ta 75min med bussen) innan jag var på bussstationen i stan. Nu, ja jag går två min till busshållsplatsen o en resa på kanske sju min sen är jag framme. Eller kan jag bara gå och det tar runt tjugo-tjugofem minuter. Vilken skillnad. Love it!!

Tog bussen till jobbet, dagen gick ändå ganska snabbt sen tog jag mina ben och gick hem. En sväng inom Ica också så jag har lite frukost o pålägg hemma. Gotte!

Enda jag just nu inte gillar är min skit lilla säng som jag inte vågar röra mig i pga rädsla att trilla ur och att jag inte har några lampor hehe.. Men detta kommer ändras till helgen tänkte jag.

Godnatt.

Så hann med ett besök på Birsta idag, fick köpt lite saker på IKEA sen tog jag bussen hem igen. Höll på att somna på soffan pga trötthet efter jag ätit mat.

Sen fick jag besök av världens bästa Emma som blev andra besökaren att se min nya lägenhet. Blev en massa snack o lite juice. Alltid lika kul o ses (:

Fått dille på att klippa lugg igen så saxen tas nog fram i veckan..

Nu kryper jag i säng, ett arbetspass väntar imorgon.

En helt vanlig My.

Måndagen 6 April.

Mina fem lediga dagar passerade väldigt fort. Hann med det viktigaste och det var flytten från skogen in till Sundsvall. Känns fortfarande lite små konstigt, men så småning om känns väl lägenheten som min och som hemma.

Igår skulle vi göra lite saker i gamla lägenheten, men de blev sällskap hemma med saw-maraton o pizza istället. Passade mig alldeles utmärkt.

Idag har jag sovit för länge igen, skit trött hela tiden. Men jag somnar ju sent så att vakna vid elva är väl inte så konstigt egentligen. Jag är i Birsta o nu och har fått köpt mig lite bestick och tallrikar så jag kan äta ordentlig mat igen hehe..

Imorgon börjar jobbet igen, tre dagar sen är det besök av mamma o pappa som väntar (:

Hoffmaestro.

Jag har väl aldrig riktigt varit på en riktig konsert. Bara sett band spela på små ställen som jag inte tycker räknas. Nu betalade jag för att se just Hoffmaestro, känns som det räknas då. Måste iallafall säga att dom verkligen fick med sig publiken, sjukt bra live uppträdande. Hoppat och svängt från sida till sida så jag fått ont i fötterna. Lagom glad att jag hade klackar  på mig, annars hade jag nog hamnat på golvet haha.

Bästa av allt är ändå att jag kunde ta mig hem utan att betala femhundra kronor. Jag behövde faktiskt inte betala alls, mina ben tog mig hem och det tog inte så lång tid som jag trodde de skulle ta. Bara en massa plus.

Man kan vara spontan.

Det är väl en av de bästa sakerna med att bo i Sundsvall. För när jag vaknade (väldigt sent) idag så trodde väl inte jag att jag skulle ut ikväll.

För två timmar sedan bestämde jag mig för att nej jag ska inte sitta hemmahemma, så nu sitter jag och inväntar kvällens sällskap och att Hoffmaestro ska börja spela.

Lördagen 4 April.

Konstigt hur man aldrig har några kläder, men gud nåde när man ska placera allt på plats igen. Tog typ två dagar bara att lägga allt i garderoberna. Men nu är det gjort och det känns otroligt skönt! (:

- Lite plats för klackarna också (:

Fredagen 3 April.

Igår fick jag hjälp att flytta mina saker. Tog hela kvällen men vi gjorde det. Så inatt sov jag första natten i min nya lägenhet. Kan inte säga att jag sov jätte bra, har ingen bra kramkudde och sängen är så smal att jag nästan trilla ner från sängen. Men det blir bra (:

- en liten säng har jag inte haft sedan innan tonåren så de ser wierd ut. Ändras nog ganska fort till en stor säng igen (:

April, april.

Då var denna arbetsvecka klar, nu väntar fem lediga dagar. Kommer innebära en hel del lyftande. Hoppas allting går så bra som möjligt och att jag hinner bli klar så jag hinner njuta lite av ledigheten också.

Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.