Lördagen 9 Januari.

Så vi spelade ett spel som heter "Vem får sista ordet", det går ut på att man har en liten spelplan, en timdosa som piper när tiden är ute, en hög med kort som ger en ämne ex; Finns hos tandläkaren , Ett djur på fyra bokstäver osv. Sen har man en hög med bokstäver .. Så tar man en bokstav och ett ämnes kort och under tiden som går ska man ropa ut massa ord som finns i ämnet där ordet börjar på bokstaven man tar fram. Den som säger de sista ordet innan tiden är ute får gå ett steg fram.

Jag måste tillägga att jag faktiskt vann två omgångar, så jag är minsann grym (;

Nu ska jag tända lite ljus på mitt rum, gosa ner mig i sängen och kolla på två Ugly Betty avsnitt .. Så godnatt på er tills dess att vi hörs igen (vilket säkert blir igen under natten).

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0