Jag vill inte bli en toffel.

Det skrämmer mig att bli något jag så länge typ föraktat eller vad man ska säga, jag vet hur det är att bli undanskuffad och sånt, jag vill inte göra de själv.

Så att känna saknad efter någon är en pina, en verklig mardröm för det känns som jag inte skulle klara mig själv. Värst var det i början när allt sånt här var nytt, då trodde jag att jag skulle hamna i en svacka helt ärligt men sen vande jag mig och förstod att det hörde till den här kärleksprylen och att det lättade med tiden.

För det är just så det är, saknaden är störst i början typ när man precis kommit hem men sen när man inte setts på några dagar börjar den där obehagliga ensamkänslan i magen försvinna och ersättas av 'jag-klarar-mig-själv'-känsla. Den sista känslan vill jag ha hela tiden för det är den jag är van vid. Är inte van vid gulle-gullan-kuh-kuh-som en gök och så vidare.

Nej det är underligt hur saker & ting bara kan förändras och ersättas av nya saker. I do like the good part.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0