Jullängtan.

Den har jag haft länge, och det har absolut ingenting med julklapparna att göra. Utan för att julen är väl i princip den tiden då familjen verkligen är samlad. Gemenskapen. Plus att detta året så jobbar inte mamma vilket hon alltid brukar göra så det är ett stort plus.  Jag längtar till julen. Sitta och äta god mat. Dryga framför Kalle och bara vänta tills julklappsutdelningen är för att sedan kränga massor med julgodis och gröt!

Att få ha familjen nära, att få äta none-stop och sen få överraskningar. Jodå, julen är en bra tid på året (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0