Onsdagen 28 Juni.

Efter en helg i Skåne är jag tillbaka i vardagen igen. Tillbaka på jobbet. Tillbaka med teamet. Kört två kvällspass och idag gjordes första av 3 dagspass. Sen är det helg och det nalkas fest hos joni följt av utgång och på söndag ska jag fixa naglarna igen.

Nu ska jag bara chilla efter min jobbiga cykeltur hem från jobbet. Mina ben är spagetti och jag känner mig verkligen skit otränad. Blir dock cykel till jobbet imorgon å. Måste ju sätta igång med träningen.

Lördagen 24 Juni.

Igår blev det midsommarfirande hos lillebror och Hillevi. Jag vågade vägra regnet och tog på mig långklänningen som jag köpte sist jag var nere i Skåne. Den fångas inte lätt på en selfie men den är väldigt fin! :)

Det blev en trevlig kväll hos dem och för en gångs skull var det inte jag som avslutade först. Blev en hel del shots under kvällen och sour fisk cola påminner on calippo glassen och smakar inte sprit så den är god och lite farlig.

Idag har jag sovit länge och jag vaknade upp utan baksmälla, jag har dock inte aktiverat mig så mycket idag. Det är skönt att bara va. Ikväll blir det en lugn kväll i soffan med familjen.

Onsdagen 21 Juni.

Jag undrar var sommaren tagit vägen eftersom juni typ är slut snart. Jag tycker det är lite skrämmande hur fort tiden går och vad lite man hinner med. Hur hann man när man gick i skolan? Jag menar jag fick ju i skolan åtta timmar om dagen och hade bussresa på kanske 30 min enkel väg. Ändå kändes det som man hann så mycket mer då. Eller är det att man orkade mer och faktiskt aktiverade sig mer då.

Igår hade jag iaf en trevlig kväll med Emma på O'Learys där vi käkade god mat, snackade massa skit och tog två glas alkohol. Är ju bara tisdag en dag i veckan så man får väl passa på ;)

Arbetsveckan är snart slut, bara några timmar imorgon också sen tar jag helg. Larmet är ställt med snooze fram till 6:35, kläderna är framtagna (ja jag är en sån person som inte har tid att leta kläder på morgonen utan hellre sover lite längre) och nu ska jag läsa några sidor i boken Svek av Karin Alvtegen sen är det dags att ta mig till drömmarnas land.

Godnatt.

Dags för mig att lägga mobilen åt sidan och blunda i några timmar. Kommer låta persiennerna vara enbart för jag då kanske vaknar pigg om några timmar tack vare ljuset.

Annars började jag min lördag med att tvätta, sen spenderade jag de första vakna timmarna av dagen ute på balkongen med näsan i boken. Nu är den utläst och kan följa med tillbaka till Skåne och mammas bokhylla.

Annars har jag inte gjort så mycket mer än diskat och dragit dammsugaren över golven samt bäddat rent sängen, så otroligt skönt att lägga sig i sängen med nya sängkläder.

Torsdagen 15 Juni.

En hel vecka har flugit förbi sedan sist. Och i fredags kom Emma och hämtade mig sen åkte vi till restaurang Skönsmon och åt god mat, följde med upp till Emma och hon har ju fått så hemtrevligt. Efter en kort visit åkte vi hem till mig en stund.

På lördagen var nog tanken mest chill under dagen. Sen på eftermiddagen kom Emma och vi åkte iväg och handlade lite sen dog vi hem till henne. Emma började laga mat och jag korkade upp bubbel flaskan. Drack och käkade god mat, blev en liten förfest hos Emma innan vi gick ner på stan. Blev även denna gång ett besök på Invito där vi tog vars en lemon pie drink. Sen gick vi vidare till menaceriet och drack ytterligare drinkar. Det hann inte bli allt för sent innan vi avrundade och gick hem. Och ja jag gick faktiskt hem, vilket inte är jätte ofta att jag gör efter utgång.

På söndagen blev det bara en lugn dag i min ensamhet, lite vad jag faktiskt behövde kände jag.

Sen var det måndag och åter jobb. Arbetsdagarna har gått in i varandra känner jag. Full rulle och tiden har liksom inte stått still, fast det gör den ju aldrig.

Igår efter jobbet blev det en lite aw med de andra teamledarna och vår chef. Åt god mat och vädret var hur härligt som helst.

- jag tog känguru med wokade grönsaker, rödvinssås och potatisgratäng och en bea. Hur bra som helst.

Idag cyklade jag till jobbet för andra gången denna vecka. Det går så himla fort ner till jobbet eftersom det är ganska mycket nerförsbacke dit, sen är det ju desto jobbigare på vägen hem eftersom det då självklarhet är mycket uppförsbacke. Men jag klarar faktiskt backen upp till mig nu. Ja jag får ställa mig upp typ, men de går. Sen är dock benen som spagetti och jag håller på att dö för att konditionen är sämst. Så cykla det ska jag fortsätta med så mycket som möjligt. Imorgon blir det dock promenad till jobbet och bussen hem eftersom jag måste inom ICA efter jobbet.

Nej sova kanske..

Fredagen 9 Juni.

Blev sovmorgon till elva idag. Hoppade direkt in i duschen, klädde mig och tog äntligen tag i att få cykeln till cykel-Nisse. Han pumpade luft i däcken och tog in cykeln och där efter sa han att ha koll på däcken över helgen annars får jag komma tillbaka. Asså vilken skillnad det gör att ha fullt med luft i däcken. De var inte ens jobbigt att cykla upp för första backen på vägen  hem sen. Så jäkla skönt. Äntligen kan jag cykla igen, inga fler busskort förrän till hösten/vintern.

Efter mitt besök hos cykel-Nisse trampade jag vidare på cykeln ner till Polisstationen för att hämta mitt pass. Sen tog jag mig upp för första backen och jag tog mig nästan upp för hela backen vid mig också. Strongt jobbat med tanke på att de är nästan två år sedan jag cyklade. Kan dock erkänna att jag trodde jag skulle dö med spagettibenen sen när jag kom hem. Så dålig kondition och så törstig haha.

Kröp ner i soffan när jag kom hem och de blev näsan i boken sen slog jag igång Beauty and the beast. Lite senare kom Emma hit och hämtade mig, vi åkte iväg och käkade mat. Blev ett besök hos Emma också, hon har fått så mysigt i sin lägenhet nu. Efter ett kort besök hos henne åkte vi hem till mig igen.

Nu är jag ensam och tänkte inte göra så mycket mer idag. Jag ska nog fortsätta läsa. Jag har kommit in i min sån period då jag kan läsa deckare efter deckare. Älskar deckare och de flesta jag läser är svenska författare som utspelar sig här i Sverige. Bra underhållning.

Torsdagen 8 Juni.

Eftersom jag vill bara både aktiv och spara pengar har jag inte skaffat något nytt busskort denna månad och det blev promenad både till och från jobbet idag, skönt. Trots lite halv dåligt väder imorse.

En arbetsdag som sprang iväg som så många gånger förut. Lite möte och en hel del administration och planeringar. Hämtade ett paket på pressbyrån efter jobbet och sen gick jag som sagt hem. Röra på sig ska ju vara bra.

Jag har dock inte gjort så mycket aktiviteter sedan  jag kom hem. Läst och tittat på tv. Det är "fredag" för mig idag men jag kommer ändå köra en lugn kväll med deckaren i högsta hugg.

Tre dagars helg och ett nytt besök på polisstationen borde göras imorgon, hämta mitt pass. Längtar så efter vår utomlandsresa, jag som älskar värme och sol.

Onsdagen 7 Juni.

Jaha då var verkligheten i fatt en igen. Somnade nog ändå ganska sent inatt och sen vaknade jag upp både vid fyra och vid sex tiden sen vad de bara att gå upp när första larmet ringde. Snooza hade jag ju redan gjort hela natten kändes det som.

Utbildning hela dagen och det var en rolig dag. Lite trött i huvudet var jag innan dagen var slut, men en hel del skratt blev det. En trevlig lunch på Bim. Och efter jobbet gick jag och hämtade ut ett paket därefter blev det ett besök på ICA innan jag tog bussen hem.

Hemma tog jag tag i resväskan, tog bra ur det roligaste igår när jag kom hem så idag fick jag ta ut resten. En otrolig röra i vardagsrummet och idag klarar inte riktigt de. Fått diskat de nya glasen och kopparna också. Ätit mat, tittat på tv och bara varit själv.

Ett dags pass imorgon också sen är det helg igen. Tre dagar ledigt ska bli ganska skönt. Och planerna är oklara. Jag skulle helst av allt bara ligga på soffan hela dagarna, samtidigt känner jag ett stort behov av att rensa garderoberna för jag fortfarande inte fått tummarna loss att göra det. Vill ju inte slänga något därför skjuter jag upp de hela tiden. "ja men jag kanske använder det sen" som det brukar låta.

Aja nu har jag avslutat kvällen med måndagens avsnitt av Sveriges modigaste samt två avsnitt av lyxfällan. Nu ska jag somna till ljudet av regnet som hörs mot fönster lite då och då. Hoppas vädret vänder till imorgon bitti, jag som skulle gå till jobbet.

Tisdagen 6 Juni.

Imorse väckte mamma mig när hon skulle köra till jobbet, hon var ju tvungen att säga hejdå eftersom jag skulle åka hem igen innan hon slutade jobba.

Vädret har varit bra nere i Skåne, men det har blåst ganska mycket så det blev inget solande för min del idag. Blev läsning istället och lite mobilspel. Åt tidig middag, fick sällskap av lillebror och Hillevi eftersom dem träffat syrran på ICA som berättade att jag åkte hem tidigt. Bra för jag hade missat att säga ifrån.

Kom iväg till flygplatsen lite försent vilket gjorde mig sist att checka in, sist genom säkerhetskontrollen samt sist in på planet. Jag till och med sprang in i flygplanet. Inte för det egentligen behövts eftersom flertalet personer fortfarande gick till sina platser men är man sist så skyndar man sig ändå lite.

Mellanlandning I Arlanda som alltid och denna gång blev det tre timmar, drygt måste jag erkänna. Väl i Sundsvall igen tog det ett tag för min väska kom och jag nojade självklart att väskan skulle kommit bort igen (trots jag såg den innan den lastades på flyget i Stockholm). Tillslut kom väskan och jag kunde leta upp min taxi för hemfärd.

Väl hemma har jag packat upp en del av mina saker, men nu är jag trött så nu ska jag bädda ner mig själv i min säng. Så skönt att sova i sin egen säng igen. Saknat min säng och mina kuddar :)

Måndagen 5 Juni.

Idag har solen tittar fram så jag har passat på att spendera någon timme i solen. Sen har jag mest tagit det lugnt. Nu på eftermiddagen hämtade jag hit syrran så har vi käkat mat och nu är jag som vanligt helt slut och kommer nog inte göra så mycket mer idag. En lugn kväll med familjen.

Söndagen 4 Juni.

Imorse blev ser en rejäl sovmorgon, klockan elva gick jag ur sängen och gick direkt in i duschen och vaknade till liv. Blev lite kvalitets tid med familjen en stund, lite lunch sen åkte vi och hälsade på morfar. Blev lite valp mys och sen åkte vi hem och käkade middag.

Haft ont i huvudet idag så blev lite vila middag sen åkte jag hem till brorsan och Hillevi. Hjälpt Hillevi med att färga håret och nu blir det Wallander på tv. Blir nog en ganska lugn och tidig kväll. Jag hoppas klart på fint väder imorgon så jag kan få lite sol, men tror dem lovat regn tyvärr.

Lördagen 3 Juni.

Ännu en tidig morgon. Mamma väckte mig vid halv sex, jag snoozade vidare i tio minuter sen gick jag upp och drog på mig kläder och hoppade in i bilen och åkte upp till Ullared med familjen och Hillevi (ja hon räknas klart också till familjen).

Det blev en ganska lång dag på Ullared kan jag tror aldrig jag tagit så god tid på mig förut. Hittade en hel del grejer att fylla vagnen med. Blev dock inte så dyrt som jag trodde och de är ju positivt.

Väl hemma sen på senare eftermiddag hade min resväska hittat hem till huset, lillebror hade fått möta upp dom och ta emot väskan. Känns skönt att ha tillbaka den igen.

Grillen startades och jag dukade upp där ute på altanen. Åt mat med hela familjen och även Emil och Hillevi joinade oss. Efter maten tog jag fram en flaska bubbel och spelet mouthguard Challenge  kom ut på bordet. De var ett riktigt roligt spel och de blev såklart en hel del skratt. Mycket trevlig kväll blev det.

Nu är jag placerad i soffan och tittar på film men även jag ska snart hångla upp kudden för jag är helt slut och det har inte blivit mycket sömn de senaste två dygnen.

Fredagen 2 Juni.

Så igår körde jag mitt sista arbetspass denna vecka. Fullt upp hela vägen till stängning sen tog jag bussen hem. Packade väskan och la mig i sängen vid halv ett. Larmet hade jag ställt redan på tio i fem. Kan säga att jag vaknat så många gånger under natten så de har bara känts som en snooze fest.

När första larmet ringde gav jag upp sömnen, behövde inte snooza mer. Gick upp ur sängen och gjorde mig redo. Gick ut och väntade på taxin. Flyget ner till Stockholm gick fort, när jag landade hann jag inget annat än gå över på andra sidan för att direkt hoppa in på nya flyget. Magkänslan sa mig något som jag valde att skjuta åt sidan. Flyget ner var jag så trött så jag somnade till lite. När jag sen landade i Ängelholm och hälsat på pappa och Angelika stod jag och väntade på min väska. När samma grå väska åkt förbi tre gånger fick jag ge upp och gå och anmäla att jag inte fått min resväska med mig från Stockholm. Magkänslan hade alltså rätt. Gjort en anmälan så har jag tur kommer de ner nu under eftermiddagen och dem kommer hit med väskan.

Nu är jag helt slut i huvudet och tänkte sova lite på soffan hemma hos mamma o pappa. Ikväll blir det tacos och imorgon ska vi till Ullared ;) me like. Kvalitetstid med familjen är någonting jag uppskattar så mycket mer sedan jag flyttade hemifrån, jag tror mina små syskon som flyttat hemifrån känner samma sak.

Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.