Tisdagen 31 Juli.

Igår när jag var färdig på kontoret gick jag hem och läste några sidor i min bok och sen mötte jag upp Maria utanför mig. Vi gick och åt lite middag på El Greco så det blev en mycket trevlig kväll. När jag sen kom hem så fick jag samtal hemifrån från mapi, det känns så bra att få prata med dem ibland (:

I eftermiddag blir det väl stranden med team Apollo Skiathos och sen är jag ledig imorgon. Får väl ta till stranden eftersom det varit dåligt med det på sista tiden. Annars, jodå livet leker!

Lite Apollo Skiathos Zorba.

Bild från vår team dag.

Måndagen 30 Juli.

Trycker i min cola så här tidigt på morgon, sockerkick och lite energi, why not. Varit på ett av våra hotell nu under morgonen men ska snart ta mig till en transfer buss och ta mig till flygplatsen i några timmar. Sen blir det lite fler hotellbesök i eftermiddag/kväll.

Håller på att kolla priser nu också. Ett va lite skrattretande. 11tusen. För de pengarna kommer jag till Thailand och hem igen :o

Söndagen 29 Juli.

Då är det snart dags för mig att avsluta denna dagen. Varit runt på hotellen idag sen lite kontorsarbete. Förberedelse för morgon dagens flygplatsdag. Så det blir en väldigt busy dag för mig. Först hotell, sen flygplatsen och sen hotellen igen. Superwoman oho!

Hem och äta mat så magen blir glad, sen blir det läsa och bara ta det lugnt ikväll.

Lördagen 28 Juli.

Goddagens! Då är flygplatsen lämnad för idag, tror jag hade min bästa transfer idag med min oslobuss. Det var en glad, personlig och rolig busstur! (: Haft extremt ont i fötterna dock, fick låna Cilles skor för dem hade lägre klackar än mina o min ankel klara de ej, men Cilles fötter är lite mindre ochidag svullna mina fötter. Ingen skön känsla.

Nu ska jag hem och powernapa, duscha och laga mat. Sen är det City Walk ikväll.

Sen är det allvarligt snack med mapi som gäller i veckan, kanske blir det jag som tar semester härifrån ist. Vi får väl se. Tar en dag i sänder tills helgen är över. Skänker en tanke till min farbror som blir firad i DK i helgen.

Pusshej leverpastej! mwaaa.

När ska det regna?

Ni där hemma har regn regn regn och längtar efter sol. Vi har sol sol sol och hade inte gnällt över lite regn (;

Skvaller.

Jag sa ju att jag hört att John Travolta och Robert Deniro var här. Sen via Facebook fick jag ju veta att även Leonardo DiCaprio var här och han är ju för mig lite mer speciell än de andra gubbarna (;

Sen var jag ute på hotellen och små snackade lite om det med en av hotellägarinnorna. Hon sa att den rikaste kvinnan på ön hade stängt ner ön Arkos som ligger precis utanför Skiathos för turisterna och sen bjudit hit en massa Hollywood kändisar på fest.

Om ryktet stämmer det vet jag inte, men nu vet jag vad jag strävar efter. Bli rik kvinna på Skiathos och bjuda hollywoodkändisar på fest? (;

Fredagen 27 Juli.

And I'm still alive.

Olyckan var inte värre än att jag mest bara skämdes ihjäl. Foten klämdes och under kvällen kunde jag knappt stå på foten men nu är det bra. Det bara svider till lite efter saltvattenbad på knäet men jag är hård som sten men gnällig som en man med förkylning så jag mår bra nu.

På kvällen hade vi som sagt kräftskiva, vi hade frågat om vi kunde vara på vårt tak där hemma så vi ställde upp alla våra bord och stolar sen dukade vi upp för fest.

Skålade och sjöng snapsvisor genom natten sen när de andra gick ut stanna jag hemma. Foten tog livet av mig.

Dagen efter kändes det bättre i min fot, haltade lite men vi tog till xanemo-stranden. Den ligger precis bakom flygplatsen så de va ganska coolt när flygen lyfte ovanför ens huvud.

Kvällen blev lugn för min del för dagen efter hade jag utflykt. Island Hopping, den där vi tar över till de andra öarna. Ger gästerna lite mer att se än bara Skiathos. När jag kom tillbaka till Skiathos gick jag till kontoret och gjorde lite kontorsarbete sen gick jag hem och bytade om.

Mötte Maria utanför bion så såg vi mamma Mia, måste säga att man fick grymt mycket känsla av att se den här. Att flera scener som är med i filmen är platser som jag varit på. Att få gåshud och klappa och sjunga genom filmen. De som jobbar på bion är inte dåliga på att ge feeling dem heller. De kommer fram och ställer sig och dansar och showar. Kommer absolut rekommendera folk att se den, för bättre än här blir den inte någonstans, de kan jag nog lova (:

Sen gick jag hem och la mig i sängen med några avsnitt av Supernatural. Vaknade imorse av att Johanna bankade på dörren. Hon ville till stranden men både jag o May Bente ville sova. Vi fick en timme till. Sen var det ju Johannas födelsedag och vi skulle försöka hålla henne hemma medan Cecilia, Cille och Dennis kom med tårta, de blev lite svårt i slutet men jag kallade på förstärkning i form av Andy, han kom ner och sjöng precis i lagom tid till att de andra tre kom. Gick in, sjöng, åt tårta och hade much trevligt.

Gick sen ner till bourtzi och badade, sen hade jag lite att göra på kontoret och kände att jag inte suttit vid datorn på länge och ville ge er en liten update så att ni vet vad jag haft för mig (;

Ikväll ska vi ut och äta för att fira Johanna sen imorgon är det åter flygplatsdag.

Horoskopet vet bäst.

- VARVA NER OCH BARA TA HAND OM DIG SJÄLV.

- Va ju i en olycka och har skadat höger benet och foten mest men även lite på andra knäet också. Buhu! Feeling like a man with a cold right now!!!

Yeay lite Sverige-känsla!

Tisdagen 24 Juli.

Hotellbesök idag och träffat lite gäster, sen har jag råkat ut för en liten olycka och nu är jag på kontoret. Ikväll är det kräftskiva och det ska ju bara bli sååå gott. Cecilia the boss har ju varit i Aten och gått in på Ikea och köpt kräftor. Sjukt gott och sjukt längesen sist (: Så det blir lite party ikväll, ledig imorgon och då blir det sovmorgon följt av stranden.

Glömt att skriva att jag äntligen slingat håret!!

- Nya modet, like an alien!

- Så det har blivit lite ljusare, kommer göra det en gång till för att få bort mer av det mörka sen får solen sköta resten. Såg bara väldigt dumt ut innan med sträck med mörkt nere och ljust uppe. Det mörka kommer dock tillbaka till vintern (om jag inte är på en solig strand) för jag trivs bäst i mörkt.

Saker jag saknar hemifrån.

Först har vi familjen på första plats helt klart.
Sen kommer följande saker ej i ordning: Vi har internetshopping och lätt tillgängligheten till H&M och nya underkläder hela tiden. Jag saknar lite de här med kändisblaskorna som veckans Nu till exempel. Godiset är inte något jag saknar jätte mycket men ändå något som kommer stå på listan för mapi att ta med ifall de kan slita sig från Sverigeland. Jag saknar min bil för den är så grymt jävla snygg! Min säng och min tv och tillgången till internet och möjligheten att ha de senaste avsnitten och filmerna på datorn all the time. Jag saknar de där runda mackorna i 5-pack från Netto när dom är så där jätte mjuka så har man bacon ost på och kunna äta sånt till frukost. Mums!

Jag saknar inte det dåliga vädret även ifall jag kan tycka att om det regnar här en dag så gör det inget, blåst gör inget heller för jag tycker de är lite varmt ibland men klagar inte!!

Snart är det dags för oss att söka oss till vinterdestinationerna också, vet inte helt vart jag vill åka men jag har ju ett omöjligt önskemål (:

Vill också krama mamma, pappa, lisette, t.o.m emil, angelika, desiree och sötaste zindy!

Måndagen 23 Juli.

Idag är en sån dag då det är många i min släkt som fyller år. Jag har min farbror, min faster och sen två av hennes barn. Lite kul ändå tycker jag, och ett stort grattis till er alla (:

Igår var tanken att vi skulle se American pie på bio efter maten men jag var för trött så kvart över elva gick jag hem. Stod i "hallen/trappan" ganska länge och roades av Andy, en engelskrep som bor isamma hus som oss. I förgår bjöd jag honom på Kalles kaviar som jag fick av några söta gäster som åkte hem i lördags. Andy var ivart fall väldigt skeptisk, "does it taste like ice cream?" haha. Dog lite så tog han pyttepytte lite på fingret och han tyckte INTE om det :p Fast tror man de ska smaka glass hade nog ingen tyckt om det när de väl smakade haha.

Varit ute på hotellen sen haft beachservice. Nu gör jag lite kontorsarbete innan jag ska gå hem. I em ska jag ut på hotellen igen. Jag hoppas förresten att ni där hemma har det bra.

Söndagen 22 Juli

Då såg man Marias fb-status och fick veta att även Leonardo DiCaprio är och hänger här. Avundsjuk, vill också se kändisar :o

Hotell hela dagen och lite kontorsarbete efter det. Nu är jag snart klar för dagen,woop woop.

Lördagen 21 Juli.

Tiden går fort när man har roligt! För nu var det lördag igen, vi har passerat mitten av Juli. Herregud ! Jag önskar fortfarande att jag får besök av mapi!! (: Fast idag kom faktiskt en kändis ner (med kändis menar jag för mig känt ansikte) och på tal om kändis så va ju Robert DeNiro och Jon Travolta här utanför med deras bamsebåt i torsdags!

Snart hem o duscha, för de är ju knappt varmt här eller så (;

Fattar trögt.

Hur mycket jag än föser bort dem kommer dem tillbaka, grrrr!!!!!

Ser ni vad jag ser?

Onsdagen 18 Juli.

Igår efter jobbet åkte vi iväg och åt mat på ett av våra hotell. Jag blev imponerad på va bra det var. Har ju varit på hotellet många gånger men inte direkt sett hur de arbetat i matsalen. Men det var riktigt proffsigt.

Sen åkte vi hem och jag lyssna på musik och gjorde vid mig. Drog sen med Johanna ut, gav Marika servicetelefonen och satt på rock and roll lite. Sen blev det vidare upp till restaurangen Lo&La för att Ving satt där och åt. Vidare till Bob's bar som hade karaoke. Sjöng lite. Sen blev det Marlyns och efter det BBC och Kaluha men jag gick hem, hur trött som helst.

Imorse var jag också trött. Sov till 9 sen gick jag och hämtade servicetelefonen i hamnen, träffade Maria på vägen och sen köpte jag en macka och en nypressad apelsinjuice på Igloo och nu sitter jag på kontoret.

Igår fick jag en feeling av att jag växt som person, för så jag agerade igår hade jag garanterat inte gjort för 2 månader sen. Och det känns super, man vill märka skillnaden och personlig utveckling vill jag ha.

Tisdagen 17 Juli.

Goddagens!

Igårkväll åt vi kinamat, nudlar med kyckling mums! På kvällen tittade jag lite på tvn och somna till det. Vakna och det var tecknat på tv, synd de va på grekiska. Jag förstod ju inte mycket ..

Det är en extremt härlig dag här idag, vet ni varför? Det blåser väldigt skönt! Varit ute på hotellen idag också, och i em har vi lite möte och sen teamaktivitet. Så det är en bra dag, dessutom lyckats tugga i mig nästan en halv baguette under dagen vilket nog underlättar lite (;

Måndag 16 Juli.

Uh jag är i stort behov av mat nu känner jag. Borde kanske lägga mer tanke på att äta än de jag gjort de sista dagarna. Men ja. Varit ute på hotellen under dagen och i eftermiddag har det varit kontorsarbete och strax ska jag iväg till kvälls hotellen. Sen avslutar jag kvällen och går hem och äter dagens första måltid :o

Söndagen 15 Juli.

Då har jag fått träffa nya människor idag. Har varit runt med bilen på hotellen idag. Så tiden har sprungit iväg, suttit på kontoret sen jag kom tillbaka från HS. Haft ett litet möte med vår AM och nu väntar jag in en annan kontorsperson som ska hjälpa mig med mina kvarvarande frågetecken. Sen känner jag att jag är klar för idag.

Måste äta mat också, ifs tryckt i mig hur mycket gott & blandat som helst Oops.

Lördagen 14 Juli.

En tanke går ut till min morfar för att han fyller år idag, stort grattis! Hurra hurra (:

Har varit lite offline nu de sista dagarna för att jag inte haft tillgång till internet, tror dock inte Dennis har rätt i sina ord han sa under mina första veckor. Att man som reseledare blir av med internet beroendet. Jag känner mig mindre familjesjuk om jag kan ha lite halv kontakt via datorn. Eller skriva hur jag har det så de vet att jag lever (:

Så min vecka:
Torsdag -  Då hade jag utflykt med ett gäng danskar & norskar, det gick hur bra som helst fast jag var svensk (: Sen på kvällen gick vi ut och åt, träffade vår AM som vi hade på besök. Sen tog jag emot min bästa vän servicetelefonen, det är konstigt egentligen hur det är så lätt för mig att prata i telefon är det är buisness men inte privat. Fast ja, är det arbetsrelaterat så finns det ju något bakom. Är det privat kanske man ringer för att ringa. Fast å andra sidan, problem att ringa o prata med familjen har jag inte heller. De blir ingen pinsam tystnad med dem.

I fredag började jag med allt arbete inför flygplats dagen. Kom dock inte så långt innan vi hade lite teamaktivitet. Vi åkte ut med segelbåt, för det är en ny utfykt vi har, som vi skulle åka med för att se vad det var. Var väldigt trevligt fast jag hade servicetelefonen och var på spänn för attden skulle ringa hela tiden. Vi hoppade i havet efter maten, fick inte kamp och på vägen hem spelade vi lite yatzy och jag vann över Dennis när vi spela en runda själv. Stolt! Förlorade dock i fyra-i-rad mot Cecilia, två gånger-i-rad (; hahah.

När vi kom tillbaka hade jag mycket att göra, men det funkade ganska bra tills kopiatorn la av. Den ville liksom inte mer. Gavupp! Sen ringde telefonen till natt-tid sen blev den tyst och jag kunde sova. Vaknade av att Johanna knacka på dörren för hon behövde nyckeln till the workshop!

Jag har spenderat hela min dag i hamnen, tagit i mot gäster, skickat dem med bussar - båtar osv. Hann äta några tuggor tonfisksallad sen sprang jag runt. Fick en himla migrän på eftermiddagen. Drack Cola - Vatten och fick två huvudvärkstabletter och de va jag glad över för sen gick det över och jag kunde jobba utan smärta. Gjorde allt arbete från telefonen som ringt sen mötte jag de andra inför city walken men kunde gå tillbaka till kontoret då det enbart behövdes 3 guider.

Nu gör jag lite kontorsarbete men tänkte snart gå hem. Varit en väldigt väldigt lång dag känns det som, plus jag tror magen behöver mat trots att jag inte ä hungrig men jag har inte ätit någonting förutom några tuggor av den där tonfisksalladen vid 12. Oj!

Vill avsluta med att säga att jag fortfarande är glad över vart jag är just nu. Hur mitt liv blivit, för fortsätter det så här så kommer jag inte känna någon ånger i framtiden för jag har fått se och varit med om mycket i mitt liv och det är jag både glad och stolt över.
I love walking in my shoes, and when i dont i take them off.

Troulos beach.

Onsdagen 11 Juli.

Igårkväll hade vi lite teamaktivitet och åkte till koukounaries stranden och gjorde ett test dyk. Jag och Marika var de enda som aldrig testat på att dyka så det blev dykning vid stranden och ej från båt. Att gå från deras dykningsbod till stranden med en tank på ryggen som vägde 12kg var inte de lättaste, glömde typ att andas ibland , jag e ju lite liten och inte så stark (; haha.

Väl i vattnet så gick det hur bra som helst. Simmade runt där under vattnet och hittade en sjöstjärna som jag aldrig tog vilket jag ångrade i efterhand. Hade ju varit min alldeles egna fångst annars ju (; höhö. Nej men det var en riktigt härlig känsla att simma där bland fiskarna så nära botten och inte behöva gå upp till ytan för att ta luft hela tiden. Så jag vill lätt testa på att dyka igen och från båt den gången (:

Sen blev det en lugn kväll, jag kollade lite serier och sen släckte jag ner datorn och startade min tv och följde serierna där istället. Sovit lite dåligt inatt så min sovmorgon blev lagom lång. Sen har jag varit och fixat med att hämta tvätten, gick lite på stan men de va ju så varmt så jag gav upp ganska snabbt. Diskat upp de som låg i vasken och sen läst några kapitel ur min nya konstiga bok.

Sitter på kontoret i hop om att mami skulle va på skype för att testa de för första gången men ser inte ut att bli så. Har iaf fått skrivit ut lite papper som jag behöver till imorgon när jag har utflykt.

Tisdagen 10 Juli.

Efter att jag åkt på hotellen igårkväll så stack jag hem och gjorde mig klar på typ 20 minuter. Sen var vi bort bjudna på middag så det blev en mycket trevlig kväll. Avslutade med två drinkar på rock n roll sen gick vi hem.

Idag har jag varit ledig och det första jag gjorde var att dra ner solskyddet för balkongen så det är helt bäck svart i rummet, sov ganska länge för jag hade sånna där drömmar man ville fortsätta drömma men tillslut slutade jag snooza, drog upp och ljuset slog mot väggarna. Låg sen och kollade lite NCIS.

Gick ut och lämnade tvätt på tvätteriet som jag inte fick gjort sist för jag nog var för lat? Sen har jag stor handlat, diskat, lagat middag och kollat lite mer serier och läst.

Nu sitter jag på kontoret för att vi ska ha teamaktivitet, dock har Cille åkt hem på semester till DK och May Bente har sin käraste här så det blir inte fullt fräs men kommer nog bli kul. Vi ska ut till dyk centret och få ett introduktionsdyk (: Bara rätt att få klaustrofobi i dräckten, känns som den ska va extremt tight. Jag kan ju inte sova i en stängd sovsäck så .. Bada ska vi väl iallafall göra.

Imorgon är jag också ledig sen på torsdag har jag utflykt sen är det fredag och lite teamaktivitet och kontorsarbete sen är det redan lördag och flygplatsdag igen!

Måndagen 9 Juli.

Godmorgon alla glada! Schema ändring så istället för att ligga och sova så sitter jag nu i flygplatsuniformen på kontoret och gör mig redo för Stavanger. Ska på depature transfer om mindre än en halv timme sen är det invänta ett flyg och sen arrival transfer. I eftermiddag blir det en runda på hotellen och sen ikväll ska vi ut och äta middag.

Ikväll ska vi se denna på utebion!

Tycker det är lite lyx att ha en öppen bio. Att kolla på film direkt under stjärnorna. Super mysigt!

Lite random bilder från min tid här.

- Utsikt på vägen upp till "mamma Mia kyrkan".

- Skopelos hamn in the night.

- Romantiken spred sig när jag och May Bente åkte runt på grannöarna.

- Jag och Emma på rock and roll.

- När vi åkte runt ön såg vi små parkbänkar, va romantiskt att sitta här vid solnedgång.

Söndagen 8 Juli.

Ledig igår men jag kom inte längre än att jag gjorde vid mig och sen ut i hallen mellan våra lägenheten sen var jag liksom för trött för att gå ut. Drinken jag och Maria skulle ta får vi ta en annan kväll. Jag la mig och läste några sidor i min bok som snart är färdig läst sen somnade jag till Mission Impossible Ghost Protocol.

Känner att jag har lite hem trevligt nu när jag ställt upp alla mina böcker på hyllan ovanför sängen.
- De flesta böckerna är på engelska eftersom de är de jag hittar på hotellen.

Sen stod jag och lagade middag igår mellan Flygplatsen och City Walken. Körde en pasta röra och jag är ganska grym på de här med pasta. De är väl i princip det enda jag orkar lägga manken till. Middag ska gå fort , speciellt i de kök jag har nu (; hehe.

- Saknar dock lite kryddor för just nu har jag bara salt & vitpeppar på hyllan (och köttbuljong) men får väl snart införskaffa lite andra kryddor också.

Annars gör jag inte så mycket, idag är jag som sagt ledig så jag ska städa lite, tvätta lite och just nu sitter jag på kontoret för jag har lite saker att lämna in eftersom jag är ledig imorgon också.

Hoppas att ni har det bra där hemma, hörde att solen tittade fram i OD iaf (:

Vårt lilla team på Skiathos!

Lördagen 7Juli.

Igår var jag ledig så i torsdagskväll gick jag ut med Marthe och Maria, förfestade hos Maria till 2 sen gick vi till nattklubbarna. Jag var inte så jätte mycket på för jag var så trött men halv fyra klarade vi, sen gick vi hem.

Marika ringde mig vid elva och frågade om jag skulle med till banana beach så jag gick upp och gjorde mig redo för en dag på stranden, en timme senare plockade hon upp mig i hamnen och vi åkte mot banana beach. Låg och läste lite, drack en öl, badade lite och senare på eftermiddagen blev det ett ganska bra drag på stranden. Man kan säga att det är en liten partystrand och fullt med ungdomar. Så ja det passar väl utmärkt på semestern?

Vid 6 åkte jag därifrån tillsammans med May Bente som kommit och joinat oss lite senare. Hann med bussen precis, fick springa lite så hoppade vi på. Gick hem och tog en dusch, kändes som man hade med sig halva stranden hem. Sen låg jag och pratade med min älskade lilla familj i nästan en timme.

Hann inte mycket mer än att lägga på innan telefonen ringde igen. Johanna ville låna min spis eftersom att hennes är kass, och frågade om jag också ville ha mat. Efter en tvekan sa jag ja, kom sen på att jag inte ätit sen jag va på stranden och Johanna är väldigt duktig på att laga mat så vi åt pasta. Kollade typ halva mirror mirror (askungen) filmen sen höll vi på att somna. Sa godnatt sen somnade jag ganska fort.

Idag har vi haft flygplats dag, så som alla lördagar här ser ut. Så har haft fullt upp men jag kom ju tillbaka ganska tidigt idag, sen har vi flyttat fram vårt IM möte en timme så känns som man hinner både äta och köra en liten siesta (powernap) innan det är dags för att gå city walken ikväll.

Om det är någon som undrar, så har jag det väldigt bra här. Det har bara varit lite tufft med saker som hänt på plan där jag inte kan göra någonting åt. Heller ingenting jag tar här men de har absolut ingenting med jobbet och heller ingenting med hemlängtan att göra. Jag har varit hemifrån förut och jag klarar den biten, de är bara svårt att va långt ifrån när det händer saker och man vill va nära. Eller då man bara behöver en kram. Därför är jag oerhört tacksam för att jag är just här, för jag har toppen kollegor som bara är så underbara, och som ger kramar!

Annars är det super, hörde igår att de skulle va 42 grader här idag. De är de säkert så som svetten runnit i huvudet på en när man suttit på transfer bussen. Kan inte säga att man känner sig fräsch men what to do. Alla ser typ likadana ut så jag är inte direkt mer speciell än någon annan (;

Go kväll!

Då är kvällen kommen och jag är färdig med besöken på våra hotell och har gjort färdigt min ekonomibit så nu väntar jag bara in de andra sen ska jag hem och duscha, koka lite pasta och sen gå hem till Maria och för drinka lite sen blir det utgång. Håller tummarna att jag plus alkohol kan gå hand i hand ikväll.

Torsdagen 5 Juli.

Idag har jag varit en jävel på att köra bil. Wroom wroom. Så har varit och hälsat på mina gäster på hotellen och nu har jag lite em sysslor innan jag ska iväg till hotellen igen. Imorgon är jag ledig, så det blir sovmorgon och sen stranden.

Todalo.

Va är detta för nått?

- Haha!!

Godkväll!

Nu har jag suttit på kontoret ganska länge. Jag har väl känt att jag behövt lite mer tid vid internet. Fyllt på mitt svenska kontantkort för att kunna hålla kontakt med de där hemma. Skaffat mig skype också så att jag ska kunna ha bättre kontakt (och GRATIS) med dem där hemma.

Jag har lite svårt att skriva just nu för det känns som jag inte ska trycka ner stämningen men samtidigt vill jag bara skriva. Så jag får helt enkelt gå hem och ta fram min såkallade dagbok och skriva av mig. Sova några timmar sen är det hotellen hela dagen imorgon.

Sen har jag några lediga dagar framför mig vilket kanske sitter väldigt bra just nu. Allting är en röra, och inte en god skagenröra att ha på mackan.

Jag har ute-boende.

- Och jag gillar inte ens katter :S

Onsdagen 4 Juli.

Idag har jag varit på tur med May Bente, vi har kört runt på hela ön för att ha lättare för att berätta vad som finns att se och göra runt omkring på ön. Hann med ett litet dopp också sen avslutade vi vår dag med en tonfisksallad på El Greco. Gick sen hem och la mig, kände mig helt plötsligt helt tung och powernapa en halv timme innan jag gick till kontoret.

- Vi hade visst tid att hoppa lite också, hehe.

Fixat med att skicka in min deklaration IGEN då det blivit något fel förut så dom ej fått den. Konstigt, jag som skickade in min väldigt fort och gjorde min klar långt innan jag hjälpte min lillebror med hans. Jaja, va gör det egentligen inga pengar som ska göras av med nu ändå.

Återigen sitter jag som en hök över telefonen. Väntan är ibland extremt jobbigt.

Så var det den här gången,

när jag var i Thailand och snorklade.

Tisdagen 3 April.

Går runt med en liten klump i magen idag. Stirrar mig blind på mobiltelefonen. Skjuter undan tankarna och lägger energin på att få benen att ta sig framåt. Slängt i mig lite pasta idag, gott var det. Koka pastan i vatten med köttbuljong. Lägg upp pastan på tallrik, en klick smör, en klick philadelphia ost och lite ketchup, woala så har man pasta med en tomatsås, typ!

Snart har vi ett litet möte, sen ska vi ut och äta ikväll så det är hur fortsättningen av min dag ser ut.

Några få bilder från team dagen.

Måndagen 2 Juli.

Alltså ni är fan dumma i huvudet. Vissa av er iallafall. För det var ju gud så många som skulle läsa vad jag skrivit när jag mådde dåligt. Bryr ni inte er när jag är glad och har det bra så behöver inte inte sticka näsan i mina tårar heller.

Var lite nere igår, kunde väl i princip inte sluta gråta men sen tog jag modet till mig och ringde hem. Måste säga att efter det samtalet så mådde jag bättre än jag gjort på flera dagar. Måste säga att min familj får mig att må så himla bra, jag hoppas verkligen verkligen !!

Idag då:
Jag gillar att se andra glada, speciellt om jag kunnat ha ett litet finger med i spelet. Fick en kram idag, av en man som fyllde 50år. Tihi.!

Sen har jag gått runt bland hotellen idag, lättare att gå bara med sig själv än att konka på cykeln också. Men imorgon blir jag lat igen för då kommer jag att ha en scooter (;

Ikväll ska vi ut och äta och sen blir klockan mycket och då ska lilla My sova!

En dålig nyhet kommer sällan ensam.

Eller det är inte så de sägs? Just nu hade jag ju helst av allt bara varit hemma. För att jag också skulle få lov att krama dig, ligga med tårarna rinnandes längst mina kinder och ner på dig. Men jag kan inte vara självisk och säga vänta tills jag kommer hem för vem vet när det blir. Och hur dåligt hon mår. Så istället får jag låta tårarna rinna ner längst mina kinder och torka av dom på mina shorts.

Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.