Något gott i kalla stunder.


Dricker dock inte detta nu, det var väl en morgon efter jobbet I think. Vill påpeka att jag nog inte vill ha mer snö just nu. Så jobbigt att dra av all snö från bilen varje gång man ska köra någonstans. Och hur vägarna blir så dåligt plogade, som vägen mellan Bälinge & Åsljunga, kan tro plogbilarna inte vågar sig in där för sååå dåligt plogat var det. Körde som en snigel till jobbet i fredags.

Annat är att man kommer tröttna på snön om det fortsätter såhär. Menar vintern varar till mars-april, snömässigt iallafall. Sen kommer det till berg-och-dal-bane tempen som just nu är nära noll vilket betyder att eldningen i huset gjort susen och det är alldeles för varmt på rummet. Puh, aldrig nöjd va det va?

Nej jag har dipp i kylen så jag är glad, orkade inte köra och handla igår så fick bli idag istället eftersom jag behövde handla hem lite dricka och frukt till jobbveckan jag har framför mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0