En storasysters jobb.

Antar att det är mitt jobb att städa undan efter mina småsyskon för det verkar inte bättre. Kom ut och såg värsta bombnedslaget och när jag börjat städa undan en del saker så kommer jag på att det inte ens var jag som hade fest sist. Det var syrran som hade sin 19års fest, så jag kan undra varför jag alltid ska komma ut och behöva städa det första jag gör för att jag ska kunna bjuda hem vänner..

Nåväl smällar man får ta men börjar tröttna på att få göra alla andras jobb samtidigt som jag ska sköta mitt eget. Det är inte direkt så man får en extra kick av det utan tvärtom, får en att sacka med sitt eget aswell.

Usch! hungrig är jag också men finns ingenting att äta, allting är sin vanliga ordning med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0