Godkväll.

Det är en stor skillnad på mamma & pappa förutom den självklara. Det är att pappa är inte lika snabb att säga allting som mamma är. Så när hon kom hem från jobbet hade hon ingen aning om vad som hänt med pappas bil, men hade det varit mamma så hade hon berättat långt innan hon kört och mött upp mig på motorvägen.

Så jag fick berätta och då blev det såhär.
Jag; Varför tror du att jag är hemma?
Mamma; Vad har hänt med pappas bil?
Jag; Ja vad har hänt med pappas bil, jag körde och krocka.
Mamma; liten paus, nej det gjorde du inte alls.
Jag; Nej det gjorde jag inte men jag hade sönder bilen och bla bla bla.

Den dagen då det verkligen händer något så kommer hon inte tro mig sa Lollo, nej det var ju också han som skrek varg för många gånger men å andra sidan så kommer hon ändå förstå för om något händer kommer min panik och tårarna förklara allt..

Efter min snackstund med mamma & pappa så gick vi över till grannen, tänkte jag har ju inte direkt varit där och pratat och suttit ner på hela tiden som Lollo varit här på sin semester så var på tiden I guess. Tog en öl, drack den, snackade, när ölen var slut började huvudet igen. Jag skulle gå in och se klart Wallander filmen & äta kvällsmat, har fortfarande inte gjort något av det.

Bara ugglat och spelat spel på Facebook. Jag vet, nörd. Men I like (; höhö..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0