Har varit barnvakt idag.



Klockan sju imorse ringde min mobil och jag ställde mig och stängde av larmet och sen tänkte jag "ehm vad ska jag göra nu?". Allt för att mami inte hade sagt något när hon åkte till jobbet (vad jag mindes)..

Sen förstod jag ju och gjorde vid mig o satt och väntade på att klockan skulle närma sig halv åtta sen gick jag över till grannen och så prata lite med Håkan innan han begav sig iväg, fixa lite frukost åt Emmelie sen tittade vi på tv, lekte med leksakerna och spela lite instrument tills hon blev jätte trött så jag fick lägga henne..

Sen kom Håkan inte långt efter det så gick jag hem igen.

Skulle raka vägen i säng för jag inte hunnit sova mer än tre timmar eller så, men gick inte så bra för jag somnade ändå inte direkt och sen ringde mami och jag tackade henne fint för att hon glömt väcka mig. Men det hade hon klart, hon hade kommit in och frågat om larmet va ställt o grejer, vilket jag absolut inte hade något minne av. Aja la på sen somnade jag om. Sov bort hela dagen som vanligt för lite innan tre kom jag upp :S Ångest på detta nu alltså!

Hade precis ett kort besök av Jennie och Emmeli, men dom gick hem igen. Jag är fortf. helt trött i huvudet och lär väl va tills inatt sen kan jag inte sova. BAH!! Börjar bli en aning jobbigt nu.. igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0