Back for a second.

Innan idag fick jag en tillbaka blick.

Jag såg mig själv gå på den snöiga marken, koncentrerade mig för att inte trilla. Med händerna i vantar och öronen skyddade av mössan, räknade tiden framåt, planerade så jag skulle hinna med. Såg dörren, akta mig för vattnet som droppade ner längst stuprännan. Öppnade dörren och såg alla blickar, gick fram och betalade min tid, satte mig på en stol och startade internet..

En vardaglighandling när jag var i Bg, när jag väl hittade internetcaféet blev det ett måste att försöka ha dagligkontakt med nära & kära. Hemlängtan var stor, men jag var kvar där hela tiden ändå. Även fast jag kände mig minst på jorden..

minnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0