Dagens skrivpuff.

Idagens skrivpuff ska man skriva om att äga, och även denna kommer bli verklighetsbaserad.

När jag var liten och sålde jultidningar så skulle jag in till grannen.
På något sätt kom vi in på samtalet att äga någon.
Han hade en katt som kom och gick när den själv ville för han sa att den skulle få vara fri.
Även ett djur har sina rättigheter tycker jag, även om dom inte kan prata så att vi förstår.

Och det här med förhållande 'han är min, rör du så dör du'.
Det är ju bara så himla löjligt, en människa kan aldrig bli någon annans än sin egen.
I ett förhållande kanske man tillhör varandra på ett plan, men man äger aldrig varandra.
En sak går att äga efter man köpt den i en affär, men en människa är alltid fri.

Blev inte lika bra idag, men får funka ändå (:


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag tycker att den här blev minst lika bra som igår. Du har ju alldeles rätt! Man kan inte äga en människa. Man kan älska en människa! Klokt!

Kram

Cissi

2009-03-10 @ 08:54:05
URL: http://cissi0224.blogspot.com/
Postat av: margareta

Jag tycker också om dina tankar för idag!

2009-03-10 @ 16:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0