What to do, what to do.

Det är den frågan jag ställer mig själv. Efter onsdagens jobbpass så är jag utan jobb igen. Om jag kommer fortsätta där så är det uppehåll på ca fyra månader för sen är det troligen igång igen. Men vad ska man göra så länge. Eller ska man bara skita i detta jobbet och sikta in sig på något helt nytt, men vad?

Det finns saker jag kan tänka mig.
- Åka till ett främmande land med vinter säsong och jobba där och komma hem lagom till detta jobbet startar igen.
- Plugga, antingen läsa lite språk eller ta min utbildning jag vill men då får jag starta om mitt liv igen efter jag jobbat ett tag inom de yrket. Och vill man de vid denna åldern? Aldrig ha stabilitet.
- Glida, men det tycker jag att jag gjort tillräckligt och det ger inga pengar så nja tack inte.
- Söka jobb, skriva in mig på AF och bara vänta tills ett jobb hittas och jag får de.

MAAAAAAAH, jag blir ledsen över att tänka på detta. Att inte veta, sen måste jag ju höra av mig till facket nu när jag inte längre har något jobb. Detta är fasen pesten nummer tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0