Dagens skrivpuff!

Skriv om en beundransvärd person.

För att vara beundransvärd behövs inte glitter & glamour.
Inte heller behöver ens ansikte synas i tidningen varje dag.
Man behöver inte ha en röst som Whitney Housten,
inte heller behöver man vara rockare som Marilyn Manson.
Det räcker att man kan spela gitarr & sjunga som en Svensson (;

Annat som behövs är att man öppnar någons ögon,
kanske man bara behöver finnas till hands.
Det finns två personer som varit där för mig sen jag var liten,
men jag har alltid varit 'pappas flicka' ,
detta innebär också att jag beundrar han lite extra.

Han, min pappa, har sämst humor.se
Han är en man som är lika envis som en åsna.
Han ger en hjälpande hand när min bil är sönder,
han fanns där och pushade mig att inte åka hem från min resa,
när det tuffade till sig & när jag hade hemlängtan.

Han är ganska bra min pappa,
dessutom kan han laga mat.
En sådan pappa tycker jag alla borde få,
och det beundrar jag honom för.


Kommentarer
Postat av: Sagosessa

Mmm, kärleken/beundran till den egna föräldern är fin. Tror överlag (eller pratar jag bara om mig själv?) att vi är för dåliga på att berätta för våra nära och kära att vi älskar dem och beundrar dem. Det finns där, oskrivet på något sätt. Låt din pappa få läsa vad du skrivit om honom!

2009-08-11 @ 09:26:54
URL: http://sagosessa.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Du har väl berättat det för din pappa?

2009-08-11 @ 20:43:33
URL: http://livetmedleran.blogg.se/skrivetileran

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0