The tail of Despereaux!



En animerad film för barn, men innerst inne är jag ju en liten flicka så ingen skada skedd (;
Filmen handlar om en liten söt mus med stora öron som inte riktigt passar in i muslivet för han är inte rädd för saker han borde vara.

En dag tar hans store bror honom till bibleoteket på slottet för att han ska äta lite böcker men istället läser han sagan om en prinsessa som behöver räddas från sitt fångeskap och Despereaux blir helt till sig och hans föräldrar blir mer och mer oroliga för hans beteende. Det är inte normalt.
Despereaux träffar prinsessan i slottet en dag och det blir droppen och han blir utvisad från musvärlden och träffar istället en godhjärtad råtta och tillsammans ska dom rädda prinsessan och kungariket som ligger i sorg.

En ganska så söt film faktiskt, tjänsteflickan som jobbade på kungaslottet hade väl samma dröm som vilken annan liten flicka i världen att få vara prinsessa. Musen med det stora hjärtat och modet som ställde frågan 'Är du man eller mus'.
Även om den var fylld med allt de dära och såklart dom där onda parterna så tyckte jag den var värd tre utav fem blööbies (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0